|
کدخبر: 215144

مهلت دو هفته ای دولت برای معرفی وزیر آموزش و پرورش

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تا کنون نامه‌ای رسمی مبنی بر معرفی وزیر آموزش و پرورش به مجلس ارائه نشده است.

آموزشی مهلت دو هفته ای دولت برای معرفی وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمزمه معرفی وزیر آموزش و پرورش به مجلس، گفت: تا کنون نامه‌ای رسمی از سوی دولت مبنی بر معرفی وزیر آموزش و پرورش به مجلس ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور طبق مهلت قانونی تا چهارم  آذر ماه فرصت معرفی وزیر آموزش و پرورش را به مجلس دارد، ادامه داد:مجلس این هفته و هفته آینده جلسه علنی دارد و پس از آن نمایندگان به مدت یک هفته برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه می‌روند لذا امیدواریم در موعد قانونی یعنی پیش از چهارم  آذر  نامه معرفی وزیر آموزش و پرورش به مجلس برسد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت این وزارتخانه لازم است هر چه سریعتر گزینه پیشنهادی وزارتخانه به مجلس معرفی شود، اظهار کرد:با توجه به شرایط کرونا و تصمیم‌گیری درباره نحوه بازگشایی لازم است تا هر چه زودتر وضعیت وزارت آموزش و پرورش تعیین تکلیف شود.

حجت الاسلام سلیمی تصریح کرد: اکنون که با واسطه سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی با توجه به تاکید رئیس جمهور در آغاز بازگشایی مدارس و دانشگاه ها هستیم لذا تعلل دولت در معرفی وزیر آموزش و پرورش به صلاح نیست.

نماینده محلات در مجلس تصریح کرد: دولت باید هر چه سریعتر گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند چرا که تعلل بیش از این باعث نابسامانی در حوزه آموزش و پرورش می‌شود.

 روز گذشته برخی از رسانه های به صورت غیررسمی خبرداده بودند احتمالا احمد حیدری به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی شود.

لازم به ذکر است، نمایندگان در جلسه علنی روز (۴ مرداد) در جلسه علنی به حسین باغگلی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم رأی اعتماد ندادند و از آن تاریخ این وزارتخانه به سرپرستی آقای کاظمی اداره می‌شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر