|
کدخبر: 263887

مانع جدید مقابل طرح رتبه بندی معلمان

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: رتبه بندی باید بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی اجرایی شود.

آموزشی مانع جدید مقابل طرح رتبه بندی معلمان

منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: برگزاری آزمون برای رتبه بندی معلمان مغایر قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: خبر می‌رسد در کمیسیونی در دولت در حال پیش بینی برگزاری آزمون برای رتبه بندی معلمان هستند که این امر مغایر قانون است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: قطعا در صورت انجام این آزمون رئیس مجلس این آیین نامه را لغو خواهد کرد.

منادی همچنین درباره موضوع حذف کنکور سراسری نیز گفت: در راستای هم افزایی و همراهی مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی، اجرای مصوبه شورا درخصوص حذف کنکور به سال ۱۴۰۳ موکول شد و البته این موضوع در مجلس قانونی خواهد شد. وی افزود: ممکن است این موضوع به صورت طرح از سوی نمایندگان و یا لایحه از سوی دولت در مجلس مطرح و قانونی شود.

خرج رتبه‌بندی معلمان در سال مشخص شد

نماینده پلدختر گفت: توجه به جامعه معلمان و تلاش در راستای کاهش دغدغه های آنان، در واقع رسیدگی به ارتقای سطح کیفی تعلیم و تربیت فرزندان این جامعه است.

نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی اعتبار لازم برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان با بررسی های مجلس به ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال رسید.

سید حمیدرضا کاظمی شامگاه چهارشنبه در جمع مدیران مدارس شهرستان پلدختر به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: مجلس انقلابی در کنار معلمان بوده و هست، دولت گذشته لایحه ای تقدیم مجلس کرد و دولت جدید که روی کار آمد به احترام فرهنگیان این لایحه را تاکید کرد و مجلس در حال استمرار آن است.

وی تصریح کرد: دولت گذشته برای اجرایی کردن رتبه بندی معلمان در طول ۶ ماه ۲۵ هزارمیلیارد تومان پیش بینی کرده بود که پس از چکش کاری، بررسی و پیگیری مجلس شورای اسلامی به ۹۰ هزارمیلیارد تومان در سال رسید که مسوولان دولت گذشته اعلام کردند توان پرداخت این مبلغ را ندارند و اکنون بر اساس توافقی بین دولت و مجلس در حال نهایی شدن است.

وی پایه و اساس توسعه هر کشور را فرهنگ دانست و گفت: توجه به جامعه معلمان و تلاش در راستای کاهش دغدغه های آنان، در واقع رسیدگی به ارتقای سطح کیفی تعلیم و تربیت فرزندان این جامعه است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر