|
کدخبر: 210100

ویژگی های یک موسسه زبان خوب چه می باشد؟

انتخاب مؤسسه زبان مناسب از جمله اقدامات اولیه در راستای رسیدن به اهداف خود در حوزه‌‎ی زبان و مسائل مربوط به آن می‌‎باشد. در حقیقت با انتخاب درست این مؤسسه می‌توان مراحل آموزش زبان و سختی‎‌هایی که در این مراحل وجود دارد را به گونه‌‎ی بهتر و با کیفیت‎‌تری پشت سر گذاشته و بار علمی خود را به میزان قابل توجهی افزایش داد. اما دستیابی به انتخابی درست از میان تعداد بالای آموزشگاه‎‌های زبان کار راحتی نبوده و ممکن است متقاضی را با دردسرهایی رو به رو کند و یا این که با تبلیغات فراوان او را سمت انتخاب اشتباه و ثبت‎‌نام در مؤسسه زبان ناکارآمد سوق دهد. برای این که انتخابی درست صورت گرفته و از ایجاد اشتباه در انتخاب مؤسسه مناسب جلوگیری شود لازم است که هر متقاضی از طریق آشنایی با ویژگی‎‌های مختلف و تعیین کننده بهترین آموزشگاه اطلاعات بیشتری در خصوص این موضوع کسب نماید.

آموزش زبان و تسلط به زبان بین المللی از جمله مهارت‎‌های کاربردی است که مزایای متعددی را می‌تواند برای یک فرد در طول زندگی تحصیلی، کاری و شخصی وی داشته باشد. با توجه به این موضوع امروزه متقاضیان زیادی از سراسر ایران اقدام به ثبت نام خود و یا فرزندانشان در مراکز مختلف آموزشی می‌‎نماید. اما حقیقت امر این است که تنها بخشی از این افراد موفق به تکمیل دوره‌‎ی تحصیلی زبان خود می‌شوند چرا که عده‎‌ی زیادی به دلایل متفاوتی از ادامه‎‌ی این راه سرباز زده و خود را از یادگیری در مؤسسه زبان معاف می‌کنند. عده‌‎ای نیز با وجود پایان دوره‌‎ی تحصیلی خود از تسلط کافی برخوردار نبوده و حتی گاهی توانایی صحبت کردن در یک جمع و یا ارتباط با فرد خارجی را ندارند که این موضوع به معنای بیهوده تلف کردن بخشی از عمر خود در مؤسسات زبان ناکارآمد می‎‌باشد.

اهمیت حضور در مؤسسات زبان مناسب

گاهی یکی از دلایلی که منجر به عدم انتخاب اصولی و درست مراکز آموزش زبان می‎‌شود، عدم آگاهی از اهمیت حضور در یک مؤسسه زبان و مزایایی که این حضور می‌تواند برای یک شخص به وجودآورد می‎‌باشد. در حقیقت پس از آشنایی با اهمیت انتخاب یک مؤسسه مناسب، یک فرد می‌تواند تصمیم قاطعی را در خصوص بررسی بیشتر مؤسسات زبان و عدم انتخاب نمودن هر مؤسسه‌‎ای اتخاذ کرده و پس از تحقیقات و در نظر گرفتن ویژگی‎‌های خاص بر اساس آن به انتخاب این مؤسسه بپردازد. از جمله مزایای حضور در یک مؤسسه‎‌ی آموزشی زبان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

افزایش اعتماد به نفس در ایجا مکالمات به زبان دیگر؛ یکی از مشکلاتی که افراد در خودآموزی زبان و یا آموزش از طریق سیستم اشتباه یک آموزشگاه زبان دچار آن می‌شوند، عدم برقرار ارتباط با دیگران و عدم تأکید آموزشگاه به ایجاد مکالمات انگلیسی در بین دانش آموزان می‎‌باشد. در حقیقت این که استاد زبان متکلم وحده باشد و یا دانش آموزان را از طریق روش‌‎های غیرمستقیم چون در خواست یک خاطره یا انجام بازی و بیان خلاصه فیلم و... واردار به صحبت به زبان انگلیسی نکند، نمی‌تواند  اعتماد به نفس دانش آموز را برای صحبت کردن در جمع، ارائه مقاله و ... تقویت کرده و در نتیجه فرد به تسلط کافی در زبان دست نخواهد یافت.

منظم برقرار شدن کلاس‎‌ها؛ با حضور در کلاس‌‎های یک مؤسسه زبان مناسب دیگر نگرانی بابت عدم برنامه‌ریزی صحیح برای امتحان پایان ترم و شروع و پایان کلاس‌‎ها وجود نداشته و کلیه‌‎ی آموزش‌‎ها در تایم مقرر خود به انجام خواهد رسید به گونه‎‌ای که دانش آموزان بر اساس برنامه‌ریزی آموزشگاه می‌توانند دیگر برنامه‌‎های کاری یا تحصیلی خود را از قبل تنظیم کرده و دیگر نگرانی بابت بر هم ریختگی کارها و یا اعلام یک دفعه‌‎ای امتحان پایان ترم و یا شروع کلاس نخواهند داشت؛ حتی در صورت لزوم به برگزاری کلاس‌های آنلاین مبادرت می‌ورزند.

امکان دسترسی سریع به پاسخ پرسش‎‌های خود؛ در خودآموزی‎‌های زبان و یا شرکت در کلاس‌‎های زبانی که استادان آن از تخصص و یا تجربه‎‌ی کافی برخوردار نیستند ممکن است اشخاص در هنگام مواجه با سؤالاتی در خصوص گرامر و یا هر بعد دیگر زبان به پاسخ سؤال خود دسترسی پیدا نکرده و یا در فهم آن دچار مشکل شود که با حضور در مؤسسه زبان مناسب و آموزش از طریق استادان حاذق و متخصص در این امر می‌توان مسائل آموزشی را به نحو بهتری درک کرد و یا با سرعت بالاتری به جواب سؤال مد نظر خود دسترسی پیدا کرد.

ویژگی‎‌های به خصوص یک آموزشگاه زبان مناسب

همان طور که در بخش‎‌های قبل نیز عرض نمودیم در انتخاب یک مؤسسه زبان مناسب همواره معیارها و ویژگی‌‎های به خصوصی مطرح می‌شود که با در نظر گرفتن این مسائل می‌توان به انتخاب درستی دست پیدا کرد.

سیستم آموزشی اصولی و مناسب؛ سیستم آموزشی دوره های آنلاین زبان و یا حضوری یک مؤسسه زبان می‎‌بایست مطابق اصولی خاص پیش ‎‌رفته و با تدریس کتاب‎‌های مخصوص و مؤثر در افزایش اطلاعات بیشتر دانش آموزان بکوشد. در حقیقت مؤسسات زبانی که از شیوه‌‎ی نوین تدریس بی‌خبر هستند و یا سعی در استفاده از تجربه سیستم‎‌های قدیمی و بهترین سیستم آموزشی موجود ندارند، نمی‌توانند در افزایش سرعت یادگیری دانش آموزان و ایجاد تسلط بیشتر در آن مؤثر واقع شوند.

تدریس توسط اساتید متخصص؛ در یک مؤسسه آموزشی زبان تدریس مباحث و کتاب‎‌های معتبر توسط اساتید برجسته و یا متخصص و یا مسلط به زبان انگلیسی و خود آن کتاب صورت می‌گیرد. در حقیقت یک استاد زبان می‎‌بایست بر روی ابعاد مختلف کتاب مورد تدریس احاطه داشته و سؤالات دانش آموزان را پیش بینی کرده و با در نظر گرفتن آن با سرعت بالاتری به سؤالات مطرح شده در کلاس پاسخ داده و یا به ایجاد مباحثه یا مکالمه در بین دانش آموزان و ایجاد چالش در بین آن‎‌ها بپردازد.

امکانات و آرامش محیط آموزشگاه؛ در محیط آموزشی مؤسسه زبان مناسب امکانات لازم چون سیستم سرمایشی، گرمایشی، تصویری و.. می‎‌بایست برای دانش آموزان فراهم شده و در کل فضای آرامی برای آن‎‌ها فراهم آورده شود. در حقیقت در چنینی مؤسسه‌‎ای دیگر در هنگام تدریس استاد و یا دانش آموز مشکلی از بابت سر و صدای خارج از کلاس نداشته و بر روی مباحث درسی تمرکز بیشتری خواهند داشت.

ارائه مدارک معتبر؛ در انتخاب آموزشگاه مناسب مد نظر خود حتماً به نوع مدارکی که در آموزشگاه ارائه می‌شود، به اعتبار آن مدارک توجه نمایید چرا که در صورت عدم معتبر بودن این مدارک نمی‌توانید از آن برای تدریس در مراکز مختلف و یا استفاده به عنوان یک امتیاز مثبت در هنگام استخدام در مشاغل مختلف از آن استفاده نمود. البته توجه شود که مدرک بدون مهارت اعتباری نداشته و اصل هر چیزی میزان مهارت فرد و تقویت آن در طی این سال‎‌ها می‌‎باشد.

آموزشگاه زبان انگلیسی آفاق AFAQ LANGUAGE CENTER با اهداف بلندی چون آموزش تخصصی زبان و ارائه سرویس‎‌های تحصیلی کاربردی همگام با پیشرفت روز دنیا توانسته بستری امن و پویا را در یادگیری زبان فرزندان این مرز و بوم به وجود آورد. این مؤسسه زبان که یکی از بهترین مؤسسات تدریس زبان است با استفاده از سابقه‌‎ی ۱۰ ساله‌‍‎ی فعالیت خود و بهره‌مندی از اساتید مجرب و متخصص و متعهد توانسته گام مؤثری در آسایش زبان آموزان برداشته و موجبات راحتی آن‎‌ها را فراهم آورد. جهت ارتباط با این مؤسسه و استفاده از سیستم آموزش آنلاین و یا حضوری این آموزشگاه می‌توانید از سایت afaq-lc.com استفاده نمایید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر