|
کدخبر: 215425

همه چیز درباره آزمون toeic

امروزه بیش از هر زمان دیگر تسلط به زبان انگلیسی در محیط کار جهانی یک ضرورت است. آیا شما فردی هستید که می خواهید در مقایسه با سایر افراد بدرخشید؟ سازمانی هستید که می خواهد تیمی ماهرتر بسازد؟ دانشجوی آماده به کارید؟ آزمون TOEIC می تواند به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند.

این آزمون انگلیسی برای ارتباطات بین المللی توسط ETS (سرویس تست آموزشی) راه اندازی شده است. سوالات آزمون TOEIC براساس نیازهای واقعی زندگی در یک محیط بین المللی (جلسات، سفر ، مکالمات تلفنی و غیره) طراحی شده است.

در این مقاله به معرفی آزمون TOEIC، کاربرد، فرمت سوالات و تمامی آنچه نیاز است از این آزمون بدانید می پردازیم؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید.  

آزمون TOEIC چگونه است؟

TOEIC آزمون استانداردی است که مهارت شنیدن و خواندن و یا مهارت های گفتاری و نوشتاری شما را می سنجد. این آزمون توانایی شما را برای فعالیت در تجارت بین الملل و دنیای واقعی، نه در محیط دانشگاه، ارزیابی می کند.

برخی از داوطلبان برای TOEIC می خوانند چراکه می خواهند زبان انگلیسی خود را بهبود بخشند. سایر داوطلبان نیز در آزمون TOEIC شرکت می کنند تا برای شغلی که نیاز به نمره TOEIC دارد اقدام کنند. هر موقعیت شغلی نمرۀ متفاوتی از کارمندان یا کارآموزان خود انتظار دارد.

آزمون TOEIC دو بخش جداگانه دارد. شما می توانید در یک یا هر دو بخش شرکت کنید که در ادامه آمده است.

آزمون گوش دادن و نوشتن: آزمون کاغذی است که 2.5 ساعت طول می کشد و در یک مرکز آزمون برگزار می شود.

آزمون گفتاری و نوشتاری: آزمونی آنلاین است که در یک مرکز آزمون برگزار می شود و 90 دقیقه طول می کشد. آزمون صحبت کردن و نوشتن، آزمون جدیدی است که فقط در برخی از کشورها در دسترس است.

آزمون toeic

در آزمون TOEIC از چه موضوعاتی سوال پرسیده می شود؟

در ادامه انواع موضوعاتی که می توانید در آزمون TOEIC با آن مواجه شوید آمده است: 

بهداشت، مسکن

بانکداری، دفاتر ، مشاغل، صنعت

سرگرمی، رستوران، مسافرت، حمل و نقل

سوالات آزمون TOEIC چه قالبی دارد؟

قالب آزمون گوش دادن و نوشتن TOEIC

آزمون گوش دادن و نوشتن TOEIC یک امتحان دو ساعته، کاغذی و مدادی است که سوالات چند گزینه ای دارد. این آزمون شامل 200 سوال است که به دو بخش جداگانه تقسیم شده است:

بخش اول: گوش دادن

این بخش شامل 100 سوال است و توسط نوار صوتی انجام می شودکه به چهار قسمت تقسیم شده است. در این بخش شما به بیانیه ها، سوالات، مکالمات کوتاه و گفتگوی کوتاه ضبط شده به زبان انگلیسی گوش می دهید، سپس بر اساس بخش های گوش داده شده به سوالات پاسخ می دهید. بخش گوش دادن تقریباً 45 دقیقه طول می کشد.

قسمت ۱: ۲۰ سوال در مورد عکس (۴ گزینه ای)

قسمت ۲: ۲۰ سوال در مورد پرسش و پاسخ (۳ گزینه ای)

قسمت ۳: ۳۰ سوال در مورد مکالمه کوتاه (۴ گزینه ای)

قسمت ۴: ۲۰ سوال در مورد گفتگوی کوتاه (۴ گزینه ای)

بخش دوم: خواندن در آزمون TOEIC

بخش خواندن یا Reading شامل 100 سوال است که به صورت کتبی در دفترچه آزمون ارائه شده است. مطالب با موضوعات مختلف به شما داده می شود و باید به سرعت آن را بخوانید و براساس آن به سوالات پاسخ دهید. بخش خواندن تقریباً 75 دقیقه طول می کشد.

قسمت ۵: ۴۰ سوال در مورد تکمیل جملات ناقص (۴ گزینه ای)

قسمت ۶: ۲۰ سوال در مورد تشخیص جملات اشتباه (۴ گزینه ای)

قسمت ۷: ۴۰ سوال در مورد درک مطلب (۴ گزینه ای)

شما باید به سوالات آزمون با علامت گذاری یکی از حروف (A) ، (B) ، (C) یا (D) با مداد در یک پاسخ نامه جداگانه پاسخ دهید. اگرچه زمان واقعی آزمون تقریباً دو ساعت است، اما برای تکمیل بخش مربوط به اطلاعات شخصی خودتان و پاسخ دادن به یک پرسشنامه مختصر در مورد سوابق تحصیلی و کاری خود، زمان بیشتری طول می کشد. بنابراین، تقریباً  دو ساعت و بیست و یک دقیقه برای شرکت در آزمون باید زمان بگذارید.

نمرات toeic چطور محاسبه می شود؟

نمرات آزمون خواندن و شنیدن TOEIC بین ۱۰ و ۹۹۰ است. در ادامه نشان داده ایم که هر بازه نمره ای نشان دهنده چه سطحی از مهارت است.

۹۰۵ - ۹۹۰ مهارت بین المللی

۷۸۵ - ۹۰۰ مهارت کار پلاس

۶۰۵ - ۷۸۰ مهارت کار محدود

۴۰۵ - ۶۰۰ مهارت ابتدایی پلاس

۲۵۵ - ۴۰۰ مهارت ابتدایی

۱۸۵ - ۲۵۰ مهارت محدود

۱۰ - ۱۸۰ بدون مهارت مفید

آزمون های گفتاری و نوشتاری TOEIC از ۲۰۰ محاسبه می شود.

هزینه ثبت نام در TOEIC چقدر است؟

هزینه ها را مراکز آزمون تعیین می کنند. اما برای هر آزمون (گوش دادن و خواندن / صحبت کردن و نوشتن) حدود 85 دلار باید پرداخت کنید.

چطور برای آزمون TOEIC آماده شوید؟

اگر قصد شرکت در آزمون TOEIC را دارید با شرکت در کلاس های آمادگی موسسه تخصصی زبان کوییک خود را برای موفقیت آماده کنید. موسسه معتبر کوییک با برگزاری دوره های آنلاین و حضوری و بهره گیری از کتاب های آمادگی آزمون و نمونه سوالات آن به شما جهت آشنایی و آمادگی برای این آزمون کمک می کند.

دوره آموزش و آمادگی TOEIC در موسسه کوییک با استفاده از سناریوهای واقعی محل کار و دسترسی به بیش از ۱۰۰۰ سوال معتبر آزمون TOEIC، به داوطلبان آزمون کمک می کند تا مهارت های انگلیسی مورد نیاز برای موقعیت های روزمره محل کار افزایش دهند. به عبارت دیگر، شما را برای موفقیت در آزمون گوش دادن و خواندن TOEIC آماده می کند.

روند آموزش در دوره های TOEIC موسسه کوییک چگونه است؟

در ادامه آنچه که به شما در این دوره آموزش داده می شود، آمده است:

در نظرگرفتن ماژول های آموزشی از مبتدی تا سطح پیشرفته

آموزش مبحث محور در هر ماژول

در نظر گرفتن تمرینات تعاملی که موقعیت ها و وظایف واقعی در محیط کار را منعکس می کند.

افزایش مهارت شنیداری با تمرین همان صداهایی که در آزمون TOEIC واقعی می شنوید.

ارزیابی نقاط قوت و مهارت هایی که می توانند بهبود یابند، همراه با پیشنهاداتی در مورد اینکه چه بخشی نیاز به تمرین بیشتر دارد.

و در آخر ...  

آزمون TOEIC  امتحانی معتبر برای ارزیابی مهارت های شنیداری و خواندن زبان انگلیسی برای محل کار است. کارفرمایان در سراسر جهان از آزمون TOEIC برای تعیین اینکه چه کسی می تواند به طور موثر به زبان انگلیسی با همکاران و مشتریان در آن سوی مرزها ارتباط برقرار کند، بهره می برند.

ما در موسسه معتبر زبان کوییک با برگزاری دوره های آمادگی آزمون TOEIC شما را به موقعیت شغلی موردنظرتان می رسانیم. در این دوره های از متدهای برتر آموزشی جهت سرعت بخشیدن به فرایند یادگیری استفاده می کنیم.

هیچ دوره دیگری بهتر از دوره آموزشی و آمادگی TOEIC  در موسسه آموزشی معتبر کوییک طراحی نشده است. چراکه در این دوره ها به داوطلبان در ایجاد مهارت های انگلیسی مورد نیاز برای مواجه با موقعیت های روزمره محل کار و همچنین موفقیت در آزمون کمک می کند. پی همین حالا با شماره های موسسه کوییک تماس بگیرید و یا فرم مشاوره موجود در سایت را پر کنید تا مشاوران ما اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما قرار دهند.

برای اطلاعات بیشتر وارد لینک زیر شوید:

https://quickwithus.com/exams/آزمون-toeic/

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها