|
کدخبر: 216670

قدم بزرگ مجلس برای نیروهای نهضتی ،پیش‌ دبستانی و حق‌التدریسی

عضو کمیسوین آموزش مجلس گفت: تحول منابع انسانی و برون سپاری حول محورهای غیرانتفاعی، پیش‌دبستانی، حق‌التدریسی و نهضتی مجموعه وسیعی از منابع انسانی در حوزه آموزش و پرورش را شامل خواهد شد.

مهدی روشنفکر در خصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت و رفع تبعیض اظهار داشت: ساماندهی و مدیریت منابع انسانی مشابه‌ آن  هم دغدغه دولت که ریاست جمهوری در رأس آن است و هم  دغدغه مجلس است و در حال دنبال کردن ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی و تبدیل وضعیت این نیروها در کمیسیون‌های  مختلف از جمله کمیسیون اجتماعی مجلس هستیم.

وی افزود: در نگاه مدیریتی و نگاه کارآمدی نیرویی که نا‌امنی شغلی دارند نمی‌توانند اثر بخشی خوبی در نوع فعالیت واگذار شده داشته باشند.

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بیان کرد: قطع به یقین ساماندهی وضعیت  شغلی نیروهای شرکتی و قراردادی نه تنها دغدغه شغلی این نیروها را حل می‌کند بلکه آرامش و ایجاد انگیزه را در کارمندان ایجاد و باعث کارایی فرد و به اوج رسیدن یک سازمان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنده به جد پیگیر این موضوع و دغدغه‌مند هستم چرا که معتقدم علاوه بر اثربخشی در انجام امور و فعالیت‌ها توسط جامعه هدف باعث تحول در جامعه نیز خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اجرای طرح ساماندهی  و مبحث خرید خدمت نیروهای خدماتی و وضعیت نیروهای نهضتی، مربی پیش دبستانی، حق‌التدریسی با اجرای ماده ۲۸ و بیکار شدن این نیروها، گفت: تحول منابع انسانی و برون سپاری حول محورهای غیر انتفاعی، پیش‌دبستانی، حق‌التدریسی و نهضتی مجموعه وسیعی از منابع انسانی در حوزه آموزش و پرورش را شامل خواهد شد. 

روشنفکر گفت: از نظر جمعیتی و آماری که در این حوزه موجود است، خیلی از این افراد دوره جوانی خود را در حوزه‌های مختلف گذاشته‌اند و هزینه بسیار زیادی را متحمل شده‌اند،باید نسبت به وضعیت اشتغال آنها دقت لازم صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: موضوع ساماندهی این نیروها در کمیسیون مربوطه چندین ماه مطرح و در حال بررسی است و همچنین شورا عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش، حتی حاکمیت و کمیسیون اجتماعی و آموزش و تحقیقات مجلس نیز در حال پیگیری و موضوع درحال بررسی است. 

روشنفکر افزود: با توجه به کمبودهایی که در آموزش و پرورش  موجود است و با توجه به تناسب بین آمار بین تعداد معلمان و دانش‌آموزان در جامعه نیاز است که این نیروهای بلاتکلیف ساماندهی و سازماندهی شوند.

وی با اشاره به اخراج یا خرید خدمت نیروهای خدماتی در سنوات گذشته گفت: در گذشته  متولیان برای این کار مبنا و معیارهایی داشته‌اند که نمی‌خواهم ورود کرده و قضاوت کنم اما در حال تلاش هستیم که مشکلات این نیروها  برطرف شود.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها