|
کدخبر: 217441

الهیان: فیاضی برادر شهید است/ برای اینترنت و سیمکارت دانش آموزان برنامه دارد

نماینده تهران در مجلس گفت که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای اینترنت و سیم کارت پارک دانش آموزان برنامه دارد.

آموزشی الهیان: فیاضی برادر شهید است/ برای اینترنت و سیمکارت دانش آموزان برنامه دارد

زهره الهیان در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: من تا امروز صبح تصمیمی برای نطق و موافقت با وزیر پیشنهادی نداشتم زیرا احساس می‌کردم باید حجت شرعی داشته باشم اما بعد از دقت در برنامه ایشان و صحبت با صاحب نظران به این جمع‌بندی رسیدم که به عنوان موافق ثبت نام کنم.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد وزرای رئیسی در کابینه مدرک مرتبط دارند و باید حق را در این زمینه رعایت کرد، گفت: ما به وزارت آموزش و پرورش علاوه بر نگاه استراتژیک باید نگاه آینده پژوهانه هم داشته باشیم چرا که نیروی انسانی و مدیران کشور را تربیت می‌کند و آینده ایران اسلامی را تضمین می‌کند لذا باید نگاه کلان نگر به او وجود داشته باشد نه اینکه در تک‌تک موضوعات کارشناس باشد.

الهیان ادامه داد: باید مدیری پاکدست، ضد فساد، انقلابی و جهادی بگذاریم که رویکرد و تحولی را به اجرا در بیاورد. باید به تفکر راهبردی ایشان فرصت بدهیم که بتواند تحول ایجاد کند. گذاشتن افراد باتجربه ولی تکراری معنایش استمرار وضع موجود آموزش و پرورش است که چالش و بحران های متعددی را با خود به همراه دارد. وزارت آموزش و پرورش با بحران های متعددی روبه‌روست و ایشان می تواند گزینه مناسبی باشد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در فضای مجازی مسائل غیرمنصفانه درباره ایشان مطرح می‌شود، برادر داماد را مطرح می‌کنند ولی نگفتند او برادر شهید هم هست و به واسطه تواضعش آن را در رزومه خود نیاورده است. او برای سند تحول برنامه دارد که البته فرصت نشد در کمیسیون آموزش و تحقیقات و صحن مجلس آن را ارائه دهد.

الهیان با بیان اینکه معنای برنامه فیاضی ختم سند ۲۰۳۰ است، گفت: در برنامه ارائه شده ایشان موارد مغایرت با اسناد بالادستی مشاهده نشده است. موج علیه ایشان در رسانه‌های بیگانه هم نشان دهد انتخابش صحیح بوده است.

وی مهمترین بحران آموزش و پرورش را بحران هویت و مهمترین چالش را حوزه تعلیم و تربیت دانست و یادآور شد: امروز به دانش‌آموزان خیلی از محفوظات القا می‌شود اما به نوجوانان چگونه زیستن و اینکه هویت و ارزش هایشان چیست را یاد ندادیم و این باعث شده نوجوان امروز افکار و ادراکاتش توسط فضای مجازی اداره شود نه نظام اسلامی و خانواده ها. در حال حاضر دانش آموزان با موبایل و تبلت هایی برای آموزش مجازی روبرو هستند که باعث می شود خوراک مسموم و فضای مجازی ذهن آنها را تحت تاثیر قرار دهد، ایشان برای اینترنت پاک و سیم کارت پاک دانش آموزان برنامه دارد.

 

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها