|
کدخبر: 223516

توصیه مراجع تقلید به وزیر جدید آموزش و پرورش + جزئیات

مراجع تقلید و علما در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش بر لزوم ترویج فرهنگ دینی و معارف الهی میان دانش‌آموزان تأکید کردند.

آموزشی توصیه مراجع تقلید به وزیر جدید آموزش و پرورش + جزئیات

 یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سفر به قم با برخی از مراجع و علما دیدار و گفت‌وگو کرد.

 آیت‌الله علوی گرگانی:  با ترویج برنامه‌های دینی دانش‌آموزان را در مسیر اسلام تربیت کنید  

آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار با وزیر آموزش‌ و پرورش که در دفتر معظم‌له برگزار شد اظهار داشت: فعالیت آموزش‌ و پرورش از اهمیت زیادی برخوردار است و نخستین مرکز تربیت فرزندان توسط این نهاد علمی انجام می‌شود و باید تلاش کنیم فرزندانمان در مسیر اسلام قرار بگیرند.

معظم‌له با بیان اینکه رسانه‌های استکبار برنامه‌ریزی زیادی برای مقابله با دین اسلام و جمهوری اسلامی انجام می‌دهند افزود: در برابر این هجمه‌های شدید باید تلاش زیادی انجام دهیم تا فرزندان از ابتدای ورود به مدرسه و فراگیری علوم در مسیر اسلام قرار بگیرند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: در زمان رژیم شاه فرزندان را با سرگرمی‌های غیراسلامی مشغول می‌ساختند و برنامه‌های غیرمناسب و در تضاد با اسلام برگزار می‌شد، از وزارت آموزش‌ و پرورش درخواست دارم که با ترویج برنامه‌های دینی و فرهنگی دانش‌آموزان را مومن و باتقوا تربیت کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید بر لزوم تحقق سند تحول آموزش‌ و پرورش که مقام معظم رهبری تأکید کردند گفت: سند ۲۰۳۰ از اهداف شوم دشمن است و تلاش کرد با این سند دین فرزندان را از بین ببرد و برنامه‌ریزی زیادی برای مقابله با فرهنگ ایران اسلامی انجام داد.

وی با اشاره به اهمیت تربیت دانش‌آموزان تصریح کرد: دانش‌آموزان فرزندان خود شما هستند و باید این عزیزان را همچون فرزندان خود بدانید و در مسیر اسلام تربیت کنید و برای این موضوع برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهید.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: خداوند به اهل تقوا کمک می‌کند و بهترین احسان شما به بچه‌ها این است که دین آن‌ها را تقویت کنید.

 آیت‌الله نوری همدانی: محتوای کتاب‌های درسی بر اساس فطرت پاک و معارف توحیدی تدوین شود  

آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان نیز در دیدار با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش که در دفتر معظم‌له برگزار شد با بیان اهمیت آموزش و پرورش در اسلام اظهار داشت: بعثت انبیاء در راستای آموزش و رشد استعدادها و تزکیه و تعالی افراد جامعه بوده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جایگاه و اهمیت تربیت در اسلام بیان کرد: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نسبت به تعلیم و تعلم نسل جوانان و نوجوانان تأکید فراوان کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به جریان تمدن‌ساز اسلام افزود: دین مبین اسلام با تأکید بر علم آموزی و کسب دانش توانست در رشد علوم و پیشرفت مسلمانان تأثیر بسزایی بگذارد اما متاسفانه غرب این علوم را از مسلمانان گرفت و دوبار به صورت سکولار به آنان معرفی کرد، از این رو مطالب و محتوای کتاب‌های درسی باید بر اساس فطرت پاک و معارف توحیدی تدوین شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید بر حفظ ارزش‌ها و اهمیت نشر معارف اسلامی و انقلابی بیان کرد: باید در تعلیم و تربیت نسل جدید به عنوان آینده‌سازان و وارثان انقلاب تمام امکانات به‌کار گرفته شود از این رو جوانان و نوجوانان امروز به عنوان امانتی در اختیار شما هستند.

وی عنوان کرد: یکی از ضرورت‌های مهم در روزگار کنونی آگاهی به زمان است، باید برای نسل امروز فتنه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی بیان شود تا در سایه دانش به خودکفایی و بی نیازی دست پیدا کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: باید با بیان حقایق تاریخی برای جوانان و نوجوانان آنهان را نسبت به اوضاع زمان آگاه و بصیر تربیت کرد تا از استعمار و سلطه دشمنان بر مهین اسلامی جلوگیری شود.

 آیت‌الله جوادی آملی: آموزش و پرورش با هماهنگی دولت نیروی کار کشور را تربیت کند  

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: دانش‌آموزان مانند یک ظرف خالی هستند که هر چه در آن ریخته شود به همان قالب شکل می‌گیرد.

معظم‌له ادامه داد: باید محتوایی که در داخل ظرف ریخته می‌شود متناسب با ظرفیت و توانایی دانش‌آموزان و با بهره‌گیری از مباحث دینی باشد.

آیت‌الله جوادی آملی دانش‌آموزان را به عنوان معادن غنی طلای کشور دانست و گفت: آموزش و پرورش باید چگونگی استخراج این معادن را به دانش‌آموزان بیاموزد.

وی حرفه آموزی را از ضرورت‌های نظام آموزشی کشور دانست و افزود: باید دروس آموزش و پرورش طوری باشد که پس از فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان بتوانند خود را اداره کنند و در کار و شغلی متناسب با آموخته‌های خود به‌کار گرفته شوند.

معظم‌له ادامه داد: خروجی آموزش و پرورش باید کارآمد باشد و با هماهنگی دولت نیروی کار کشور را تربیت کند نباید شهری و استانی کمبود نیرو در تخصص‌های مختلف داشته باشد.

آیت‌الله جوادی آملی در ادامه بد اخلاقی و خشونت را زیبنده نظام آموزش و پرورش کشور ندانست و خاطرنشان کرد: باید در تعامل بین دانش‌آموزان و معلمان، ادب و احترام نهادینه شود تا نسل آینده کشور نیز از این صفت‌های اسلامی برخوردار شوند.

 تولیت حرم حضرت معصومه(س): دانش‌آموزان امانت مردم و نظام در مدارس هستند  

آیت‌الله سید محمد سعیدی نیز در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با اشاره به اهمیت زیارت و زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها اظهار داشت: این حرم و همه حرم‌های اهل بیت(ع) گنجی است که خداوند برای شیعیان قرار داده و اگر هر خدمتی به اهل بیت(ع) صورت بگیرد این خاندان مدیون کسی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه هم مردم و هم مسئولان باید از اهل بیت(ع) مدد بگیرند تا این بزرگواران راه را به ما نشان دهند، افزود: شفاعت اهل بیت(ع) شامل حال افرادی که هیچ حرکت و عمل صالحی انجام نداده باشند نمی‌شود بنابراین ما باید نسبت به انجام عمل صالح و مدد گرفتن از اولیاء خدا اقدام کنیم و اگر کمبودی در اعمال‌مان بود می توانیم به شفاعت اهل بیت(ع) امیدوار باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم در رابطه با اهمیت انتخاب مدیران صالح و شایسته برای انجام امور مهم کشور بیان کرد: علاوه بر مدیران اصلی کشور که باید از افراد صالح و کاردان باشند، افراد زیرمجموعه آنها هم باید افراد همراه و دلسوز باشند زیرا اگر زیرمجموعه‌ها از افراد ناصالح باشند کارها را مختل می‌کنند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: در پست‌های اصلی و تأثیرگذار باید افرادی قرار بگیرند که دلسوز، دارای قدرت اجرایی و دارای همت و اراده بر اجرای تصمیمات مفید باشند و اگر این امر رعایت شود نیت‌های خیر مسئولان رده بالا در تمام زیرمجموعه هم ساری و جاری خواهد شد.

سعیدی با اشاره به روایت «الناس علی دین ملوکهم» گفت: بسیاری از مدیران زیر مجموعه‌ها افرادی هستند که تابع فرامین مسئولان رده بالا هستند و خواسته مدیران ارشد را اجرا می‌کنند ولی برخی افراد هم هستند که قلب‌های مریض دارند که باید مراقب بود از این افراد در پست‌های کلیدی استفاده نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه فرزندان مردم امانت‌های مردم و نظام هستند و باید سیستم آموزش و پرورش به خوبی از این امانت‌ها مراقبت و آنها را به درستی تعلیم و تربیت دهد، خاطرنشان کرد: اگر از مناجات با خدا و مدد گرفتن از خدا و اهل بیت(ع) غافل نشوید و در اجرا هم با عزت و اقتدار عمل کنید یقین بدانید دست یاری خدا با شما است و خداوند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند.

  وزیر آموزش‌وپرورش: تربیت‌معلم ویژه مناطق محروم مورد تأکید است  

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در دیدار با مراجع تقلید، اظهار داشت: باید اعتراف کنیم در این چهل‌ساله انقلاب اسلامی در خصوص آموزش دینی و ارتقای آگاهی‌های اعتقادی دانش آموزان کم‌کاری شده است.

وی بر همکاری با حوزه‌های علمیه و مراکز حوزوی برای تقویت مباحث دینی، اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان تاکید و بیان کرد: لازم است نهادی دینی و حوزوی برای رشد معنوی دانش آموزان کمک کند و آموزش‌وپرورش آمادگی دارد با روش‌های جذاب و جدید و کارآمد این امکان را برای رشد معنوی دانش آموزان فراهم کند.

نوری با اشاره به تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پروش از دانشگاه فرهنگیان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، گفت: برای تقویت مناطق محروم بر اساس شاخصه‌های پیشرفت و برخورداری، تربیت نیروی مورد نیاز و تقویت امکانات در دستور کار این وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: ما در دیدارهای امروز با مراجع و علما به دنبال فعال کردن همکاری‌های بین حوزه و آموزش‌وپرورش هستیم تا زمینه حضور طلاب جوان مستعد و آموزش‌دیده را در مدارس فراهم کنیم و فصل جدیدی را در تقویت باورهای اعتقادی دینی و اسلامی دانش آموزان آغاز کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر لزوم توجه به مناطق محروم  خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد با توسعه عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار و تامین نیروی انسانی مورد نیاز و تجهیز مدارس مناطق محروم آموزش در این مناطق را ارتقا دهیم.

 

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    تو روخدا ول کنید این مسخره بازی هارو ،حا لا نه اینکه تو این ۴۲ سال آموزش تعالیم د ینی کشور گل و بلبل کرده ،تمام مساجد خالی کردین به خدا

ارسال نظر