|
کدخبر: 258878

نگاه درآمدزایی به حرفه معلمان اشتباه است!

امام جمعه ساوه گفت: اگر معلمین عزیز بخواهند به عظمت مقام معلمی دست پیدا کنند باید از نظر اخلاقی و دینی خودشان را بسازنند و بعد با عمل خود دانش آموزان متدینی را تربیت کند و نظام آموزش و پرورش نیز باید در فکر حل مشکلات این عزیزان باشد.

آموزشی نگاه درآمدزایی به حرفه معلمان اشتباه است!

حجت الاسلام جعفر رحیمی در آیین گرامیداشت مقام معلم با نام«سپاس معلم» که در دبیرستان فرزانگان ساوه برگزار شد، آموزش و پرورش را مهم‌ترین کار هر کشور دانست و اظهار کرد: اگر کشوری بخواهد به عزت مادی،  سیطره سیاسی، به پیشروی علمی و آبادانی زندگی دنیا و .... دست پیدا کند باید به آموزش و پرورش به عنوان یک کار بنیانی نگاه کند.

وی با بیان اینکه فراهم کردن مقدمات یک تحول بنیادی توصیه جدی مقام معظم رهبری است، افزود: هزینه کردن در آموزش و پرورش یک سرمایه گذاری است و هرچقدر نظام و جامعه به آموزش و پرورش برسد و با عینک تیزبینانه با این شغل نگاه کند سرمایه گذاری برای آینده مردم و رسیدن به آرمان‌های جامعه است. 

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه اگر ما به اهمیت کار پیامبران و انبیاء پی ببریم در واقع به ارزش معلمی پی برده ایم، ادامه داد: معلم ارزش آفرین و مقام آفرین است یعنی هر شخصیتی که به جایی می‌رسد محصول کار معلم است، معلمی حرفه و شغلی برای در آمد زایی نیست و اگر معلمین عزیز بخواهند به عظمت مقام معلمی دست پیدا  کنند باید از نظر اخلاقی و دینی خودشان را بسازنند و بعد با عمل خود دانش آموزان متدینی را تربیت کند و نظام آموزش و پرورش نیز باید در فکر حل مشکلات این عزیزان باشد. 

حجت الاسلام رحیمی با گرامیداشت یاد و نام شهید مطهری گفت:  شهید مطهری از آنجایی که متعلم خوبی بود معلم خوب و الگوی معلمان شد و لذا امروزه آثار تفکر و فعالیت‌های شهید مطهری را به وضوح در جامعه می‌بینیم.

وی خطاب به دانش آموزان نیز تصریح کرد: مدیریت آینده جامعه در دستان شما دانش آموزان است لذا هرچه می‌توانید از نظر درسی و اخلاقی پیشرفت کنید و در استفاده از فضای مجازی بدنبال جنبه های مثبت بوده و از فاز منفی دوری کنید. 

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز در این مراسم با بیان اینکه تقدیر از دبیران از شخص آنها نیست بلکه تقدیر از علم و دانایی و ارزش های آنهاست،گفت: خوشبختانه در شهرستان ساوه معلمان و دبیران خوبی وجود دارند که بعضا در سطح کشور نیز نام آور هستند. 

ابراهیم فراشیانی افزود: کمبود هایی در حوزه های دیگر آموزشی مثل فضاهای آموزشی و دو شیفته بودن مدارس و شرایط سختی که به این دلایل وجود دارد باعث نشده که معلمان عزیز ما دست از تلاش بردارند و برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموز از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا نیز بر خلاف تصوری برخی کار و تلاش معلمان در بستر فضای مجازی بیشتر شد اما امروز خوشبختانه با کاهش این بیماری شاهد حضور دانش آموزان و تحصیل حضوری توسط دبیران ارزشمند هستیم. 

مدیر آموزش و پرروش ساوه با قدردانی از تلاش همه معلمان و کادر اجرایی مدارس در آموزش و پرورش دانش آموزان و آینده سازان جامعه گفت: مسئولان شهرستان با حضور در تعدادی از مدارس شهرستان به نمایندگی از همه معلمان، از تعدادی از همکاران قدردانی خواهند کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از جمعی از معلمان با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها