|
کدخبر: 213928

خبر جدید درباره معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

معاون امور مجلس رئیس جمهور درباره زمان معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس، گفت: پس از بررسی برنامه‌ها و سوابق افراد، چند گزینه به رئیس جمهور پیشنهاد شد و منتظر هستیم که ایشان گزینه نهایی را به مجلس معرفی کند.

آموزشی خبر جدید درباره معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور،درباره رابطه میان دولت سیزدهم و مجلس یازدهم، اظهارداشت: از روزهای آغاز به کار دولت جدید میان مجلس و دولت رابطه بسیار خوبی شکل گرفته و رای اعتماد نمایندگان مردم به وزاری پیشنهادی کاملا بی سابقه بود. البته طبیعی است که در شروع به کار دولت این حمایت‌ها وجود داشته باشد.
 
وی با اشاره به نوع تعامل دولت و مجلس در این دوره، خاطرنشان کرد: در این مدتی که دولت جدید روی کار آمده، جلساتی برگزار شده که در دوره‌های گذشته کم سابقه بوده؛ مانند دیدار مجامع استانی نمایندگان با رئیس جمهور که در این جلسات نظرات، پیشنهادات و کمبودهایی که در حوزه انتخابیه وجود دارد، بیان می‌شود.
 
معاون امور مجلس رئیس جمهور، با بیان اینکه در سفرهای استانی دولت ارتباط منظمی میان نمایندگان مجلس و دولت وجود دارد، توضیح داد: نمایندگان هم در سفرها حضور دارند و هم از نظرات آنان استفاده می‌شود. طبیعی است که در مواردی تفاهم وجود نداشته باشد و شاید نمایندگان انتقاداتی هم داشته باشند. گاهی اوقات درباره انتصابات، نظرات متفاوتی وجود دارد و با توجه به اینکه هر استان چند نماینده در مجلس دارد، تامین نظرات همه این عزیزان در مواردی دشوار است. البته در این موارد دولت باید پاسخگو باشد و نمایندگان هم جایگاه نظراتی دارند، اگر هم ضعفی مشاهده شود قطعاً توسط نمایندگان مردم پیگیری خواهد شد.

حسینی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود همکاری و همدلی میان دولت و مجلس روز به روز بیشتر شود، افزود: شرایط کشور اقتضا می‌کند که شاهد هم افزایی باشیم و مردم دیگر تحمل تنش و اصطکاک بین قوا را ندارد. بهترین فرصت خدمت به مردم از سوی قوه مجرییه با همکاری قوه مقننه، قوه قضاییه و دیگر نهادهای انقلابی که ظرفیت بالایی در جهت گره گشایی مشکلات کشور دارند، بوجود آمده است.
 
وی در پایان درباره زمان معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس، گفت: پس از بررسی برنامه‌ها و سوابق افراد چند گزینه به رئیس جمهور پیشنهاد شده و منتظر هستیم ایشان گزینه نهایی را به مجلس معرفی کند. امیدورایم هر چه زودتر این اتفاق بیافتد و انشاالله شرایط بهتری را در آموزش و پرورش شاهد باشیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر