|
کدخبر: 281614

خبر خوش آموزش و پرورش درباره مدارس این منطقه

فرماندار پاکدشت از پیگیری تا به اجرا رساندن ۱۱ مصوبه بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: اسناد ۴۰ مدرسه در پاکدشت که مربوط به اسناد بنیاد مستضعفان است در تفاهمی بدون دریافت هزینه‌ای به آموزش و پرورش تحویل می‌شود.

محسن اردستانی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه با تأکید بر اهمیت پیگیری مصوبات جلسه با مسئولان استانی و کشوری در راستای پیشرفت شهرستان، اظهار داشت: جلسه‌ای برای پیگیری ۱۱ مصوبه بنیاد مستضعفان برگزار شد که در همین راستا موارد مختلفی در جهت تسریع و تسهیل در امر اعطای اسناد مالکیت مشخص شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد اعطای اسناد ۸ دهک اول شهرستان که قدرت پرداخت مناسبی ندارد، به‌صورت رایگان انجام شود و برای ۳ دهک اول نیز کمک هزینه‌ای برای اعطای اسناد مالکیت از سوی بنیاد مستضعفان به جهت پیگیری پرداخت شود.

فرماندار پاکدشت در ادامه گفت: مقرر شد تا ۲ دهک نهم و دهم نیز مبلغ پرداختی کم و انگیزه‌دار باشد که در تفاهمی هزینه پرداختی به یک چهارم کاهش یافته و مبلغ پرداختی برای دریافت اسناد مالکیت در راستای اجرا و تحویل سریع کاهش چشمگیری خواهد داشت.

اردستانی همچنین در ادامه پیگیری‌های صورت گرفته با اشاره به اجرای واگذاری زمین برای ساخت مسکن محرومین و نیز نهضت مسکن افزود: پیگیری ۱۳۵ هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان برای ساخت و اجرای طرح نهضت مسکن مؤثر بوده و حتی بخشی از خود اراضی بنیاد با توجه موقعیت مناسب با وجود توافق با شهرداری و گرفتن مجوز ۳۰ درصد آن به مسکن محرومان شهرستان اختصاص یابد و طی حل مسائل قانونی کار ساخت آن هرچه زودتر انجام شود.

وی با تأکید بر حل مشکلات اسناد مدارس پاکدشت و قرارگیری برخی مدارس در املاک و اراضی بنیاد مستضعفان و پیگیری برای مرتفع سازی آن اذعان کرد: اسناد ۴۰ مدرسه در پاکدشت مربوط به اسناد بنیاد مستضعفان است اما بر اساس ۱۱ مصوبه مذکور طی تفاهمی اسناد بدون دریافت هزینه‌ای به آموزش و پرورش تحویل شود و هر زمینی که تحت تملک بنیاد مستضعفان است و به آموزش و پرورش مرتبط است نیز پیگیری و اسناد با حمایت بنیاد مستضعفان به آموزش و پرورش پاکدشت اعطا شود.

فرماندار پاکدشت با تاکید بر حمایت از مسئله رشد درمانی در شهرستان اضافه کرد: فریس که در کنار مجموعه شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته در راستای حمایت از حوزه درمان بخشی به شبکه بهداشت برای اجرای توسعه درمانی به‌صورت رایگان تحویل می‌شود و بخش دیگر به شهرستان و بخش دیگر پس از تغییر کاربری از سوی شهرداری نیز تحویل مجموعه می‌شود.

اردستانی در پایان به مجموعه یاس سفید و پیگیری شهرداری برای رسیدن به آن اشاره و خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان برای تحویل مجموعه یاس سفید به شهرداری پاکدشت مشکلی ندارد و منتظر دریافت بسته‌های پیشنهادی شهرداری پاکدشت است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها