|
کدخبر: 257866

جایگاه آموزش و پرورش و معلمان در تربیت دانش آموزان

فرماندار سنندج ارزش و جایگاه والای معلمان در بین مردم را بیانگر توسعه یافتگی جامعه دانست و گفت: مردم این شهرستان به تبع از مردم کردستان برای معلمان و فرهنگیان ارزش و احترام ویژه‌ای قائل هستند.

در گرامیداشت روز معلم، فرماندار و مدیران نواحی یک و دو سنندج، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان و جانشین سپاه بیت‌المقدس با حضور در مدرسه شهید نامدار مرادی از مقام شامخ تجلیل کردند.

حسن عسکری فرماندار سنندج با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و  تبریک هفته معلم، معلمان را تلاشگر و نیروهای جهادی خواند که در راستای تربیت و آموزش دانش‌آموزان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: گرامیداشت مقام معلم مختص زمان خاصی نیست و در ایام سال باید تکریم شوند.

فرماندار سنندج ارزش و جایگاه والای معلمان در بین مردم را بیانگر توسعه یافتگی جامعه دانست و اذعان داشت: مردم این شهرستان به تبع از مردم کردستان برای معلمان و فرهنگیان ارزش و احترام ویژه‌ای قائل هستند. 

وی ادامه داد: معلمان قبل از دغدغه مسائل زندگی شخصی خود داشته باشند، دغدغه تربیت دانش آموزان و تدریس دارند.

به گفته عسکری، معلمان در دو سال گذشته به دلیل بیماری کرونا تلاش مضاعفی را متحمل شدند و رشد آموزشی ادامه یافت، اگر روحیه جهادی آنان نبود انقطاعی در مباحث آموزشی پیش می‌آمد.

وی اذعان کرد: امروز وظیفه خود دانستیم برای تبریک روز معلم به نمایندگی از جامعه معلمان و فرهنگیان استان در این مدرسه حضور پیدا کنیم.

فرماندار سنندج با تقدیم سلام استاندار کردستان به معلمان و جامعه فرهنگیان، گفت: آقای استاندار می‌خواست شخصا در این برنامه باشد اما به دلیل برنامه‌ای که پیش آمد عذرخواهی کرد.

سردار مدنی جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز عنوان کرد: اولین معلم جهان خداوند است که وقتی دین اسلام شروع شد اقرا گفت و یاد داد که بخوانند و در ادامه به پیامبر و ائمه و در نهایت به معلمان رسیده است و اکنون بزرگترین رسالت دارند و این بیانگر بزرگی جایگاه معلم است.

وی افزود: وقتی کسی چیزی به کسی یاد می دهد باید تا ابد از او اطاعت کند و معلمان ما از چنبن جایگاهی برخوردارند که جامعه را به سمت مسیر الهی و مدنظر خداوند سوق می دهند.

وی اذعان داشت: بیشتر مسوولان کشوری و استانی از مدارس و با تربیت چنین معلمانی به این جایگاه ها رسیده اند.

جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: چنین مراسمی نمادین است و گرنه جامعه همیشه مدیون معلمان است.

وی اضافه کرد: سپاه در کنار معلمان است و هر کاری از دستش براید دریغ نخواهد کرد.

ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز از جانشین سپاه استان و فرماندار سنندج برای چنین اقدامی قدردانی کرد و گفت: آموزش و پرورش در دو سال گذشته از یک آزمایش مهم بیرون آمد.

وی عنوان کرد: کرونا امتحان عظیمی برای آموزش و پرورش بود که به فضای مجازی در بحث آموزش ورود کرد و در این امتحان سربلند شد.

ناظمی جلال ادامه داد: بعد از دو سال که مدارس بازگشایی شد جامعه بیشتر به جایگاه آموزش و پرورش و سختی کار معلمان در تربیت دانش آموزان پی بردند.

وی عنوان کرد: امروز وظیفه خود دانستیم به نمایندگی از ۲۳ هزار و ۷۱۱ فرهنگی استان از معلمان این مدرسه قدردانی کنیم.

سیدفواد حسینی رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز با تقدیر از مسوولان حاضر در این مراسم، گفت: ۱۲ اردیبهشت امسال مقارن با عید فطر شد لذا یک روز زودتر مراسمات روز معلم برگزار می‌شود.

وی با تقدیر از فرماندار سنندج، وی را فردی دلسوز آموزش و پرورش با شناخت و اشرافیت از آموزش و پرورش نام برد و گفت: قطعا چنین اشرافیتی در توسعه آموزش و پرورش در شهرستات سنندج موثر خواهند بود.

حسینی ادامه داد: در دو سال سخت و طاقت‌فرسا، معلمان و فرهنگیان کردستان آموزش را تعطیل نکردند و نگذاشتند دانش‌آموزان از آموزش عقب بیفتند.

وی اذعان کرد: با تدبیر خاصی که اتخاذ شد و با حضوری شدن کلاس‌ها، مدارس دوباره رنگ و روی مدرسه گرفت.

در این مراسم با اهدای شاخه گل و لوح تقدیر از معلمان این مدرسه به نمایندگی از معلمان شهرستان سنندج و استان کردستان، روز معلم را تبریک گفتند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها