|
کدخبر: 260856

آخرین جزئیات اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و همه دستگاه‌ها مکلف هستند در راستای اجرای این سند به آموزش و پرورش کمک کنند.

 محمدمهدی کاظمی ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان با تشکر و قدردانی از حمایت‌های استاندار هرمزگان از مجموعه آموزش و پرورش اظهار داشت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که باید تلاش بیشتری در این راستا داشته باشیم و همه دستگاه‌ها مکلف هستند در راستای اجرای این سند به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی با بیان اینکه توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، هنرستان‌ها و مهارت‌آموزی نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری است، افزود: در این راستا باید نهضت هنرستان سازی توسط خیرین و صاحبان مشاغل شکل گیرد که در برخی استان ها این روند آغاز شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی جهت تامین نیروی انسانی همان کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی از دیگر موضوعاتی است که پیگیر اجرای آن در معاونت آموزش متوسطه هستیم که این اقدام در استان هرمزگان نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود و همچنین حمایت‌های استاندار هرمزگان آغاز شده است.

کاظمی تصریح کرد: همچنین با توجه به ظرفیت‌های هرمزگان، ایجاد و توسعه رشته‌های دریاپایه، کشاورزی و حمل و نقل در هنرستان‌های این استان باید مدنظر قرار گیرد و از ظرفیت‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و پژوهش‌سراها برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان استفاده شود.

وی گفت: برای تجهیز هنرستان‌ها و مدارس شبانه‌روزی استان هرمزگان اعتبارات مناسبی را در نظر خواهیم گرفت.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها