|
کدخبر: 219834

آیلتس یا تافل؟ کدام را انتخاب کنم

آزمون های زبان بسیاری وجود دارند؛ با این حال، آزمون های زبان انگلیسی تافل (TOEFL) و سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی آیلتس (IELTS) مهم ترین آنها هستند. هر دو آزمون آیلتس و تافل آزمونهای شناخته شده و معتبری هستند. در این پست قصد داریم شما را بیشتر با این دو آزمون زبان آشنا کنیم. در ادامه خواهیم دهید:

  • ساختار و الگوی هر دو آزمون ؛
  • تفاوت تافل و آیلتس ؛
  • کدام را باید انتخاب کنید ؛
  • نحوۀ آمادگی برای شرکت در آزمون

آیا آمادگی تبدیل شدن به استاد انگلیسی و موفقیت در آزمون را دارید؟ پس این پست را تا انتها بخوانید تا بتوانید مسیر درست را انتخاب کنید.

تمام اطلاعاتی که باید در مورد آزمون آیلتس بدانید

آیلتس  یک آزمون زبان انگلیسی است که میزان مهارت و تسلط را خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی را می سنجد.

شرکت در این آزمون ها را می توان به جهت اهداف آموزشی، مهاجرت و شغل دانست. این آزمون های زبان را بیش از 10،000 موسسه در ده ها کشور در سراسر جهان می پذیرند. حتی در آیلتس که بر اساس زبان انگلیسی به لهجه و سبک انگلیسی است، شرکت کنندگان در آن می توانند از املای انگلیسی یا آمریکایی در پاسخ های خود استفاده کنند. این آزمون دو نوع آزمون دارد: آزمون علمی (Academic) و عمومی(General).

امتحان آیلتس چیست؟

چهار بخش دارد: گوش دادن، خواندن ، نوشتن و صحبت کردن. بخش گوش دادن و صحبت کردن برای هر دو آزمون آکادمیک و جنرال یکسان است.

بسته به اینکه در کدام آزمون شرکت می کنید، محتوای بخشهای خواندن و نوشتن متفاوت است. به عنوان مثال، شما یک مقاله علمی برای آزمون آکادمیک می نویسید، اما یک نامه سبک تجاری برای آزمون جنرال باید نوشته شود. بخش Listening ، Reading و Writing هر دو نسخه آزمون آیلتس در یک روز به پایان می رسد. این مهارت ها بدون وقفه و فاصله زمانی برگزار می شوند.

تفاوت آیلتس و تافل

تمام اطلاعاتی که باید در مورد آزمون تافل بدانید

در درجه اول، تافل توانایی شما در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی را در محیط های دانشگاهی و کلاس درس ارزیابی می کند. این آزمون متعلق به آمریکاست.

از این رو، دانشجویانی که به دنبال پذیرش در مدارس و دانشگاه های ایالات متحده هستند، تمایل به دریافت آن دارند. این آزمون از املاء و واژگان آمریکایی استفاده می کند. با این حال، اگر از لهجه انگلیسی در بخش صحبت کردن یا از املاء انگلیسی در بخش نوشتن استفاده کنید، نمره ای از دست نمی دهید. TOEFL آزمون بسیار مهمی است که در بیش از 8500 موسسه در دهها کشور در سراسر جهان آن را می پذیرند.

اگر علاقه مند به ثبت نام در TOEFL هستید، می توانید راهنمای گام به گام وبلاگ موسسه کوییک را بخوانید. در وبلاگ نحوه ثبت نام تمامی آزمون های تافل از جمله هوم ادیشن آمده است.

آزمون TOEFL شامل چه مهارت هایی است؟

الگو و ساختار آزمون TOEFL تمامی مهارت های پایه را پوشش می دهد و تفاوت چندانی با سایر آزمون ها ندارد. این آزمون چهار بخش دارد: گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن. آزمون تافل، چهار ساعت طول می کشد. شما در طول آزمون به سوالاتی پاسخ می دهید که میزان تسلط شما را به مهارت های ارتباطی انگلیسی شما را نشان می دهد.

شما در آزمون نیاز هست که به سوالات درک مطلب، شنیداری و صحبت کردن پاسخ دهید. بخش خواندن و گوش دادن، اول از شما امتحان گرفته می شود.

سپس یک استراحت کوتاه ده دقیقه ای می کنید. در مرحله بعد، بخش های گفتاری و نوشتاری از شما آزمون گرفته می شود. کل آزمون مبتنی بر رایانه است.

تفاوت بین آزمون های آیلتس و تافل چیست؟

گذشته از املای مختلف و واژگان، سوالات تافل عمدتا چند گزینه ای هستند، در حالی که آیلتس از داوطلبان آزمون می خواهد تا به انواع مختلفی از سوالات مانند پاسخ کوتاه، پر کردن جای خالی و سوالات انشایی کوتاه پاسخ دهند. علاوه بر این، امتحان آیلتس بسیار کوتاهتر از آزمون TOEFL IBT است به طوری که به ترتیب آیلتس 2 ساعت و 40 دقیقه و تافل چهار ساعت است. 

هر دوی آنها بخش اسپیکینگ دارند، آزمون اسپیکینگ آیلتس به صورت حضوری با ممتحن انجام می شود. در آزمون تافل، هیچ فرد فیزیکی برای ارزیابی این بخش وجود ندارد.

تفاوتی که این دو آزمون در بخش های نوشتاری دارند این است که در آزمون تافل برخلاف آیلتس باید پاسخ های کتبی، تایپ شود. هر دو آزمون نیاز به تکمیل دو تسک دارند. مقاله تافل تا حدودی طولانی تر است: بیش از 300 کلمه در حالی که آیلتس 250 کلمه است.

تبدیل نمره تافل/آیلتس و نمرات معادل هر کدام

نمره تافل و سیستم نمره دهی با سیستم نمره دهی آیلتس کاملا متفاوت است. نمره تافل از یک نمره واحد که تا 120 است، استفاده می کند. آیلتس از سیستم بازه نمره ای که درجه بندی است بهره می گیرد. این بازه ها بین 1-9 هستند و نمرات کلی آیلتس میانگین ​نمرات آزمون در چهار بخش مختلف است. نمره کلی یا اورآل شما به نزدیکترین نیم باند، گرد می شود.

تافل

آیلتس

سطحCEFR

0-17

 

A1 (مبتدی)

18-55

0-4

A2 (مقدماتی)

56-86

4.5-5

B1 (متوسط)

87-109

5.5-6.5

B2 (بالاتر از متوسط )

110-120

7-8

C1 (پیشرفته)

 

-

8-9

C2 (حرفه ای)

 

همچنین می توانید تفاوتهای بین آزمونهای کمبریج و آزمونهای IELTS ، CELPIP و IELTS یا حتی TOEIC و IELTS را در وبلاگ موسسه تحصصی زبان کوییک بررسی کنید.

آیلتس یا تافل

کدام آزمون بین TOEFL و IELTS را باید انتخاب کنید؟

اگرچه هر دو آزمون بسیار شهرت دارند و به طور گسترده پذیرفته شده هستند، اما از نظر رویکردها، ساختار و محتوا، تفاوت دارند. در نتیجه، باید با دقت فکر کنید که کدام را انتخاب کنید.

اول بهتر است بدانید که تافل و آیلتس تمامی مهارت های زبان را می سنجند.

تافل:

  • بخش صحبت شامل گوش دادن به یک رکورد در رایانه است.
  • بخش نوشتن شامل پاسخ به سوالات در رایانه است.
  • 4 بخش برای 4 قسمت (صحبت کردن ، نوشتن ، گوش دادن ، خواندن) ؛
  • مدت زمان 3 ساعت ؛
  • نمره از 0 تا 120؛
  • میزان سختی: متوسط.

آیلتس:

  • بخش صحبت کردن با ممتحن انجام می شود.
  • بخش نوشتن بر روی یک ورق که توسط ممتحن تصحیح می شود.
  • 1 تست برای 4 مهارت ؛
  • 2 ساعت و 245 دقیقه ؛
  • نمره از 0 تا 9؛
  • میزان سختی: بالا.

فرق بین آیلتس و تافل

آمادگی برای آیلتس و تافل با موسسه زبان تخصصی کوییک

موسسه زبان کوییک برگزارکننده کلاس های آمادگی آزمون تافل و آیلتس به صورت حضوری و آنلاین است که کلاس هایی برای افزایش مهارت های زبانی مانند IELTS و TOEFL اختصاص داده است. این موسسه به شما این امکان را می دهد که با تمرین و متدهای آموزشی LQuick  و OQuick برای شرکت در آزمون های زبان، آموزش ببینید. تمامی نقاط قوت و ضعف شما را شناسایی می کند و با سریعترین و پربازده ترین متدهای روز دنیا شما را برای دست یابی به نمره موردنظرتان آماده می کند.

می توانید همین حالا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و یا فرم مشاوره را پرکنید تا همکاران متخصص ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و اطلاعات تکمیلی کلاس های آمادگی حضوری و آنلاین را با شما در میان بگذارند.

برای اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت آزمون آیلتس یا تافل را مطالعه کنید:

https://quickwithus.com/exams/آزمون-تافل-home-edition-آنلاین/

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها