|
کدخبر: 245862

تذکر تند و تیز نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش

تعدادی از نمایندگان مجلس طی تذکراتی خواستار تعیین تکلیف گروه سوم معلمان حق التدریس از سوی رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش شدند.

محمدمهدی فروردین نماینده فیروز آباد در مجلس در نشست علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه ۸ اسفند) قوه مقننه و  در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در تذکری شفاهی گفت: گروه سوم معلمان حق التدریس اکنون مقابل مجلس برای پیگیری موضع استخدام خود حضور دارند و از دورترین نقاط کشور در این محل حاضر شده اند. تصور کنید این افراد خواهران و دختران ما هستند، آیا حاضرید جایی برای استراحت نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه به وزیر آموزش و پرورش تذکر دهید تا گروه سوم معلمان حق التدریس را تعیین تکلیف کند، بیان کرد: یا این افراد حق دارند و باید استخدام شوند و یا حق ندارند. اگر حق دارند که استخدام شوند، هر چه سریعتر اقدامات لازم را صورت دهید و امروز و فردا نکنند.

همچنین حجت الله فیروزی نماینده فسا در مجلس در تذکری شفاهی گفت: به وزیر آموزش و پرورش در خصوص عدم توجه به صدور احکام فرهنگیان تذکر می دهم. معلمان حق التدریسی هم اکنون در مقابل مجلس تجمع کرده و صدور احکام حق قانونی آنان است.

وی  اظهار کرد: مجلس در این زمینه قانون تصویب کرده است و معلمان حق التدریسی اکنون حق قانونی خود را می خواهند.

صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس نیز در تذکری خطاب به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش درخصوص تعیین تکلیف معلمان حق التدریس گفت: تعیین تکلیف مرحله سوم معلمان حق التدریس قانون خاص دارد و هیچ فردی نمی تواند برخلاف قانون عمل کند.

وی تصریح کرد: در سریعترین زمان این مشکل را حل کنند، مسئولان خود را در این خصوص به بی خیالی نزنند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها