|
کدخبر: 271412

اولویت آموزش و پرورش تدریس حضوری است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست آموزش و پرورش، آموزش چهره به چهره است اما در برخی شرایط موظف به ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به شیوه‌های متفاوت از جمله آموزش از راه دور هستیم.

گردهمایی آموزشی-توجیهی کارشناس‌، مسؤولان و رابطین حوزه آموزش از راه دور سراسر کشور با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، رئیس گروه توسعه و نظارت آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان آموزش از راه دور سراسر کشور در اردبیل برگزار شد.

احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با تاکید بر اینکه سیاست آموزش و پرورش، آموزش چهره به چهره است، اظهار کرد: در برخی شرایط ما موظف هستیم بخشی از دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل و بزرگسالانی که در دایره آموزش و پرورش حضور ندارند را مدیریت و به شیوه‌های مختلف از جمله آموزش از راه دور خدمات آموزشی را ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه در این راستا دو طرح ویژه برنامه‌ریزی و در دست اجرا است، افزود: همگانی‌سازی مجوز‌های مربوط به آموزش از راه دور با شرایطی که وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته، با استفاده از زیرساخت‌ها و بستر الکترونیکی که در ایام کرونا طراحی و اجرا می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تلاش خواهیم کرد با مانع‌زدایی آیین‌نامه‌ها مسیر حضور و تحصیل دانش‌آموزان را به صورت ترکیبی و تلفیقی هموار کنیم تا بازماندگان از تحصیل به طور راحت و روان، در خانه و در مدرسه به ادامه تحصیل بپردازند.

وی با اشاره ادغام برخی از طرح‌های آموزش و پرورش، ادامه داد: در این رابطه همکاری معاونت آموزش متوسطه و مرکز سنجش در زمینه برنامه‌ریزی‌، ضروری است تا بخشی از این طرح‌هایی که در قالب آموزش بزرگسال، متفرقه، طرح جامع و داوطلب آزاد انجام می‌شود با ماموریت‌های چندجانبه، مانع‌زدایی و تسهیلگری، زمینه‌های دستیابی به آموزش و پرورش با کیفیت را فراهم کند.

محمودزاده برگزاری همایش‌ها و گردهمایی را برای تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها موثر عنوان کرد و گفت: استفاده از نقطه نظرات کارشناسی و پیشنهادات برای تصمیم گیری و تصمیم‌سازی در دولت سیزدهم بسیار مهم است و نگاه ویژه‌ای نسبت به این موضوع وجود دارد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها