|
کدخبر: 282458

خبر خوش معاون وزیر برای این معلمان

احمد محمودزاده در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، اظهار داشت: هدف اصلی سند تحول، تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب با ویژگی‌های برجسته اخلاقی، علمی و دارای شجاعت و خلاقیت و کارآفرینی است.

آموزشی خبر خوش معاون وزیر برای این معلمان

احمد محمودزاده در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، اظهار داشت: هدف اصلی سند تحول، تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب با ویژگی‌های برجسته اخلاقی، علمی و دارای شجاعت و خلاقیت و کارآفرینی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: در راستای تحقق فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری، اجرا سند تحول بنیادین، مهمترین رسالت و وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی افزود: برای تحقق این هدف مهم باید همه ارکان آموزش و پرورش شامل دانش‌آموز، معلم، خانواده، محتوای درسی، شیوه ارزشیابی در این راستا هدایت شده و نقش آفرینی کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اضافه کرد: در حالی که تأکید سند بر تربیت دانش‌آموز در همه عرصه‌ها است، اما کنکور فقط در یک بعد دانش‌آموز را ارزشیابی می‌کند که باید این موضوع برطرف شود.

وی یادآور شد: از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم، قرارگاه اجرا سند تحول بنیادین در وزارتخانه و استان‌ها ایجاد شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت به تنهایی نمی‌تواند مسئولیت تربیت حدود ۱۵ میلیون دانش‌آموز را به خوبی انجام دهد و نیازمند مشارکت همه ذی‌نفعان شامل ‌دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی است.

محمودزاده تأکید کرد: باید همه تلاش کنیم تا کرامت معلمان به عنوان عنصر اصلی اجرا سند تحول بنیادین، در جامعه تقویت شود.

وی با بیان اینکه آینده کشور در کلاس‌های درس مهندسی می‌شود، عنوان کرد: باید زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مدارس با مشارکت همه تأمین شود.

ضرورت تدوین سند ۲۰ ساله بلند، میان و کوتاه مدت برای آموزش و پرورش

امام جمعه بوشهر نیز با قدردانی از تلاش مجموعه آموزش و پرورش این وزارتخانه را راهبردی‌ترین وزارتخانه دانست و خاطرنشان کرد: تمدن آفرینی، پیشرفت، اقتدار ملی و بین‌المللی منوط به داشتن آموزش و پرورش توانمند و قوی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر آموزش و پرورش را بنیادی‌ترین پایه آفرینش تمدن و پیشرفت دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش در اقتدار ملی و نظم نوین آینده جهان تاثیرگذار است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۱۰ سال پیش تدوین شده است گفت: تدوین سند ۲۰ ساله بلند، میان و کوتاه مدت برای آموزش و پرورش در عرصه فضای آموزشی با استاندارد بین‌المللی و تجهیزات پیشرفته، خودکفایی، تولید و مرجعیت علمی یک ضرورت است.

امام جمعه بوشهر از تخریب کلاس‌های درسی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: اکنون ۱۷۰۰ کلاس تخریبی در استان بوشهر وجود دارد که نوسازی و مرمت این فضاها باید در اولویت قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی تا افق ۱۴۰۸ هیچ کلاس تخریبی در استان بوشهر وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر مدارس غیرانتفاعی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این مدارس ضمن داشتن ساختمان استاندارد باید مدیریت فرهنگ اسلامی و انقلابی و رشد علمی و پژوهشی مورد توجه قرار گرفته شود.

صفایی بوشهری اضافه کرد: توجه به فرهنگ علمی، دینی و بصیرتی در مدارس غیرانتفاعی یک ضرورت است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر