|
کدخبر: 200889

آموزش زبان انگلیسی و تاثیرات آن در آینده شغلی و تحصیلی

آموزش زبان انگلیسی در صورتی که با روش اصولی و استاندارد خود انجام شود می‌تواند تأثیرات متعددی را بر شغل و زندگی شخصی افراد بگذارد. با توجه به این تأثیرات، بسیاری از افراد سالانه اقدام به نام نویسی در بسیاری از مراکز آموزش زبان می‌کنند. این در حالیست که عدم اطلاع از نکاتی خاص در خصوص یادگیری زبان و تأثیراتی که دارد، نمی‌توان به نتایج خوبی دست پیدا کرد. بنابراین لازم است کلیه‎‌ی متقاضیان آموزش زبان انگلیسی با این نکات آشنایی داشته و در هنگام اقدام به ثبت نام آن را در نظر بگیرند تا با اطمینان خاطر بیشتری در این مسیر گام برداشته و زمینه‎‌ی موفقیت خود را ایجاد نمایند. پس با ما همراه باشید تا در این حوزه اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

با توجه به بین المللی بودن زبان انگلیسی و اهمیت یادگیری این زبان در بسیاری از مشاغل که در ارتباط با میهمانان خارجی و یا شرکت‎‌های خارجی هستند و یا با رایانه وبسایت‎‌های مختلف سروکار دارند و همچنین به دلیل این که تسلط بر زبان انگلیسی یک نوع مهارت برای هر شخصی محسوب می‌شود، نیاز است آموزش زبان انگلیسی به طور جدی پیگیری شود. از این‌رو بسیاری جهت تقویت این مهارت در فرزندان خود از سنین کودکی اقدام به آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود کرده و سعی در پرورش استعداد‎‌هایشان و آماده سازی‎‌شان برای ورود به عرصه‎‌ی حضور در جامعه مشاغل مختلف دارند. اما رسیدن به تسلط کافی در این زبان و افزود این مهارت به دیگر توانایی‎‌های خود جز از طریق تلاش مستمر و یادگیری در یک آموزشگاه مناسب اتفاق نخواهد افتاد.

تأثیر انتخاب آموزشگاه در یادگیری زبان انگلیسی

پس از انتخاب هدف و تصمیم‌گیری جدی در خصوص گام برداشتن در حیطه‎‌ی آموزش زبان انگلیسی مسئله‎‌ی انتخاب مؤسسه‎‌ای مناسب مطرح می‌شود. در واقع تأثیر یک آموزشگاه و مدرسین آن به قدری در یادگیری زبان مؤثر است که می‌تواند منجر به ایجاد انگیزه در زبان آموزان در جهت ادامه‎‌ی راه و یا پشیمانی و انصراف از این حوزه شود. بنابراین نیاز است کلیه‎‌ی افرادی که قرار است وارد این حوزه شوند، زمانی را برای تحقیق و بررسی در جهت انتخاب بهترین آموزشگاه زبان اختصاص داده تا مؤسسه مناسبی چون آموزشگاه زبان انگلیسی سفیر را برای شروع فعالیت و یا تقویت این مهارت در خود انتخاب نمایند. در حقیقت یک آموزشگاه می‌تواند با ایجاد تنوع در نحوه آموزش خود و یا بکارگیری ابزارهای مختلفی چون فیلم، فلش کارت، بازی و.... می‌تواند تأثیرات بسیار زیادی در یادگیری زبان آموزان و افزایش اشتیاق آن‌‎ها و نیز درک بهتر مفاهیم و ماندگار بیشتر آن‎‌ها در ذهن ایجاد کند.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی

مزایای یادگیری و آموزش انگلیسی

یکی از مسائل مهم در ایجاد انگیزه برای ادامه‎‌ی راه و یا شروع فعالیت در زمینه‎‌ی زبان‎‌های خارجه آشنایی با مزایا و تأثیرات آن بر زندگی شخص می‌‎باشد. چرا که با شناخت این مزیت‎‌ها، فرد به اهمیت آموزش زبان انگلیسی پی برده و در زمان خستگی و یا بی‎‌انگیزگی با فکرکردن به مزیت‎‌های آن و تأثیراتی که می‌تواند در آینده‎‌ی او داشته باشد انرژی مضاعفی دریافت می‌کند.

  • گستردگی ارتباطات؛ با تسلط به زبان مادری قطعاً تنها می‌توانیم با افرادی که به این زبان مسلط هستند و یا در کشورمان زندگی می‌کنند ارتباط برقرار کنیم. این در حالیست که با آموزش زبان انگلیسی می‌توانیم دایره‎‌ی ارتباطات خود را به شکل وسیعی گسترش داده و با تعداد افراد بیشتری در نژادهای مختلف از کشورهای متفاوت ارتباط برقرار کنیم که نتیجه‎‌ی این ارتباط پیدا کردن دوست‎‌های زیاد، آشنایی با دیگر فرهنگ‎‌ها و کشورها می‎‌باشد. به این ترتیب فرد به انسانی اجتماعی تبدیل شده و به راحتی می‌تواند در جامعه به فعالیت بپردازد.
  • افزایش اعتماد به نفس؛ همان طور که در مباحث قبلی اشاره شد یادگیری و تسلط به یک زبان خارجی یک مهارت محسوب می‌شود و از آنجایی که بسیاری از افراد به دلایل مختلفی چون انتخاب آموزشگاه اشتباه، نداشتن هدف و بی‌انگیزگی و یا به دلیل شرایط مختلف از ادامه‎‌ی راه و تقویت این مهارت در خود منصرف می‌شوند معمولاً تعداد افراد محدود‌‎تری در جامعه می‌توانند به این تسلط و مهارت دست پیدا کنند هر چند که آمار ثبت نام در آموزشگاه زبان انگلیسی رو به افزایش است اما باز هم معمولاً کلیه‎‌ی این افراد توانایی ادامه‎‌ی این راه را نخواهند داشت. پس رسیدن به مهارتی که بسیاری از افراد فاقد آن هستند یک امتیاز مثبت برای هر شخصی محسوب شده و منجر به افزایش اعتماد به نفس فرد چه در جامعه و چه در خانواده خواهد شد که به دنبال این افزایش اعتماد به نفس شخص می‌تواند به راحتی حتی با افراد جدید ارتباط برقرار کند.
  • بالا بردن شانس استخدام در مرکز مختلف؛ در هنگام پر کردن فرم استخدام در مراکز و شرکت‎‌های مختلف گزینه‎‌ای مبنی بر داشتن و یا نداشتن تسلط بر زبان انگلیسی مطرح می‌شود که قطعاً در استخدام کارکنان تأثیر بسیار زیادی داشته و یک امتیاز مثبت تلقی می‌شود. از طرف دیگر افرادی که قصد شرکت در مصاحبه‌‎های شرکت‎‌های خارجی و استخدام در شرکت‌‎های کشورهای دیگر را دارند می‌توانند با آموزش زبان انگلیسی و تسلط برآن، شانس بیشتری را برای استخدام خود ایجاد نمایند.
  • شرکت در دانشگاه‎‌های معتبر جهان؛ با تقویت این مهارت در خود می‌توانید برای شرکت در دانشگاه‎‌های برتر دنیا چون هاروارد، استنفورد، آکسفورد، کمبریج، MIT، امید بیشتری داشته باشید.
  • سهولت در سفر به کشورهای خارجی؛ یکی از تأثیرات فوق‌العاده‌‎ی آموزش زبان انگلیسی سهولت در سفر به کشورهای متعدد می‎‌باشد. در حقیقت با تقویت یک زبان می‌توان با مردم بسیاری از کشورهای جهان ارتباط برقرار کرده و در مسیریابی و گردشگری و... با مشکلات کمتری مواجه شد.
  • افزایش تمرکز و تقویت حافظه؛ با یادگیری یک زبان جدید می‌توانید به کاهش روند آلزایمر و یا پیشگیری از ابتلا به آن کمک مؤثری کرده باشیم؛ چرا که تلاش و ممارست در زمینه‎‌ی یادگیری یک زبان، منجر به بکارگیری بیشتر مغز و در نتیجه تقویت حافظه و افزایش تمرکز خواهد شد. علاوه بر این موضوع افراد متعدد با آموزش زبان انگلیسی و افزایش تمرکز خود می‌توانند کارهای خود را به نحو بهتری انجام داده و نتایج مطلوب‎‌تری را حاصل نمایند.

اهمیت آموزش انگلیسی به کودکان

با توجه به تأثیراتی که عنوان شد توصیه می‌شود که آموزش زبان انگلیسی به کودکان را جدی گرفته و آن را نه به صورت سختگیرانه بلکه به روش اصولی دنبال کنید تا هم کودک برای شرکت در زبان انگلیسی مشتاق بوده و هم بر اندوخته‎‌های وی افزوده شود. از این‌رو انتخاب آموزشگاه زبان انگلیسی برای کودک بسیار حائز اهمیت خواهد بود چرا که در صورت اعمال روش‌‎های غلط و فشرده و سخت‌گیرانه کودک تا مدت‌‎ها از یادگیری زبان دلزده شده و آن را دنبال نخواهد کرد. اما در صورتی که این انتخاب به درستی صورت پذیرد نه تنها به ادامه‎‌ی این را ه مشتاق خواهد شد بلکه به واسطه‎‌ی دانشی که در این مسیر یادگیری به او افزوده می‌شود، می‌تواند تغییرات مثبتی را برای پیشرفت تحصیلی خود، افزایش اعتماد به نفس و رشد فکری و هوشی خود ایجاد نماید.

مؤسسه سفیر گفتمان با برخورداری از دو دهه سابقه در زمینه‎‌ی آموزش زبان انگلیسی به عنوان یکی از پیشگامان آموزش زبان شناخته می‌شود. این مؤسسه با در نظر گرفتن اصول مشتری‌مداری و دانشجو محوری در فرآیند کاری خود و البته ایجاد امنیت شغلی برای  بسیاری از مدرسین توانسته در مسیر آموزش زبان‌‎های خارجه گام‌‎های مؤثری برداشته  و موفق به کسب ۵ گواهینامه‎‌ی استاندارد جهانی شود. جهت ثبت نام در این مؤسسه و برقرار ارتباط با سایت سفیر گفتمان از آدرس https://gosafir.com استفاده نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها