|
کدخبر: 263214

آموزش و پرورش در اسرع وقت این مشکل را بررسی کند

استاندار مرکزی گفت: آموزش و پرورش در اسرع وقت مشکل فعالیت مدارس کوی کوثر اراک را برطرف کند.

آموزشی آموزش و پرورش در اسرع وقت این مشکل را بررسی کند

فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان مرکزی با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار داشت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، استان‌ها موظف به حمایت از این قانون هستند به همین سبب پیشنهاد می‌شود افرادی که مشمول این قانون هستند و ایثارگران بر اساس اولویت بندی و بدون قرعه‌کشی جایگزین انصراف‌دهندگان پروژه‌های شهید سلیمانی و کوی کوثر شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه کوی کوثر مدرسه ندارد و دانش‌آموزان مسیر طولانی برای آموزش می‌پیمایند باید آموزش و پرورش استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای این موضوع تدبیری بیندیشد زیرا ساخت مدرسه در این منطقه امری ضروری است و باید با بنیاد مسکن پیگیری‌های لازم انجام شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرارگیرد این است که نباید سرانه‌های آموزشی، فضای سبز، فرهنگی و غیره را به سبب محدودیت‌های مالی و تامین مسکن کاهش دهیم زیرا باید به نسل‌های بعد پاسخگو باشیم و آنها ما را نمی‌بخشند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: در زمینه پروژه ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی باید بر اساس واقعیت سهمیه، واحد آموزشی تاسیس شود و اینکه مردم هزینه ساخت را بپردازند جزو برنامه نیست بنابراین دولت باید هزینه ساخت واحد آموزشی را برعهده بگیرد و با وجود اینکه ۲ مدرسه توسط اوقاف و پیمانکار تعهد شده اما برای این مجموعه کافی نیست.

وی بیان کرد: برای احداث پروژه ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن با هدف کاهش هزینه‌های ساخت به نفع مردم، متقاضیان و افزایش کیفیت ساخت، جلسات کارشناسی در زمینه نظارت، طراحی، افزایش سهمیه، آزمایشات بتن و غیره برگزار و تمهیدات لازم پیش‌بینی و راهکارهایی ارائه شده است.

ساختمان‌های پروژه ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی ۱۴ طبقه هستند

«مهدی زندیه وکیلی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی هم در این جلسه با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن  گفت: دولت گام مهمی در زمینه کاهش آورده‌های متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن برای  کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت را در دستور کار قرار داده است و در این راستا قدم برمی‌دارد.

وی افزود: بر اساس قانون طرح نهضت ملی مسکن تامین هزینه‌های خدمات آب، برق و گاز برعهده دستگاه‌های ذیربط مجموعه دولت بوده و راه و شهرسازی برای تامین وظیفه ندارد بنابراین این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

زندیه‌وکیلی با اشاره به اینکه تعرفه خدمات مهندسی بر اساس سال ۱۴۰۰ برآورد می‌شود، گفت: ساختمان‌های پروژه ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی ۱۴ طبقه هستند به همین سبب باید سازه آنها از کیفیت بالایی برخوردار باشد و برای اجرا، نظارت و طراحی صرفه‌جویی اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها