|
کدخبر: 272382

وعده جدید وزیر آموزش و پرورش درباره احیای دانشگاه

وزیر آموزش و پرورش از پیگیری احیای دانشگاه تربیت معلم فرهنگیان شهید مدرس قاین در در هیئت امنای دانشگاه خبر داد.

آموزشی وعده جدید وزیر آموزش و پرورش درباره احیای دانشگاه

 یوسف نوری با بیان این مطلب در جمع فرهنگیان و خیرین مدرسه ساز شهرستان قاینات و زیرکوه خاطرنشان کرد: هفته دولت به واسطه شهادت دو بزرگ مردی رقم خورده که سال‌ها در کسوت معلمی بوده‌اند.

وی ادامه داد: اگر همچون این دو دولتمرد معلم خالصانه کار کنیم خداوند نیز الطاف خود را شامل حال ما می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید نظام تربیتی خود را بر اساس حکمرانی امام زمان (عج) و اسلام تدوین کنیم، بیان کرد: بی شک نیاز است عدالت پیوست تمام اقدامات ما در جامعه باشد.

نوری با تأکید بر اینکه ذیل عدالت آموزشی، عدالت تربیتی نیز در نظام تحویل آموزش و پرورش منظور شده، ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های موفقیت آموزش و پرورش تلاش برای شکوفایی علم است و در حوزه عدالت آموزشی باید از مردم و خیرین نیز کمک بگیریم.

وی با اشاره به اینکه مردمی بودن نظام در همه ارکان کشور جاری است، اظهار داشت: نیروی انسانی خراسان جنوبی از جمله مفاخر کشور هستند که نمونه آن استاد شکوهی است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: دولت سیزدهم اراده قطعی بر کار و تلاش دارد و در حوزه آموزش و پرورش نیز شرایط به همین گونه است.

نوری با تأکید بر اینکه رئیس جمهور، دولت را با قرض‌های بسیار از گذشته تحویل گرفت، گفت: هزاران میلیارد تومان در سفرهای استانی دولت از مدیریت منابع به استان‌ها تعلق گرفته که ۲۸ هزار میلیارد تومان آن مربوط به پروژه‌های ناتمام در آموزش و پرورش است.

وی با ذکر این نکته که با تلاش‌های فراوان در سال جاری رکورد کسب مدال توسط دانش آموزان را به دست آوردیم، یادآور شد: همانطور که در دوران دفاع مقدس جوانانی از شرق کشور برای دفاع به ایلام و خوزستان می‌رفتند در جهاد علمی نیز خیران از همه جای کشور به نقاط محروم رفته و بارهای بر زمینه مانده را برمی دارند.

به گفته وی؛ باید با کمک خیرین نسبت به کاهش مدارس مختلط اقدام کرده و دغدغه‌های در این زمینه را کاهش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران از احیای دانشگاه تربیت معلم فرهنگیان شهید مدرس قاین خبر داد و گفت: قاینات با عنایت به فعالیت موفق مراکز تربیت معلم و برخورداری از زیرساخت های لازم، استحقاق احیای دانشگاه فرهنگیان را دارد و این موضوع را در هیئت امنای دانشگاه پیگیری خواهیم کرد.

نوری با تأکید بر لزوم حمایت از دانش آموزان توانمند قاین بیان کرد: دانش آموزان قاینی از توانمندی بالایی برخوردار هستند و توانسته اند چهار مدال نقره و یک برنز المپیاد نانو کشوری را کسب کنند.

وی در ادامه گفت: در جهت تقویت و حمایت از نخبگان دانش آموزی نانو، آزمایشگاه نانو در پژوهش سرای دانش آموزی قاین تا سقف یک میلیارد تومان تجهیز می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به مطالبه فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان قاینات در خصوص کمبود ۹۶ کلاس درس و ضرورت بازسازی ۴۰ مدرسه تخریبی شهرستان و احداث سالن ورزشی دانش آموزی و تأمین نیاز تجهیزاتی هفت میلیاردی هنرستان شهید فخری زاده قول داد که اعتبارات لازم جهت بهبود سرانه فضای آموزشی و تجهیزاتی تأمین شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها