|
کدخبر: 269680

اظهار نظر وزیر آموزش و پرورش درباره فضای آموزشی

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید با ایجاد فضاهای آموزشی جدید که با مشارکت خیران و نیکوکاران صورت می‌گیرد، از تراکم جمعیت دانش‌آموزی در شهرهایی مانند "گلبهار" استان خراسان رضوی جلوگیری کرد.

آموزشی اظهار نظر وزیر آموزش و پرورش درباره فضای آموزشی

یوسف نوری جمعه در حاشیه سفر به شهرستان‌های چناران، گلبهار و طرقبه-شاندیز اظهارداشت: در شهرهای مهاجرپذیری مانند گلبهار، شاهد رشد بسیار زیاد جمعیت هستیم که نیاز است برای جلوگیری از تراکم بالای دانش آموزی، اقدام به ایجاد و توسعه فضاهای جدید آموزشی کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا جذب همکاری و مشارکت خیران و نهادهای مردمی در دستور کار است و تلاش داریم با به کارگیری همه ظرفیتها، کمبود فضای آموزشی را جبران کرده و از تراکم بالاتر از ۳۰ دانش آموز در هر کلاس، جلوگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در بازدید از هنرستان شهید سلیمانی شهر گلبهار گفت: این هنرستان با پنج هزار متر مربع زیربنا، با معماری مناسبی ایجاد شده که می تواند در حوزه تعلیم و تربیت و کارآفرینی، اثرات ماندگاری را رقم بزند.

وی با تاکید بر کمک و مشارکت خیران در تامین نیازهای آموزش و پرروش، به خصوص در حوزه ایجاد فضاهای آموزشی، اظهار کرد: در شهرستان چناران نیز تعدادی طرح های نیمه تمام وجود دارد که نیاز به رفع موانع و یا اعمال تغییر کاربری دارد که بر حل مشکلات آنها تاکید شد.

نوری هدف از سفر به شهرستان طرقبه- شاندیز را نیز بازدید از شماری از پروژه‌های آموزشی در حال ساخت و بررسی روند فعالیت آموزش و پرورش در این شهرستان اعلام کرد.

افتتاح یک باب مدرسه در شهر گلمکان و نشست با نماینده شهرستان چناران در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای آموزش و پرروش این شهرستان از دیگر برنامه های سفر یکروزه وزیر آموزش و پرورش به خراسان رضوی عنوان شده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر