|
کدخبر: 258899

اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت آموزش و پرورش

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استانداری کردستان گفت: سرمایه گذاری ‌در حوزه سلامت آموزش و پرورش سلامت جامعه را در آینده تضمین می کند.

عبدالله رشیدی‌پور صبح امروز در جشنواره نشاط اجتماعی در مدرسه دخترانه تربیت سنندج، توجه به مقوله سلامت و بهداشت دانش آموزان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: از آنجا که آموزش و پرورش سرمایه ارزشمند منابع انسانی را در اختیار دارد در این راستا تقویت سلامت دانش آموزان سلامت جامعه را تضمین خواهد کرد.

وی جایگاه دانش آموزان را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: سلامت بر علم‌آموزی و زندگی مقدم است و مقوله سلامت باید در اولویت جدی قرار گیرد.

به گفته رشیدی‌پور، آموزش سلامت در میان دانش آموزان می‌تواند منجر به ارتقای سلامت در خانواده‌ها نیز کمک کند.

دانش‌آموزان نقش مهمی در فرهنگ سازی حوزه سلامت بعهده دارند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: دانش آموزان نقش مهمی در فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت و سلامت جامعه بعهده دارند.

هاشم ناظمی‌جلال  بعد زیستی و بدنی را یکی از ابعاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: در این راستا با این رویکرد تقویت بعد زیستی دانش آموزان و توجه به سلامت آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی نهادینه کردن فرهنگ سلامت دانش آموزان را نوید بخش سلامت جامعه دانست و افزود: رویکرد آموزش و پرورش در حوزه سلامت ارایه خدمات پیشگیرانه است.

 ۱۷ لغایت ۲۴ اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است و شعار امسال سازمان جهانی بهداشت « سلامت ما، سلامت سیاره ما» است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها