|
کدخبر: 262527

جزئیات جدید درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از تدوین برنامه پنج ساله برای اجرای سند تحول بنیادین خبر داد و گفت: باید نگاه ویژه‌ای به جایگاه معلمان و علما داشت و از ظرفیت آنان استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام حمید نیکزاد صبح امروز در گردهمایی استانی حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که با حضور مسئولان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار داشت: نقش معلمی برجسته و خداوند برای بشر ایفا کرده است.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام راحل(ره)، عالم یک مدرسه و معلمان این مدرسه انبیا و علما نیز ورثه انبیا هستند گفت: نماینده ولی‌فقیه در کردستان با نگاه عمیق و معلمی، از زمان حضورش در استان موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌اند.

مشاور وزیر و دبیر کمیته همکاری وزارت آموزش و پرورش با یادآوری اینکه شهید ماموستا برهان عالی از معلمان و علمای برجسته کردستان حق و حقیقت را بیان می‌کرد و برای استکبار خوشایند نبود، تصریح کرد: معلمان نیز باید ضمن ادامه این مسیر، پیشتازان این عرصه باشند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه علما در آموزش و پرورش و اهمیت آموزش عمومی بسیار بالا است عنوان کرد: این شورا برای گسترش فرهنگ تعلیم و تربیت برنامه‌های متناسب با استان‌ها را تدوین ابلاغ می‌کند.

نیکزاد تصریح کرد: در آموزش و پرورش نیازمند تحول هستیم و علما و معلمان باید به واسطه علوم الهی در این راستا نقش‌آفرینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسائل کلان در این شورا بیان و اگر مشکلاتی برای علما و روحانیون در این حوزه ایجاد شود، بررسی و برطرف می‌شود، کما اینکه این ستاد از ابتدای انقلاب فعالیت داشته و هم‌اکنون نظام‌مند شده است.

وی با اشاره به اینکه راهکارهای متعددی برای همکاری حوزه و آموزش و پرورش برای تحول سند بنیادین ارائه شده است، اعلام کرد: در این دوره جدید دنبال پیوند بین مسجد و مدرسه هستیم و در این راستا طرح‌هایی همچون امین، مسجد و دیده‌بان در حال اجراست.

مشاور وزیر آموزش و پرورش از تدوین برنامه پنج ساله برای اجرای سند تحول بنیادین خبر داد و تاکید کرد: باید نگاه ویژه‌ای به جایگاه معلمان و علما داشت و از ظرفیت آنان استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید با بیان دستاوردهای انقلاب هویت ملی در فرزندانمان ایجاد کنیم، اذعان کرد: گرچه مشکلات در آموزش و پرورش زیاد بوده اما نباید که در برابر هجمه رسانه‌ای دشمن عقب‌نشینی و کوتاه بیاییم، بلکه می‌طلبد که ضمن تزریق و امید به جامعه، ظرفیت‌های استانی را جهت رفع مشکلات شناسایی کنیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر