|
کدخبر: 257885

آموزش و پرورش در انتظار اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: احداث اردوگاه شهید سلیمانی و تکمیل ساختمان آموزش و پرورش استان به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رضا رضایی صبح امروز در دیدار اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان استان کرمان با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان به مناسبت هفته معلم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: شهید مطهری الگوی علم، ایثار و بردباری بود و با افکار و اندیشه‌های ناب خود به عنوان پاره تن امام(ره) به عنوان معلم و علامه‌ای متفکر، الگویی مناسب برای جامعه فرهنگیان ایران اسلامی است که روز شهادت وی به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ آموزش حضوری در مدارس استان کرمان کلید خورده است گفت: در این مدت تیم‌های متعدد بازرسی و نظارت از مدارس استان دیدن کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بازگشایی مدارس در استان به خوبی مدیریت و نظارت شده افزود: تاکنون مشکلی در ارتباط با رشد بیماری کرونا در مدارس و دانش آموزان مشاهده نشده و به لطف خداوند با رشد بیماری مواجه نیستیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه پایگاه‌های مطالعاتی نیز اقدامات خوبی در استان انجام شده، بیان کرد: توسعه فضاهای ورزشی با احداث ۱۱ سالن ورزشی در مدارس دختران و ۳۲ زمین چمن مصنوعی و زمین‌های والیبال ساحلی در دستور کار است.

رضایی با بیان اینکه در زمینه ساخت و ساز مدارس در استان هم، پویشی با عنوان پویش خیران مدرسه ساز "کرمان دانا" راه اندازی شده و توسعه فضاهای آموزشی به سرعت در حال انجام است ادامه داد: احداث اردوگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تکمیل ساختمان اداری اداره کل آموزش و پرورش استان به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی از اجرای طرح روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان خبر داد و گفت: با همکاری معاونت آموزش ابتدایی و همه همکاران تابستان امسال طرح روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم اجرا می‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند روخوانی صحیحی از قرآن داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان بر اساس شاخص‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربی در این دولت با جدیت در حال پیگیری است و در صورت تصویب به فوریت در استان کرمان نیز اجرا خواهد شد افزود: نظام تعلیم و تربیت ما جامع و ولایی است و امیدواریم بتوانیم با تمام توان در خدمت نظام باشیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر