|
کدخبر: 280779

تکلیف جاماندگان رتبه بندی معلمان بزودی مشخص می شود

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی ۲۰ درصد از معلمان مانده است که تا پایان آذرماه انجام خواهد شد.

آموزشی تکلیف جاماندگان رتبه بندی معلمان بزودی مشخص می شود

مصطفی بابایی سارویی، مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در برنامه تعیین تکلیف طرح رتبه بندی معلمان تا پایان آذرگفت و گوی ویژه خبری گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به عنوان سند بالادستی و ملی در سال ۱۳۹۰ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید و تا قبل از دولت سیزدهم بخش‌هایی از آن اجرا شد و در دولت سیزدهم قرارگاه اجرایی سند تحول و تربیت تمام ساحتی در مدارس، پیگیری می‌شود.

وی افزود: مدرسه، مهمترین رکن تحول در آموزش و پرورش است و این اتفاقات باید از کف مدارس محقق شود و با حضور ۱۵۰۰ معلم جوان در اقصی نقاط کشور، دوره تربیتی رهیاران تحول در مشهد مقدس برگزار شد و امیدواریم شاهد تحقق مفاد این سند در مدارس کشور باشیم.

بابایی سارویی خاطرنشان کرد: سند تحول آموزش و پرورش به مرور زمان محقق می‌شود و یکی از پایه‌های تحقق این سند، معلم تمام ساحتی است که نتیجه آن، قطعاً دانش آموز تمام ساحتی خواهد بود.

وی افزود: رتبه بندی معلمان در راستای ارتقای نظام تعلیم و تربیت و شأن معلمان، بهبود وضعیت معیشت معلمان از سال ۱۳۹۰ در دستور کار قرار گرفت که متأسفانه ۱۱ سال مغفول بود، اما در دولت سیزدهم با همراهی مجلس به نقاط خوبی دست یافته ایم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ماه گذشته رتبه ۱ برای ۸۰ درصد از معلمان صادر شده و رتبه بندی ۲۰ درصد باقیمانده هم به زودی و تا پایان آذر صادر و بر همین اساس معوقات ۸ ماهه معلمان پرداخت می‌شود.

وی افزود: در آینده نزدیک با شکل گیری هیئت‌های ممیزی، رتبه‌های ۱ تا ۵ هم برای معلمان اعمال و معوقات آن‌ها پرداخت می‌شود.

بابایی سارویی تأکید کرد: آموزش و پرورش دو بال آموزش و پرورش را دارد و تلاش کردیم جذاب سازی اقدامات قابل توجهی انجام شود به طوری که در یک سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای جدید به مدارس اضافه شد که رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود:دانش آموزان حتی در زنگ‌های تفریح هم می‌توانند از امکانات ورزشی استفاده کنند و در حوزه پرورشی هم پویش‌های جدی از جمله تئاتر، سرود و بازی‌های مدرسه‌ای برای جذاب سازی مدارس در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به زیست بوم امروز در فضای مجازی، فضای شادتری برای مطالعه کتاب برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است و در تلاش هستیم این قبیل برنامه‌ها در فضای مجازی، افزایش پیدا کند.

بابایی سارویی گفت: در استان اصفهان ۳۲ هنرستان جوار صنعتی توسط خیران ساخته می‌شود تا دانش آموزان علاقه‌مند به صنعت، در دل صنایع بزرگ آموزش ببینند و مشغول به کار شوند.

وی افزود: سهم تجهیز هنرستان‌ها در کشور ۲ هزار میلیارد تومان است که تلاش می‌کنیم این اعتبار، برای بهبود وضعیت هنرستان ها، مصرف شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲۰ هزار مدرسه داریم که برخی از آن‌ها فرسوده هستند و برخی هم به مرور فرسوده می‌شوند و خیران مدرسه ساز سال گذشته ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در کشور مدرسه سازی کردند و امسال بیش از ۸ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش برای مدرسه سازی کمک می‌کنند.

وی افزود: در ۷ ماه گذشته ۹ هزار کلاس درس و ۱۶۰۰ مدرسه و فضای آموزشی هم نوسازی شده اند.

بابایی سارویی تصریح کرد: تا پایان دولت تمامی مدارس کانکسی و سنگی در مناطق صعب العبور، با حمایت دولت و پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش، جمع آوری می‌شوند.

وی افزود: گرایش به رشته‌های علوم پایه کم شده است و تلاش می‌کنیم وضعیت بوجود آمده در کشور برای تمایل دانش آموزان به رشته‌های پزشکی را اصلاح کنیم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: در حوزه هدایت تحصیلی هم تلاش می‌کنیم دانش آموزان را برای تحصیل در رشته‌های علوم پایه، اقناع کنیم.

وی افزود: درباره حجم و محتوای کتب درسی، همکاران ما در سازمان پژوهش و تألیف کتب درسی در حال بررسی هستند که آیا معلمان توانایی آموزش این حجم از کتاب را دارند یا خیر و نکته بعدی اینکه محتویات کتاب‌ها چقدر برای دانش آموزان کاربردی است و بر همین اساس، هر ساله شاهد تغییر و تحولات در محتوا و حجم کتب درسی هستیم.

بابایی سارویی بیان کرد: بر اساس دستور رهبر انقلاب، تلاش می‌کنیم فارغ التحصیلان دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان به حوزه تعلیم و تربیت وارد شوند.

ایجاد ۷ هنرستان در کنار ۷ شهرک صنعتی استان

سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم گفت: بر اساس دستورات وزارت آموزش و پرورش، در حوزه سند تحول، اقدامات خوبی در استان شکل گرفته است و تلاش کردیم از نیرو‌های دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان استفاده کنیم و حدود ۷۰۰ نفر از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان در استان بکارگیری شدند.

وی افزود: در شرایط سخت کرونا، به ملزومات بهداشتی و رعایت بهداشت توجه کردیم تا دانش آموزان با کمترین میزان ابتلا روبه رو شوند و در زمینه معیشت و منزلت هم گام‌های خوبی برای بهبود وضعیت فرهنگیان برداشته شده است.

سیاهکالی مرادی خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ معلم در استان داریم که به ۱۳ هزار نفر تعلق گرفته و فقط ۴۰۰ نفر به دلیل شرایط نقل و انتقال یا بازنشستگی جامانده اند.

وی افزود: هیئت‌های ممیزی شکل گرفته و مستندات بارگذاری شده است و رتبه ۱ تا سه در منطقه و ۴ تا ۵ هم در وزارت خانه تعیین تکلیف می‌شود و امیدوارم تا پایان آذر ماه، با توجه به شایستگی‌های کسب شده، فرهنگیان استان قزوین به رتبه‌های مدنظرشان دست پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: ساختار فیزیکی مدارس با راه اندازی کتابخانه، نمازخانه و ... باید مناسب سازی شود و نکته دوم اینکه، معلمان باید با استفاده از روش‌های نوین، درس‌هایی از جمله ریاضی را به درستی به دانش آموزان یاد بدهند.

وی افزود: در حالی که متولیان مدرسه سخت گیری ندارند، اما اولیای دانش آموزان به شدت نسبت به دانش آموزان سخت گیری می‌کنند و همین سخت گیری سبب می‌شود تا دانش آموزان احساس خوبی نسبت به درس و مدرسه نداشته باشند.

سیاهکالی مرادی تأکید کرد: قرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی هم به دنبال این است که امکانات آموزشی و تربیتی هم در مناطق محروم استان، ارائه شود.

وی افزود: در آینده نزدیک ۷ هنرستان در کنار ۷ شهرک صنعتی استان راه اندازی می‌شود تا دانش آموزان، قبل از دوره سربازی، به یک مهندس تمام و کمال تبدیل شوند و بتوانند کار کنند و درآمدزایی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: در راستای تکمیل امکانات مدارس فنی و حرفه ای، یک ماه پیش ۸ و نیم میلیارد تومان تجهیزات دریافت کرده و به مدارس اختصاص دادیم و این کمک ها، همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر دانش آموز زمین مانده در استان نداریم و در حوزه ابتدایی فقط ۲۵ تا ۳۰ کلاس بالای ۴۰ نفره داریم و در مهرگان و شهرصنعتی البرز، هنرستان کم داریم و به صورت ویژه هنرستان در شهر صنعتی راه اندازی می‌شود.

سیاهکالی مرادی گفت: ۱۸ پروژه نیمه تمام روستایی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم که ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن‌ها تخصیص یافته است.

وی افزود: ۶ هزار و ۴۰۰ دانش آموز اتباع در استان قزوین داریم که در مناطق مشعل دار، برای آن‌ها مدرسه ۱۲ کلاسه ساخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در مناطق محروم مثل طارم، آوج و الموت مشکل مدرسه نداریم و فقط با کمبود مدارس متوسطه رو به رو هستیم و برای شکل گیری کلاس‌ها نیازمند ۱۴ معلم هستیم و بر همین اساس، مراکز شبانه روزی مجهز در هر منطقه راه اندازی شده است، اما باز به دلایل قومی و قبیله ای، برخی از خانواده‌ها حاضر به تحصیل فرزندانشان در این مدارس نیستند.

وی افزود: ۹۹۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد که ۳۴۱ نفر شناسایی و ۱۸۱ نفر در دوره ابتدایی جذب شدند و برای حدود ۸۰ نفر هم نامه محرمانه برای ادامه تحصیل آن‌ها صادر شده است.

 

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: در قزوین ۲۰ تک دانش آموز داریم که ۲۰ معلم برای آموزش آن‌ها بکارگیری شده اند.

وی افزود: در مجموع وضع مدارس شهر قزوین خوب است و در حال حاضر امکانات یک مدرسه در محله راه آهن، با امکانات و سطح رتبه یک مدرسه در نقاط بالاشهر قزوین، برابری می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: در حوزه امکانات گرمایشی و آموزشی مدارس، در وضعیت خوبی به سر می‌بریم، اما در کل برای رسیدن به وضعیت مطلوب، تلاش می‌کنیم.

وی افزود: جوانان نخبه دانشگاه فرهنگیان، ظرفیت‌های خوبی در استان هستند که از شور جوانی و ظرفیت هایشان می‌توانند برای تحول در حوزه آموزش و پرورش استان استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
  • علی ارسالی در

    آقایان بامافرهنگیان صادق باشید

  • مریم ارسالی در

    یک سیب از باغ صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس شده
    اینقدر فرهنگیان با این سیب به غارت رفته سرگرم نکنید که فرهنگیان باغ یادشان برود
    این سیب هر موقع باشد برمیگرد به باغ
    ما حق و حقوق خودمان را موقع بازنستگی همسرم میخواهیم با ارزش افزود
    که به زخم زندگی بزنیم
    سی سال پس انداز نکردیم بعد ۲۸،سال وام بگیریم .این وام به درد شاغلان میخورد گره کار بازنشستگان فقط بل تسویه حساب همیشگی و قطعی حل میشود ،نه اینکه چندرغاز پول یک موتور سیکلت بدید بعد ارزش افزوده را به قیامت حواله کنید دزدهای ......

  • حشمت اله ولدی جهان آباد ارسالی در

    با سلام به مدیر کل محترم اموزش و پرورش آقای دکتر بابایی، چرا در مورد رتبه بندی بازنشستگان ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ حرفی نمی زنید، این بندگان خد، رانده شده از کلاس درس سا لها رنج کشیدیم و خون دل خوردیم، مطابق قا نون مجلس رتبه بندی شامل بازنشستگان ۳۱ شه ریور ۱۴۰۰ می شود، ولی دوسال بر اعصاب ما سوار شدید و روح و روان ما را داغون کردید ، وزیر محترم که نا می از ما نمی برد،ما ر ا مرده حساب می کند، ما که انقلابی بودیم، از خدا بترسید ،حقوق و مزایای رتبه بند ی ما را بپردازید....

  • ناشناس ارسالی در

    برای خدماتی ها چی آیا انسان نیستیم آیا در مدرسه خدمت نمی کنیم

  • معلم باز نشسته ارسالی در

    از مسئو لین خواهش می کنیم که پی گیر رتبه بندی با زنشستگان ۱۴۰۰ هم باشن طبق قانون رتبه بندی شامل ما هم میشه اما هنوز برای ما نزده اند

ارسال نظر