|
کدخبر: 272652

آموزش و پرورش سرمایه یک کشور است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش برای آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه‌ای است که سال‌های آینده ثمر می‌دهد و اندوخته‌ای برای نظام است‌.

آموزشی آموزش و پرورش سرمایه یک کشور است

یوسف نوری صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به حوزه آموزش و پرورش دارد و طرح‌هایی که بیش از ۱۰ سال تعطیل شده بودند در حال فعال شدن دوباره هستند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان شکل جدیدی از تحول بنیادین است که باید جدی گرفته شود و معلمان در مسیر رجایی و باهنر که دو تن از معلمان برجسته بودند حرکت کنند.

غلامعلی حیدری نیز در این نشست گفت: با روی کار آمدن دولت جدید پروژه‌های راکد احیا و با سفرهای استانی اعتبارات خوبی تزریق شد و در هفته دولت ۳۱۴ طرح در استان افتتاح و ۹۱ پروژه کلنگ‌زنی شد که اجرای این طرح‌ها باعث رونق در جامعه می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: علی‌رغم ظرفیت‌های بالقوه در چهارمحال و بختیاری برخی از مناطق هنوز دچار محرومیت هستند و ضرورت دارد اعتبارات پیش‌بینی شده در ۶ ماهه اول سال تزریق شوند چراکه در مابقی سال فعالیت در مناطق محروم محدود است.

حیدری به موضوع فرهنگ اشاره کرد و ادامه‌ داد: باید در دانشگاه فرهنگیان کادرسازی شود تا با بازنشستگی یک ‌هزار و ۳۰۰ نفر فضا خالی نشود.

800 مدرسه در استان نیازمند تخریب است

وی با اشاره اینکه ۸۰۰ مدرسه شرایط تخریب را دارند، بیان کرد: برخی از مدارس استان هنوز به صورت کانکس هستند که این زیبنده انقلاب اسلامی نیست و باید دستورات لازم برای احداث مدارس صادر شود.

حیدری با بیان اینکه هزینه برای آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: با توجه به سختی شرایط بسیاری از معلمان درخواست انتقال به استان‌های برخوردار را دارند که باید برنامه‌ای تدوین شود تا نیروها ثابت بمانند و شاهد تحول در این حوزه باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام گفت: سفر وزرا به استان‌ها تدبیر خوبی است زیرا هفته دولت هفته نشستن و تعریف‌کردن نیست بلکه هفته ارزیابی است که با حضور در مناطق مختلف محقق می‌شود و باعث سرعت‌بخشیدن و تحقق امور می‌شود.

نماینده ولی فقیه چهار محال و بختیاری با اشاره به اینکه انگیزه‌های شهیدان رجایی و باهنر جز انگیزه ایمانی چیزی نبود، افزود: مدیران و معلمان باید از ذخایر ایمان، اخلاص، خداباوری و کسب رضای پروردگار کمک بگیرند و فعالیت موثر داشته باشند.

دولت با کار جهادی امید را به جامعه تزریق می‌کند

نکونام خاطرنشان کرد: پس از سال‌ها انتظار دولت مردمی شکل گرفته که با روحیه جهادی و اخلاص و باور ایمانی کار می‌کند و علی‌رغم مشکلات فراوان امید را به جامعه تزریق می‌کند.

وی با بیان اینکه باید سرمایه و امید به وجود آمده را حفظ کرد، اظهار داشت: هیئت دولت و وزیران بسیار دغدغه‌مند و باانگیزه هستند و باید تلاش کنند امید را روز به روز زنده‌تر کنند و نگذارند خدشه‌ای به اعتماد مردم وارد شود.

نکونام با اشاره به ضرورت حرکت در مسیر عدالت عنوان کرد: در سال‌های گذشته شاهد کمرنگ شدن عدالت در جامعه بودیم و باید عدالت اجتماعی، سیاسی، اخلاقی، اقتصادی و ... در جامعه رشد کند و عدالت در همه تصمیمات پایه و اساس باشد.

وی مطالبه‌گری در حوزه فساد را ضروری دانست و گفت: مبارزه با فساد باید جدی گرفته شود و بر زیرمجموعه‌ها نظارت ویژه صورت گیرد همچنین برای از بین رفتن رشوه تلاش شود تا کارها روان و چابک‌سازی شود.

نکونام خاطرنشان کرد: کنترل جدی بر بازار نیاز است و این کنترل باید تداوم داشته باشد و برای کنترل قیمت و جلوگیری از بی‌برنامگی پیوسته انجام گیرد.

وی با بیان اینکه پیشبرد امور با حرکت جهادی محقق می‌شود، افزود: آموزش و پرورش پایه است و محل کادرسازی برای نظام با افراد صالح و کارآمد است که باید نگاه عمیقی به این حوزه داشته باشیم و تلاش برای آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه‌ای است که سال‌های آینده ثمر می‌دهد و اندوخته‌ای برای نظام است‌.

ضرورت ایجاد فضاهای اخلاقی و معنوی در مدارس

نکونام در خصوص سند ۲۰۳۰ بیان کرد: برخی می‌خواستند این سند را در کشور اجرایی کنند که موفق نشدند اما باید مراقبت کنیم تا نتوانند آن را در گوشه و کنار کشور اجرایی کنند و ایجاد فضاهای اخلاقی و معنوی در مدارس مطالبه جدی است که باید وزارت‌خانه به مدارس ابلاغ کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مدارس استان از نظر تجهیزات بسیار ضعیف هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان زیرساخت‌های لازم را ندارد و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد همچنین نظارت و ارزیابی رفتاری معلمان به صورت جدی پیگیری شود.

 

منبع: فارس

ارسال نظر