|
کدخبر: 228180

دفاع تمام قد وزیر آموزش و پرورش از معلمان مقابل کارمندان دولت

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان کار مفیدشان بالاتر از کارکنان دولت است، گفت: امیدوارم بتوانیم قدردان معلمان باشیم.

آموزشی دفاع تمام قد وزیر آموزش و پرورش از معلمان مقابل کارمندان دولت

 صبح امروز پس از نزدیک به یک ماه از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به یوسف نوری به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم اولین نشست خبری وی با خبرنگاران برگزار شد.

وی در این نشست به تبیین برنامه های تحولی خود در این وزارتخانه و پاسخ به سؤالات خبرنگاران پرداخت.

وی در خصوص ارائه برنامه های تحولی خود گفت: اگر بخواهیم در جایی در خصوص سند تحول بنیادین گفتمان سازی کنیم بی شک نقش رسانه ها مهم است.

وی افزود: لذا از رسانه ها خواستارم که هرجا اگر ضعفی مشاهده کردند به خصوص برای استقرار سند تحول بنیادین منتقدانه آن را بیان کنند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش دستگاهی است که نیازمند دغدغه و عزم ملی است.

نوری گفت: اگر آموزش و پرورش را مانند دستگاه های دیگر ببینیم مشکلی حل نخواهد شد آنچنان که رهبری فرمودند که آموزش و پرورش بیت الغزل همه دستگاه است.

وی بیان کرد: رابطه آموزش و پرورش همیشه با تولید، ارتقا و فرهنگ و هنجارهای اجتماعی رابطه مستقیم بوده و با ناهنجاری ها یک رابطه معکوس داشته است.

نوری اظهار کرد: نظام آموزش و پروش در ارتقای سطح بهداشت عمومی، اهمیت محیط زیست، تلفات جاده‌ای، اشتغال و تولید خالص نقش به سزایی دارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما دانش آموز را برای اینکه در آینده فرد موثری باشد تربیت می کنیم.

نوری گفت: اگر هنرستان های ما رشته های خوبی داشته باشند ۸۰ درصد دانش آموزان ما جذب بازار کار می شوند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: هر چه بیشتر آموزش و پرورش را تقویت کنیم در جامعه انحراف ها کمتر می شود. جامعه آموزش و پرورش بسیار بزرگ است. همه باید روی این مساله حساسیت داشته باشیم.

وی با یاد کردن از شهید سلیمانی و ویژگی های اخلاقی وی پرداخت و گفت: مدرسه یعنی کسانی چون شهید سلیمانی.

وی گفت: معلم مقبول ترین قشر کارکنان دولت است و طی سالیان زیاد این مساله مشخص شده است. مهمترین عنصر در سند تحول بنیادین است باید به او خوب رسید و او را خوب دید.

وی با بیان اینکه معلمان کار مفیدشان بالاتر از کارکنان دولت است، گفت: امیدوارم بتوانیم قدردان معلمان باشیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه خود را پیشتر در ۵ محور ارائه داده ام گفت: مجوز ۳۴ هزار استخدام را برای مناطق مرزی گرفتیم تا مناطق مرزی که مدتهاست به دلیل عدم استقرار عدالت توزیعی وضعشان مطلوب نیست بتوانیم کاری بکنیم. در بودجه نیز سرانه این قسمت ها را جدی دیدیم.


 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها