|
کدخبر: 270476

پایگاه های مشاوره انتخاب رشته توسط آموزش و پرورش

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل اموزش و پرورش خراسان جنوبی از فعالیت ۱۳ پایگاه مشاوره انتخاب رشته در استان خبر داد.

همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری، برخی افراد سودجو نیز در این برهه زمانی اقدام به دریافت مبالغ کلانی از دانش آموزان می نمایند که اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به منظور پیشگیری از سودجویی در این موضوع، اقدام به راه اندازی مراکز مشاوره تحصیلی با تعرفه مشخص نموده است.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان در این باره به خبرنگاران گفت: ۱۳ پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش در استان با حضور ۴۰ مشاور فعالیت می‌کنند.

فرازی گفت: هم اکنون ۲ پایگاه انتخاب رشته آموزش و‌ پرورش استان در بیرجند فعالیت می‌کنند و ساعت کاری این مراکز همه روز به جز ایام تعطیل از ساعت ۷ صبح تا ۲ بعد ازظهر است.

فرازی گفت: هم اکنون هزینه در یافت مشاوره برای دانش آموزان ۱۷۰ هزارتومان است.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل اموزش و پرورش استان گفت: توصیه ما به والدین این است که فریب مؤسسه‌های انتخاب رشته خصوصی را نخورند، زیرا تنها مراکزی که دارای مجوز رسمی و معتبر از سوی سازمان سنجش کشور است همین ۴۰ مرکز انتخاب رشته آموزش و پرورش استان هستند و باتوجه به هزینه‌های بالایی که این مراکز دریافت می‌کنند هیچ تضمینی در خصوص مشاوره این افراد در این مراکز نیست.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها