|
کدخبر: 238177

تذکر یک نماینده به وزیر آموزش و پرورش درباره صندوق ذخیره فرهنگیان

نماینده مردم اراک در مجلس از دولت خواست تا هر چه سریع تر اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را تدوین و مدیری با کفایت و پاکدست برای این صندوق انتخاب کند.

آموزشی تذکر یک نماینده به وزیر آموزش و پرورش درباره صندوق ذخیره فرهنگیان

علی اکبر کریمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: تکلیف مقرر در بند (ک) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال جاری برای تقدیم اساس نامه صندوق ذخیره فرهنگیان و تعیین وضعیت شفاف صندوق و افزایش نقش فرهنگیان در ارکان این صندوق انجام نشده است.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: لازم است هرچه سریع تر این بند اجرایی شده تا جلوی شایعات مبنی بر دولتی بودن صندوق ذخیره فرهنگیان گرفته شود زیرا این موضوع موجب دغدغه فرهنگیان عزیز شده و تمامی اموال و دارایی های این صندوق قطعا متعلق به فرهنگیان عزیز بوده و یک ریال از آن به دولت تعلق ندارد.

وی تاکید کرد: لازم است هرچه سریع تر مدیری با کفایت و پاکدست در صندوق ذخیره فرهنگیان منصوب شود تا دیگر شاهد مفاسد اقتصادی نباشیم.

کریمی در تذکر دیگری خطاب به وزرای راه و شهرسازی و صمت اظهار کرد: اخیرا خبری در خصوص واردات صد دستگاه لوکوموتیو باعث تاسف شده است در حالی که در سال حمایت تولید داخل قرار گرفته ایم و با وجود داشتن ظرفیت شرکت هایی مانند واگن سازی پارس و مپنا لوکوموتیو شاهد واردات تعداد بسیاری واگن از کشور چین هستیم.

این نماینده مردم در مجلس از وزرای راه و صمت خواست تا این تصمیم گرفته شده را کنار گذاشته و از ظرفیت داخلی برای تولید واگن های لوکوموتیو استفاده کنند.


 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها