|
کدخبر: 263290

سرانه میلیاردی آموزش و پرورش به مدارس این استان

آذربایجان‌غربی رتبه ۱۳ کشوری را در سرانه آموزشی دارد، که ۴۳ میلیارد تومان سرانه مدارس در سال تحصیلی جاری به مدارس استان تزریق شد.

آموزش و پرورش در آذربایجان‌غربی طی سال‌های اخیر با التهاب و حواشی مختلفی مواجه بوده که آسیب جدی به پیکره نظام آموزشی و پرورشی در استان وارد کرده است. از دستگیری برخی مدیران سابق تا ضعف مدیریتی و جنجال‌های رسانه‌ای تنها گوشه‌ای از  حواشی کشتی طوفان زده آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در سنوات گذشته بود که احیای آن نیازمند یک عزم جدی از سوی ناخدای تازه نفس است.

انتصابات سیاسی، حضور افراد کم‌تجربه و صرفا با توجیح اینکه روزی فعال ستاد فلان نماینده بودند، روز به روز سبب تنزل در جایگاه‌های مدیریتی خواهد شد که نیازمند دقت نظر بیشتر از سوی متولیان امر است.

از طرفی نیز کمبود نیروی انسانی و رتبه غیرقابل قبول استان در سرانه آموزش و پرورش جزو موارد حساس و حائز اهمیتی است که غفلت از آن جامعه بزرگ دانش آموزی را متضرر خواهد کرد.

اگرچه انتظار می‌رفت آموزش و پرورش استان حداقل در ایام کرونا که غیر حضوری بودن مدارس می‌توانست فرصت مناسبی برای ساماندهی و تعیین تکلیف کمبود نیروها کند که متاسفانه تا این لحظه اقدام چندان چشمگیری انجام نشده است.

در این زمینه، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، با اشاره سرانه آموزش و پرورش در  استان، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان از نظر سرانه آموزشی و پرورشی رتبه ۱۳ کشوری را دارد، ۴۳  میلیارد تومان سرانه مدارس در سال تحصیلی جاری به مدارس استان تزریق شد.

جواد جنگی گفت: از زمان بازگشایی مدارس و حضوری شدن آموزش،  ۹۹ درصد دانش آموزان استان در مدارس دارند که در آذربایجان غربی ۶۸۶ هزار و ۸۲۵ دانش آموز در قالب ۲۷ هزار کلاس در ۶ هزار و ۱۲ مدرسه و یک هزار و ۲۴۶ آموزشگاه غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این مجموعه، اظهار داشت: در مجموع ۴۰ هزار و ۱۰۳ نفر نیروی انسانی در آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اشتغال دارند که بر همین اساس  اکنون با کمبود ۸ هزار و ۶۲۳ نفر نیروی انسانی مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: در صورت بکارگیری تمامی نیروهای ورودی در مهرماه اعم از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و جذب شدگان از محل ماده ۲۸، پنج هزار نفر کمبود نیروی انسانی همچنان در ردیف مهم‌ترین مشکلات این استان به شمار می‌رود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها