|
کدخبر: 247791

جزئیات جدید درباره نحوه پرداخت حقوق معلمان حق التدریس

نمایندگان مجلس مصوب کردند تا کلیه پرداخت‌های مشابه حقوق و دستمزد مانند حق‌التدریس، حق‌الزحمه، ساعتی، حق نظارت و پاداش شوراهای حل اختلاف، هزینه اجتناب‌ناپذیر محسوب و باید به صورت ماهانه پرداخت شود.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بندهای (ب)، (ج) و (هـ) تبصره ۱۲ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ب) تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛

- کلیه پرداخت‌های مشابه حقوق و دستمزد مانند حق‌التدریس، حق‌الزحمه، ساعتی، حق نظارت و پاداش شوراهای حل اختلاف، هزینه اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود و مشمول مفاد جزء(۵) بند(الف) این تبصره است و باید به صورت ماهانه پرداخت شود.

براساس بند (ج) تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛

- پرداخت حقوق و مزایای کارکنان(پرسنل) شرکتهای آب و فاضلاب استانی و شرکتهای توزیع برق استان ها که به صورت مأمور در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت توانیر ارائه خدمت می نمایند، از محل منابع داخلی شرکتهای استانی مذکور، بلامانع است.

براساس بند (هـ) تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛

- دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه مکلفند از تیرماه سال ۱۴۰۱ کلیه پرداخت‌های مستمر و غیرمستمر نقدی و غیرنقدی (معادل ریالی) مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و تسهیلات به کلیه شاغلین و بازنشستگان از هریک از منابع و حساب‌های دولتی و متعلق به دولت نزد خود را به تفکیک کد ملی با اختصاص شناسه یکتای پرداخت کارکنان دولت، پرداخت نمایند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است ضمن جلوگیری از پرداخت به کارکنان دستگاههای اجرائی ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه بدون درج شناسه یکتای پرداخت کارکنان دولت، امکان دسترسی برخط سازمان اداری و استخدامی کشور به اطلاعات پرداختی را در بسترهای الکترونیکی فراهم نماید.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر