|
کدخبر: 267778

جزئیات جدید درباره مهاجرت معکوس فرهنگیان

فرماندار شهرستان بهارستان گفت: کمبودها و محرومیت‌ها در بهارستان باعث مهاجرت معکوس کارکنان و فرهنگیان در حوزه آموزش و خدمات شده است.

عبدالله نوحی صبح امروز در جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی ساندهی آسیب‌های اجتماعی بهارستان اظهار داشت: بهارستان به عنوان متراکم‌ترین شهرستان کشور است که ۵ درصد جمعیت استان تهران را داراست و با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مختلفی مواجه است.

وی با بیان اینکه روستاهای بهارستان در حریم شهرها قرار دارند افزود: بیش از ۸۵ درصد جمعیت بهارستان مهاجر هستند و با این وجود وضعیت بیکاری شهرستان ۶ درصد است که به دلیل نوع مشاغل، درآمد خانوارها بسیار پایین است.

فرماندار بهارستان به وجود ۲۲ هزار واحد صنفی در شهرستان اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های خدماتی بیشترین درآمد را در بهارستان به خود اختصاص داده است که بیش از ۱۵۰ هزار نفر از ساکنین شهرستان در شهرهای همجوار و تهران مشغول به کار هستند.

نوحی در ادامه به نبود تصفیه خانه و فاضلاب شهری و برخی زیرساخت‌ها در بهارستان اشاره و ابراز داشت: با وجود تمامی امکانات و اماکن ورزشی بهارستان به ازای هر نفر ۱۳ سانتی‌متر سرانه ورزشی به جمعیت بالای بهارستان وجود دارد که عمق محرومیت را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی بهارستان از جمعیت برخی شهرها و استان‌ها بیشتر است تصریح کرد: حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی بهارستان در بافت فرسوده قرار دارد و برخی دیوارهای خانه‌های مسکونی با یکدیگر مشترک است که بیشترین آسیب‌های اجتماعی بهارستان در بافت فرسوده وجود دارد.

فرماندار بهارستان به جمع آوری۱۷۰۰ معتاد متجاهر در بهارستان اشاره کرد و گفت: مرکز فعالیت معتادین متجاهر حاشیه رودخانه شهرستان است.

نوحی با بیان اینکه ۲۸ درصد از خانواده‌های محروم و مستضعف بهارستان در زمینه درمان و سلامت دچار مشکل هستند افزود: شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته بهارستان در حوزه آسیب‌های اجتماعی در قاموس بودجه‌های کشوری قرار ندارد و این مهم توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

فرماندار بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: کمبودها و محرومیت‌ها در بهارستان باعث مهاجرت معکوس کارکنان و فرهنگیان در حوزه آموزش و خدمات شده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر