|
کدخبر: 222827

راز یادگیری زبان در کمتر از ۲ ماه

برای تسلط بر زبان انگلیسی فرمول خاصی وجود ندارد پس شما می‌توانید در طول دو ماه هم آن را یاد بگیرید. شاید فکر کنید برای یادگیری زبان در این بازه زمانی کوتاه باید هزینه زیادی بپردازید یا شرایط خیلی خاصی داشته باشید در صورتی که این موضوع فقط به طرز فکر و انرژی شما برای یادگیری بستگی دارد. هر چقدر شرایط و انگیزه شما بهتر باشد مسیر یادگیری آسان‌تر و سریع‌تر می‌شود.

یادگیری-زبان

آیا حقیقت دارد که می‌گویند "می‌توان زبان انگلیسی را در طول ۲ ماه یاد گرفت! "

هر فردی برای یادگیری زبان انگلیسی هدف مشخصی دارد به‌عنوان مثال بعضی‌ها می‌خواهند این زبان را برای سفر کردن یاد بگیرند، بعضی‌ها قصد ورود به بازار کار را دارند و بعضی‌ها برای موفقیت تحصیلی به دنبال یادگیری آن هستند. فردی که انگیزه کمی دارد قطعاً مسیر یادگیری به نظرش دشوار است و بالعکس.

یکی از تکنیک‌های سریع آموختن زبان «غوطه‌وری» است. در این تکنیک ابتدا باید درباره زبان انگلیسی تحقیق کنید، شباهت‌ها و تفاوت‌های آن با زبان خودتان را پیدا کنید و چالش‌هایی که زبان آموزان دیگر با آن مواجه هستند را بشناسید سپس برای غوطه‌ور شدن در آن آماده شوید.

·ماه اول: با زبان انگلیسی راحت شوید

در ماه اول تمرکزتان را روی آشنایی بیشتر و راحت شدن با زبان انگلیسی بگذارید به‌عنوان مثال:

  • یک لیست کامل از واژگان اولیه و مورد نیازتان را تهیه و بلافاصله شروع به یادگیری آن کنید.
  • در گروه‌هایی که در حوزه زبان انگلیسی فعالیت می‌کنند حاضر شوید و به صحبت‌های آن‌ها گوش دهید.
  • تماشای تلویزیون، فیلم یا ویدئوهای مختلف را شروع کنید. فیلم دیدن و شنیدن شما را با واژگان و تلفظ آن‌ها آشنا می‌کند.
  • برنامه‌های آموزشی کودکان به وضوح درباره موضوعات کاربردی مانند اشکال، رنگ‌ها یا حیوانات صحبت می‌کنند به همین علت می‌توانید با تماشای آن‌ها خیلی راحت‌تر زبان انگلیسی را درک کنید.
  • برای یادگیری زبان خودتان را در موقعیت‌هایی قرار دهید که مجبور به صحبت کردن شوید؛ برای این کار می‌توانید یک شریک مکالمه پیدا کنید.
  • در این ماه دایره لغات شما تا جای ممکن افزایش پیدا کرده است پس سطح فیلم‌ها یا کتاب‌هایی که می‌خوانید را بالاتر ببرید و همزمان با یادگیری لغات به گرامر و دستور زبان هم توجه کنید.

ماه اول برای این است که تا جای ممکن اشتباه کنید و بر اضطرابتان هنگام صحبت کردن غلبه کنید. اگر فرد خجالتی و درون‌گرایی هستید احتمالاً این ماه برای شما چالش‌های زیادی را به همراه دارد.

لپ-تاپ

ماه دوم: خودتان را آزمایش کنید

در حال حاضر شما عادت کرده‌اید هر روز به زبان انگلیسی صحبت کنید پس نوبت آن فرارسیده که مانند زبان مادری از آن استفاده کنید. در این ماه:

  • زبان اول خودتان را چه در داخل و چه در بیرون از سرتان خاموش کنید، تمام وسایل الکترونیکی که از آن‌ها استفاده می‌کنید را به زبان انگلیسی تغییر دهید، تماشای سریال‌های مورد علاقه یا گشتن در رسانه‌های اجتماعی را متوقف کنید و تا حد ممکن به زبان انگلیسی فکر کنید.
  • گوشتان را عادت دهید تا هر روز به رادیو یا پادکست‌های انگلیسی گوش دهد.
  • سعی کنید محتوای تلویزیونی یا ویدئویی را پیدا کنید که شما را به چالش بکشد. اگر سه چهارم چیزی که می‌بینید یا می‌شنوید را می‌فهمید یعنی می‌توانید به سطح بعدی بروید.

در طول این دو ماه برخی از زبان آموزان همچنان برای صحبت کردن یا درک مکالمات به وضوح تلاش می‌کنند در حالی که برخی دیگر برای نوشتن متون انگلیسی مشکل دارند، این موضوع کاملاً طبیعی است. به یاد داشته باشید که شما برای یادگیری زبان در طول این دو ماه هدف مشخص داشته‌اید و هدفتان هرگز یادگیری صفر تا صد زبان انگلیسی نبوده؛ پس به لیست اهدافتان نگاه کنید و خودتان را نسبت به دو ماه قبل ارزیابی کنید. بدون شک در طول این مدت پیشرفت بسیار زیادی داشته‌اید.

آموزش-زبان

کدام اساتید، زبان انگلیسی را در کوتاه‌ترین زمان آموزش می‌دهند!

در بخش قبلی اشاره کردیم شرایط و انگیزه خود فرد تأثیر زیادی در میزان یادگیری و پیشرفت او دارد با این حال امروزه محدودیت زمانی، مکانی یا مالی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود ندارد. شما می‌توانید این مهارت را توسط اساتید برجسته به‌صورت آنلاین هم یاد بگیرید به‌عنوان مثال یکی از اساتید مطرح در حوزه زبان انگلیسی که مبتکر یادگیری سریع و آسان مکالمه بدون نیاز به گرامر است «استاد مرتضی جاوید» می‌باشد.

زبان

۵ باور اشتباه در رابطه با زبان انگلیسی

حالا که تصمیم گرفته‌اید زبان را در زمان بسیار کوتاهی یاد بگیرید پس بهتر است با باورها و طرز فکرهای اشتباهی که در این زمینه وجود دارد آشنا شوید تا مانعی بر سر راه یادگیری شما نباشند.

  1. جیمز جویس می‌گوید "اشتباهات دریچه اکتشافات هستند." پس هنگامی که اشتباه می‌کنید در حقیقت چیزهای جدیدی را یاد می‌گیرید. این موضوع در زمینه زبان انگلیسی هم صادق است. شما نباید از اشتباه کردن فرار کنید بلکه باید به آن‌ها به‌عنوان فرصتی که می‌توانند به شما چیز جدیدی را بیاموزند نگاه کنید.
  2. بعضی از مردم به‌اشتباه فکر می‌کنند برای تسلط به زبان انگلیسی باید به کشورهای دیگر سفر کنند در صورتی که امروزه به کمک اینترنت می‌توانید فرهنگ و زبان هر کشوری که دوست دارید را در خانه یاد بگیرید.
  3. اکثر افرادی که یادگیری زبان را شروع کرده‌اند آن را نیمه کاره رها می‌کنند زیرا به نظرشان یادگیری این مهارت خیلی جذاب نیست! این افراد معتقدند که هزینه، زمان و انرژی که صرف کرده‌اند نتیجه زیادی نداشته به همین علت در میانه راه ناامید می‌شوند. بدون شک اگر شما دیدگاه مشخص و درستی در رابطه با آموختن زبان نداشته باشید دچار این مشکل می‌شوید اما اگر از قبل هدف مشخصی را تعیین کرده‌اید پس یادگیری این زبان برای شما لذت بخش و جذاب است.
  4. اگر حس می‌کنید آموزش زبان برای شما خسته کننده شده پس باید خیلی سریع به دنبال راه حل دیگری باشید به‌عنوان مثال گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم را امتحان کنید یا مکان مطالعه‌تان را تغییر دهید.
  5. زبان انگلیسی قطعاً با زبان مادری ما متفاوت است. برخی از زبان آموزان فکر می‌کنند این حجم از تفاوت باعث می‌شود تا نتوانند این مهارت را یاد بگیرند در حالی که آن‌ها باید زبان مادری را کاملاً فراموش کنند و مانند یک انگلیسی زبان بومی این مهارت را یاد بگیرند.

زبان-انگلیسی

و در آخر باید بگوییم اکثر زبان آموزان دوست دارند این مهارت را فوری بیاموزند و دائماً خودشان را با افراد دیگر مقایسه می‌کنند؛ در صورتی که مقایسه نه تنها اعتماد به نفس را کاهش می‌دهد بلکه باعث از بین رفتن یادگیری می‌شود. وقتی شما برای آموختن زبان برنامه ریزی کرده‌اید پس مطمئن باشید که می‌توانید این کار را بهتر از افراد دیگر انجام دهید. مردم با یکدیگر فرق دارند و ریتم یادگیری آن‌ها متفاوت است پس خودتان را با دیگران مقایسه نکنید تا آرامش داشته باشید و از یادگیری زبان لذت ببرید.

منبع

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها