|
کدخبر: 286538

قبولی تضمینی در آزمون سمپاد تیزهوشان!

مدارس تیزهوشان که در کشور با نام‌هایی همچون سمپاد، علامه حلی (تیزهوشان پسرانه)، فرزانگان (تیزهوشان دخترانه) و ... شناخته می شوند، یکی از بهترین مدارس برای تحصیل هستند و در سال‌های اخیر تمایل برای تحصیل در تیزهوشان افزایش یافته است. امروز در این مطلب قصد داریم دلایل این ترغیب و تمایل را بررسی کنیم و راهکار قبولی تضمینی در آزمون سمپاد تیزهوشان را به شما آموزش دهیم، پس به هیچ عنوان این مطلب گرانبها را از دست ندهید!

قبولی تضمینی در آزمون سمپاد تیزهوشان! - موسسه موفقیت

مدارس تیزهوشان، چه مدارسی هستند؟!

هر ساله سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که به اختصار سمپاد نامیده می شود، برای شناسایی و رشد دانش آموزان نخبه و با استعداد، آزمونی را در پایان مقطع ششم و همچنین پایان مقطع نهم برگزار می کند. این آزمون‌ها به آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و آزمون تیزهوشان نهم به دهم شهرت دارند. مدارس تیزهوشان نیز همچون سایر مدارس زیر نظر آموزش و پرورش هستند با این تفاوت که امکانات و مزایای بسیار فوق‌العاده دارند.

از مهم‌ترین مزایای این مدارس می توان به سطح بالای آموزش و دبیران برتر اشاره نمود؛ به همین دلیل است که هر ساله سهم مدارس تیزهوشان از رتبه برترهای کنکور و المپیاد در مقایسه با سایر مدارس، بسیار بالاتر است. علاوه بر این برخلاف مدارس دولتی، مدیران مدارس تیزهوشان این امکان را دارند که دبیران خود را خودشان انتخاب کنند و به همین دلیل برترین اساتید و دبیران در مدارس سمپاد تدریس می کنند.

همچنین اگر نمی خواهید هزینه‌های گزافی صرف شرکت در کلاس‌های کنکور و یا تحصیل در مدارس غیرانتفاعی بپردازید، مدارس تیزهوشان انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.

آیا مدارس تیزهوشان سختگیر هستند؟!

تصور رایجی که بین بسیاری از دانش آموزان و والدین آن‌ها وجود دارد این است که مدارس تیزهوشان خیلی سختگیر هستند و باعث فرسایش تحصیلی دانش آموزان می شوند. به نظر شما این مطلب تا چه حدی درست است؟!

در پاسخ باید بگوییم که این تصور کاملا اشتباه است و مدارس تیزهوشان در سال‌های اخیر تغییر رویه داده اند، اما با توجه به اینکه این مدارس برای دانش آموزان تیزهوش و درسخوان هستند، طبیعتا دانش آموزی که به درس علاقه نداشته باشد، با وجود قبولی در آزمون تیزهوشان، دچار مشکل خواهد شد.

از چه مقطعی می توان وارد مدارس سمپاد شد؟

از چه مقطعی می توان وارد مدارس سمپاد شد؟ - قبولی تضمینی در آزمون سمپاد تیزهوشان - موسسه موفقیت

همانطور که بالاتر اشاره شد، آزمون تیزهوشان فقط در مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود و هیچ آزمون میان پایه‌‌ای برای پذیرش وجود ندارد. دانش آزمون تیزهوشان ششم به هفتم این امکان را دارند که با قبولی در آزمون، بدون شرکت مجدد در آزمون تیزهوشان نهم به دهم و تنها با شرط معدل و عدم مشکل انظباطی به مقطع بعدی تیزهوشان راه پیدا کنند.

منابع آزمون تیزهوشان چیست؟

طبق اعلام رسمی سازمان سنجش و همچنین تجربه سال‌های اخیر، تمامی سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم مربوط به هوش و استعداد تحلیلی است. هوش ششم تیزهوشان، شامل مواردی همچون هوش شهودی، هوش کلامی، هوش تصویری، هوش محاسباتی و ... است. به عبارت دیگر می توان گفت هیچ سوال مستقیمی از پایه ششم در آزمون تیزهوشان مطرح نمی شود!

برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم اما این موضوع کمی متفاوت است؛ در آزمون تیزهوشان نهم به دهم، دانش آموزان علاوه بر سوالات هوش و استعداد تحلیلی، باید به سوالات استعداد تحصیلی که مربوط به دروس قرآن و معارف اسلامی، علوم، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی و مطالعات اجتماعی سال هشتم و نهم می باشد، نیز پاسخ دهند.

راهکارهای قبولی تضمینی در آزمون سمپاد تیزهوشان! دروغ یا واقعیت؟!

راهکارهای قبولی تضمینی در آزمون سمپاد تیزهوشان - قبولی تضمینی در آزمون سمپاد تیزهوشان - موسسه موفقیت

هیچ راهکاری نه تنها برای قبولی در آزمون سمپاد تیزهوشان، بلکه برای تمامی آزمون‌ها و امتحانات به صورت تضمینی وجود ندارد و اگر جایی از عبارت تضمینی استفاده می کند، حتما بند و تبصره‌ای دارد و یا دروغ می گوید! پس باید بسیار مراقب باشید تا فریب موسسات و آموزشگاه‌های مختلف که با این عنوانین قصد جذب بیشتر دانش آموزان را دارند نخورید.

به عنوان مثال تصویر کنید که دانش آموزی در یکی از این کلاس‌های تضمینی شرکت کند اما پس از پایان کلاس تا جلسه بعدی هیچ تلاشی نکند و تمرینی حل نکند؛ به نظر شما آیا این فرد شانس زیادی برای قبولی خواهد داشت؟!

یا دانش آموزی را در نظر بگیرید که در طول سال به طور مرتب درس خوانده است و تمرین و تست زنی نیز داشته است اما به دلیل فشار و استرس روز آزمون، نمی تواند آنگونه که انتظار داشته به سوالات جواب دهد؛ آیا این فرد نیز شانس زیادی برای قبولی خواهد داشت؟!

پاسخ طبیعتا منفی است. تنها زمانی می توان تضمین قبولی در آزمون سمپاد را داد که علاوه بر آموزشگاه، دانش آموز نیز تلاش زیادی داشته باشد و شرایط روز آزمون نیز طبیعی جلو رود.

بهترین راهکار قبولی در تیزهوشان!

سوالات آزمون تیزهوشان بالاتر از کتاب و جزوه مدرسه است و طبیعتا شما اگر به کتاب و جزوه مدرسه اکتفا کنید، شانسی برای قبولی نخواهید داشت. پیشنهاد ما به شما، شرکت در کلاس‌های و دوره‌های آمادگی آزمون تیزهوشان و سایر مدارس برتر است. اما نه هر کلاس و دوره‌ای! برای انتخاب یک آموزشگاه یا موسسه تیزهوشان حتما تحقیق کنید و ملاک‌هایی همچون قبولی‌های سال گذشته، دبیران و اساتید دوره، مشاوره و برنامه ریزی، آزمون شیبه‌ساز و ... را در نظر بگیرید.

قبولی تضمینی در آزمون سمپاد تیزهوشان با موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت!

یکی از بهترین آموزشگاه‌ها و موسسات برتر در زمینه تیزهوشان که در سال‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته است، موسسه موفقیت است. با اینکه این موسسه چیزی تحت عنوان قبولی تضمینی به شما نمی گوید اما با توجه ویژگی های این آموزشگاه همچون اساتید برتر متخصص تیزهوشان، آزمون‌های شبیه ساز استاندارد، کلاس تحلیل آزمون و رفع اشکال و ... می توان به جرئت گفت که اگر کسی با برنامه ریزی دقیق پیش برود و علاوه بر این کلاس‌ها در منزل نیز تمرین و تست زنی داشته باشد، به طور تضمینی در آزمون سمپاد تیزهوشان و یا سایر مدارس برتر پذیرفته خواهد شد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس‌های آمادگی آزمون موسسه موفقیت به وب سایت این موسسه به نشانی آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 22891840-021 تماس حاصل فرمایید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها