|
کدخبر: 254989

برنامه ویژه آموزش و پرورش برای تجلیل از معلمان

وزیر آموزش‌ و پرورش در جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا مقام و شأن معلم را به جامعه معرفی کنیم، گفت: باید در هفته معلم از معلمان شاخص مانند معلمان مدافع حرم، جانباز، مخترع، برگزیده قرآنی، علمی و ورزشی تجلیل شود.

آموزشی برنامه ویژه آموزش و پرورش برای تجلیل از معلمان

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم که در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با تبریک میلاد مسعود کریم اهل‌بیت(ع)، حضرت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: معلمان در دوران کرونا اجازه ندادند تا آموزش تعطیل شود و با بردن آموزش‌ها به فضای مجازی، استمرار فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان را ادامه دادند.

وی ادامه داد: معلمان در این دوران با ایثار و از خودگذشتگی فقط به آموزش مجازی اکتفا نکردند و هرجا که می دیدند فعالیت‌هایشان می‌تواند به تقویت آموزش دانش‌آموزان کمک کند، آن فعالیت را انجام می‌دادند؛ بنابراین از تلاش‌ها و مجاهدت معلمان در دوران کرونا تقدیر ویژه می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش درباره شأن و جایگاه معلم، گفت: مقام معلم یک مقام و منزلت معنوی است که باید در جامعه تکریم شود و در هفته معلم باید تلاش کنیم تا مقام و شأن معلم را به جامعه معرفی کنیم.

نوری تصریح کرد: بسیاری از سرداران شهید همانند شهید همت، معلم بودند اما کمتر کسی به این مقام شهید اشاره می‌کند لذا در هفته معلم باید به این ویژگی شهدایی که معلم بودند، پرداخته شود.

وی با تأکید بر معرفی بیش‌ از پیش آموزش‌ و پرورش به جامعه، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای آموزش‌ و پرورش با همکاری سایر نهادهای ذی‌ربط در هفته معلم در گرامیداشت هفته معلم مؤثر خواهد بود.

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: بهره‌مندی از ظرفیت شوراهای آموزش‌ و پرورش در استان‌ها و مناطق، باهدف گرامیداشت مقام معلم، در دستور کار قرار گیرد. ضروری است در هفته معلم از معلمان شاخص، مانند معلمان مدافع حرم، جانباز، مخترع، برگزیده قرآنی، علمی، ورزشی و ... تجلیل شود.

وی با تأکید بر اجرای به‌موقع برنامه‌ها، اظهار کرد: زیرساخت‌های فناوری باید به‌گونه‌ای باشد تا در فرآیند برنامه‌های الکترونیکی خللی ایجاد نشود.

به گزارش فارس، بر اساس شاخص‌های انتخاب معلم نمونه و ارزیابی‌های انجام‌شده از سوی داوران، تاکنون مدارک ۳۳ هزار ۶۵۸ معلم دارای شرایط انتخاب، بررسی و تعداد ۳۵۱۵ نفر به مرحله استانی راه‌ یافته‌اند و این فرآیند همچنان استمرار دارد.

نام‌گذاری روزهای هفته معلم، تجلیل از بازنشستگان فرهنگی، دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب، دیدار با رئیس‌جمهور، سخنرانی مدیران آموزش‌ و پرورش پیش از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر کشور، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، تشریح سند تحول بنیادین، دیدار فرهنگیان با مراجع عظام تقلید، تجلیل از معلمان خیر، مدافعان حرم، معلمان شاخص و ...، بهره‌مندی از ظرفیت صداوسیما در گرامیداشت هفته معلم، استفاده از فضاهای تبلیغاتی شهر تهران و سایر مراکز استان و شهرستان‌ها و ... از جمله مسائل مطروحه در این نشست بود.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها