|
کدخبر: 299370

تحلیل آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲-۱۴۰۳!

دانش آموزان ورودی هفتم و دهم در هفته گذشته و به ترتیب در روزهای 1 و 2 تیر در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان شرکت کردند. این آزمون دارای سوالات نسبتا سخت‌تر در مقایسه با سال‌های قبل بود و بسیاری از افراد معتقد بودند که این آزمون سطح بالایی داشته و قبولی در آن نیازمند تلاش و زحمت بسیاری بوده است. امروز در این مطلب قصد داریم نگاهی به سوالات این آزمون بیاندازیم و آزمون تیزهوشان امسال را تحلیل کنیم و ببینم که چه کسانی شانس قبولی در این آزمون را دارند. سپس به راهکارهای پیشنهادی از سوی مشاورین و پذیرفته شدگان سال‌های گذشته برای قبولی در آزمون تیزهوشان برای کسانی که در سال‌های آینده قصد شرکت در این آزمون را دارند، می‌پردازیم.

تحلیل آزمون تیزهوشان 1402-1403!

استقبال شدید از آزمون تیزهوشان!

در سال‌های اخیر با توجه به عملکرد بسیار درخشانی که مدارس تیزهوشان داشته اند و همچنین تغییر رویه‌ای که در سختگیری زیاد و منزوی کردن دانش آموزان در گذشته داشتند، استقبال بالایی از این آزمون به عمل آمد و تعداد زیادی از دانش آموزان در این آزمون شرکت کرده بودند. مدارس تیزهوشان زیر نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا همان سمپاد است و اهمیت زیادی برای پرورش دانش آموزان بااستعداد و نخبه قائل هستند. جالب است بدانید که این موضوع در اولین سوال آزمون نیز ذکر شده بود! «هدف از پرورش استعدادهای درخشان در مدارس سمپاد، تریبت افراد تاثیرگذار برای آینده کشور است.»

آزمون تیزهوشان در راه آزمون سراسری کنکور!

آزمون تیزهوشان در سال‌های گذشته با تغییراتی همراه بوده است و بسیاری از مشاورین تحصیلی بر این باورند که این آزمون راهی را که آزمون سراسری کنکور طی کرده است، قرار است طی کند و سطح سوالات آن در حال سخت‌تر شدن و مفهومی‌تر شدن است. دانش آموزان در سال‌های اخیر حتی آن‌هایی که هیچ کلاسی شرکت نکرده بودند و تمرین نداشته بودند، می‌توانستند تعدادی از سوالات را پاسخ دهند اما آزمون امسال به گونه‌ای طراحی شده بود که سطح سوالات بالا رفته بود و همانند سوالات کنکور مفهومی شده بود و تنها دانش آموزانی که تمرین و تست زنی داشتند و در کلاس‌های آمادگی آزمون شرکت کرده بودند، توانستند عملکرد قابل قبولی در آزمون تیزهوشان 1402-1403 داشته باشند.

اگر شما در سال‌های آینده آزمون دارید می‌توانید خود را با برنامه ریزی دقیق برای آزمون آماده کنید و ترسی از تغییرات آزمون نداشته باشید؛ اگر هم دانش آموز ورودی هفتم بوده اید و عملکرد خوبی در آزمون نداشته اید، اصلا نگران نباشید و خود را ناراحت نکنید زیرا هنوز شانس قبولی در آزمون را در سال نهم به دهم را دارید.

سخت‌تر شدن آزمون تیزهوشان، به نفع دانش آموزان است یا به ضرر آن‌ها؟!

اگر شما جز دانش آموزان باهوش و یا پرتلاش هستید، سخت‌تر شدن سطح سوالات آزمون به نفع شما خواهد بود و باعث می‌شود تا دانش آموزان متوسط و آن‌هایی که تلاش کافی را نداشته اند، از رقابت با شما خارج شوند. در مقابل اما اگر دانش آموز متوسطی هستید و قصد ندارید که تلاش زیادی برای قبولی در آزمون کنید، کار بسیار دشواری را در پیش خواهید داشت.

از چه پایه‌ای باید برای آزمون تیزهوشان درس خواند؟

دانش آزمونی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را دارند، بهترین زمان برای آمادگی برای آن‌ها، در انتهای پایه چهارم و پس از امتحانات و زمانی که می‌خواهند وارد پایه پنجم شوند است؛ یعنی در تابستان ورود به مقطع پنجم. برای این آمادگی توصیه می‌شود که دانش آموزان به سراغ شرکت در کلاس تیزهوشان پنجم بروند. اگر این زمان را از دست داده اید، باز هم می‌توانید از تابستان ورود به مقطع ششم، درس خواندن را آغاز کنید اما کار سخت‌تری خواهید داشت و باید تلاش بیشتری در این راه از خود نشان دهید. دانش آموزان مقطع نهم به دهم نیز دقیقا شرایط مشابهی دارند و می‌توانند از تابستان ورود به مقطع هشتم خود را برای آزمون آماده کنند.

بهترین راهکارهای قبولی در آزمون تیزهوشان!

بهترین راهکارهای قبولی در آزمون تیزهوشان! - تحلیل آزمون تیزهوشان 1402-1403!

اگر قصد تحصیل در مدارس برتر از جمله تیزهوشان را دارید، اطلاع از توصیه‌های مشاورین و دانش آموزانی که موفق به قبولی در آزمون شده اند، کمک ویژه‌ای به شما خواهد نمود.

1) تمرین و تست زنی با استفاده از یک برنامه ریزی منطقی و اصولی

با توجه به اینکه دانش آموزان علاوه بر دروس مدرسه، باید مباحث جداگانه‌ای را بخوانند و تست زنی داشته باشند، بدون برنامه ریزی صحیح و اصولی این کار ممکن نخواهد بود.

2) حل نمونه سوالات سال‌های گذشته

حل نمونه سوالات سال‌های اخیر اگر در زمان مناسب و به صورت درست و اصولی انجام شود، کمک زیادی به شما خواهد کرد. حل نمونه سوال تیزهوشان ششم به هفتم و یا نهم به دهم باید زمانی اتفاق بیافتد که شما مباحث را به طور کامل خوانده باشید و برای ارزیابی و محک زدن خود به سراغ این سوالات بروید. پس از حل سوالات نیز لازم است تا آزمون را تحلیل کنید تا مباحثی که در آن ضعف دارید را بشناسید و آن مباحث را مجددا مرور کنید.

3) شرکت در آزمون شبیه ساز تیزهوشان ششم و نهم

شرکت در آزمون شبیه ساز تیزهوشان ششم و نهم - تحلیل آزمون تیزهوشان 1402-1403!

شرکت در آزمون شبیه ساز شما را با محیط و جو آزمون آشنا می‌کند و باعث کاهش اضطراب و استرس شما می‌شود. همچنین تحلیل پس از آزمون به شما کمک می‌کند تا با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شده و بتوانید در جهت رفع نقاط ضعف خود عمل کنید.

4) شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون، بهترین راهکار پیشنهادی

تقریبا تمامی دانش آموزان و مشاورین تحصیلی، شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون را به عنوان بهترین راهکار قبولی در آزمون ورودی مدارس برتر از جمله تیزهوشان، پیشنهاد می‌کنند؛ اما به شرطی که یک موسسه و آموزشگاه باکیفیت را انتخاب نمایید.

آموزشگاه تیزهوشان موفقیت، بهترین برگزارکننده کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان!

موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت واقع در خیابان پاسداران شهر تهران، یکی از بهترین برگزارکننده‌های کلاس‌ها و دوره‌های آمادگی آزمون تیزهوشان در ایران است و بیشترین تعداد قبولی در آزمون ورودی در سال‌های اخیر را داشته است. این موسسه برای پایه‌های چهارم، پنجم، ششم و نهم کلاس برگزار می‌کند و به طور تخصصی بر روی آزمون ورودی مدارس برتر به ویژه تیزهوشان تمرکز دارد.

شما با ثبت نام در موسسه موفقیت علاوه بر کلاس‌های آموزشی از خدمات دیگری همچون آزمون شبیه ساز، کلاس رفع اشکال، تحلیل آزمون، جزوه و ... برخوردار خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت موسسه موسسه موفقیت به نشانی آموزش سنتر (WWW.AMOOZESHCENTER.COM) مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 22891840-021 تماس بگیرید.

کلام پایانی

امیدواریم این مطلب مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و اطلاعات کاربردی را آموخته باشید. در این مطلب به بررسی و تحلیل سوالات آزمون امسال پرداختیم و سپس بهترین راهکارهای قبولی در این آزمون را بررسی کردیم. لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در قسمت نظر شما با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها