|
کدخبر: 255360

طرح ویژه دانشگاه فرهنگیان برای دانشجویان

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به بازگشایی بیش از ۷۰ درصد دانشجویان حضوری آموزش می‌بینند، گفت:طی دو سال گذشته چون آموزش‌ها مجازی بود بیشتر از ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان، دانشجو معلم جذب کردیم و اکنون باید به فکر خوابگاه آنها باشیم.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره برگزاری کلاس‌های حضوری در این دانشگاه، اظهار کرد: ادعای افرادی که اعلام کردند، دانشگاه بازگشایی نشده است در روز دوم یا سوم پس از بازگشایی‌ها بود که ما غافلگیر شدیم چرا که دانشگاه فرهنگیان بعد از دو سال تعطیلی آموزش حضوری و پس از ۱۳ روز تعطیلات نوروز قرار بود بازگشایی شود آن هم در شرایطی که خوابگاه‌های این دانشگاه شبانه‌روزی است بنابراین به یک هفته فرصت نیاز داشتیم تا شرایط فراهم شود.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان بازگشایی شدند و حضور دانشجومعلمان ورودی سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۱۴۰۰ را آغاز کردیم همچنین در حال آماده‌سازی حضور دانشجومعلمان ورودی سال ۹۹ و بخشی از سال ۹۸ هستیم.

به دلیل مجازی بودن دانشگاه بیش از ظرفیت "دانشجو معلم" پذیرش کردیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طی دو سال گذشته چون آموزش‌ها مجازی بود بیشتر از ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان، "دانشجو معلم" جذب کردیم و اکنون باید به فکر خوابگاه آنها باشیم، به دلیل آنکه آموزش و پرورش بیش از ۱۰۰ هزار کمبود معلم دارد ناچار به افزایش جذب دانشجو معلمان بودیم.

خنیفر درباره روش‌های جذب دانشجو برای جبران کمبود معلم از جمله جذب دوره کاردانی برای دوره ابتدایی، عنوان کرد: از این موضوع استقبال نشد اما طرح "سه به اضافه یک" را در نظر داریم یعنی "دانشجو معلمانی" که سه سال تحصیل کرده‌اند می‌توانند استخدام شده و به عنوان معلم به کلاس درس بروند و یک سال باقی مانده دوران تحصیل خود را ایام پایانی هفته در کلاس‌های درس دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند.

وی ادامه داد: طرح "سه به اضافه یک" پیشنهاد شده و در ماه‌های آینده درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد، با مرکز منابع انسانی جلسات هماهنگی را برگزار کردیم و مقرر شد این طرح به صورت پروژه در آموزش و پرورش تعریف شود. البته برای "دانشجو معلمان" اجباری نیست و افرادی که تمایل دارند بعد از اتمام ۶ ترم می‌توانند وارد مدارس شوند و در کنار آن دو ترم باقی مانده را سپری کنند، این طرح باعث می‌شود که ۲۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش اضافه شوند و دانشگاه فرهنگیان هم ظرفیت خالی برای پذیرش ۲۰ هزار دانشجوی جدید داشته باشد.

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    خاک تو سر اقبال اون خانم های کنند که همسرانشان معلم است
    فقط همین

ارسال نظر