|
کدخبر: 276373

جزئیات سفر وزیر آموزش و پرورش به هرمزگان

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه سفر به هرمزگان از جزیره هرمز بازدید کرد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان امروز با همراهی وزیر آموزش و پرورش و محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت راهی جزیره هرمز شد و ضمن بازدید از پروژه‌های پیشران جزیره در جلسه شورای راهبری این جزیره شرکت کرد. 

 دوستی در این جلسه اظهارداشت: یکی از مشکلاتی که در هرمز وجود دارد در بحث آسفالت است، آسفالت موجود در جزیره آسفالت سرد است و کیفیت لازم را ندارد از طرف دیگر نیز انتقال آسفالت گرم از سرزمین اصلی به جزیره نیز کیفیت آن را کاهش می‌دهد بر همین مبنا با پیگیری‌هایی که انجام شد کارخانه آسفالت جزیره هرمز در فرآیند راه‌اندازی قرار گرفته و در هفته‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی افزود: خاکی بودن معابر شهری هرمز یکی از مشکلات اصلی جزیره است و ضرورت دارد آسفالت معابر نیز سریعا ساماندهی و در دستورکار قرار گیرد. 

مهندس دوستی، مطالعه و اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در معابر، اجرای طرح روشنایی خیابان‌ها و لزوم تسریع تکمیل رینگ دور جزیره هرمز را جزو دیگر الویت‌های هرمز دانست و دستوراتی جهت تسهیل امور در این حوزه صادر کرد. 

وی با اشاره به لزوم مرمت و بازسازی قلعه پرتغالی‌ها نیز اداره کل میراث فرهنگی استان را ملزم به انجام مطالعات بازسازی و مرمت این قلعه و فازبندی اجرای آن کرد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم تدوین پیوست‌های فرهنگی پروژه‌های اجرا شده و در حال اجرای جزیره هرمز خاطرنشان کرد: امروز یک تفاهم نامه بین بنیاد برکت و پارک علم و فناوری استان هرمزگان به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان جهت اجرای ۲۰۰ پروژه دانش‌بنیان امضا شد.

گفتنی است در ادامه سفر استاندار هرمزگان به جزیره هرمز، مهندس دوستی به همراه وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل بنیاد برکت از چند طرح این جزیره بازدید کردند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها