|
کدخبر: 214823

سرگردانی جدید برای متقاضیان مسکن فرهنگیان

فرهنگیان متقاضی مسکن که در قالب مسکن فرهنگیان هستند از رقم‌های متفاوتی که برای پرداخت اعلام می‌شود گلایه دارند و برای پاسخ سوال‌هایشان بین ادارات پاسکاری می‌شوند.

سال‌های جوانی‌اش را به عشق خدمت به فرزندان استانش سوار با اتوبوس و یا هر وسیله نقلیه می‌شد تا خود را به روستا برساند.

سرمای زمستان  و گرمای تابستان را به جان می‌خرید تا وقفه‌ای در کار آموزش نباشد صبح خیلی زود از خانه بیرون می‌رفت و شب که هوا تاریک می‌شد به خانه می‌رسید وقتی هم که به خانه مستاجری‌اش می‌رسید تازه کارزار سر و کله زدن با فرزندان خودش می‌رسید.

یک روز فرزندش مریض است یک روز صاحب خانه به دنبال افزایش قیمت کرایه خانه است و او با وجود همه مشکلات اما با روی گشاده در پای تخته سیاه حاضر می‌شود و گچ می‌خورد و با لبخندش الفبای انسانیت را به بچه‌ها می‌آموزد از همه این سختی‌ها که بگذریم تازه بعد از ۳۰ سال کار و سابقه آموزگاری وقتی هنوز خانه‌ای از خود نداری و فرزندانت بزرگ و بزرگتر شده‌اند قوز بالای قوز می‌شود.

دوران بازنشستگی را که باید در خانه استراحت کنی اما به دنبال ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن هستی اینها زبان حال یگی از آموزگاران است که با هزار خون دل برای تهیه سرپناه در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اما هر روز با رقم‌های عجیب و غریبی برای پرداخت مواجه می‌شوند و از آن جایی که حرفشان را کسی پاسخ نمی‌داد و تنها از این اداره به آن اداره پاسکاری می‌شوند ترجیح می‌دهند برای پیگیری به اتفاق دیگر معلمان ثبت نام کننده در طرح اقدام ملی مسکن برای پاسخ سوالات بی‌جواب ماند‌ه‌اند.

یکی از فرهنگیان گفت: برای تهیه سرپناهی برای خود و خانواده‌‌ام در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردم که ابتدا زمانی که برای انعقاد قرارداد محضری مراجعه کردیم عنوان شد هر واحد آپارتمان بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تمام می‌شود البته اگر بخواهد با مصالح خوب ساخته شود قیمت هر واحد به ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه مقرر شد آورده اولیه ما ۴۰ میلیون تومان بود که بعد از واریزی در دو ماه عنوان شد که باید ۵۰ میلیون تومان دیگر هم واریز شود افزود: بعد از اینکه همه ما متقاضیان ۵۰ میلیون تومان را واریز کردیم عنوان شد هر دو ماه باید ۸۰ میلیون تومان واریز کنیم حال سوال ما این است مگر ما فرهنگیان چقد در هر ماه از دولت حقوق می‌گیریم که بتوانیم هر دو ماهی ۸۰ میلیون تومان واریز کنیم؟

این فرهنگی با تاکید بر اینکه سوال ما این است یا تکلیف ۹۰ میلیون تومانی که تاکنون واریز کردیم مشخص شود و بگویند که چه اتفاقی افتاد در حالی که ابتدا عنوان شده بود قیمت نهایت ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود حال می‌گویند بدون نصبیجات و بدون انشعابات ۸۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود؟

دیگر فرهنگی هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: ما برای تهیه مسکن در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردیم که ما فرهنگیان را در قالب طرح مسکن فرهنگیان گنجاندند و آقایانی که روز اول با ما قرارداد بستند اعلام شد هر واحد با مصالح خوب ۳۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود اما به یک بار اعلام شد هر واحد فعلا ۸۰۰ میلیون تومان است حال سوال ما این است مگر آهن مگر مصالح ساختمانی چقدر گران شده است که آقایان به یک باره قیمت را افزایش نجومی دادند؟

وی این  را هم تاکید کرد که قرار است زمین‌ها در مهزیار بیرجند احداث شود که در حال حاضر اگر برای خرید یک آپارتمان به آنجا مراجعه کنید رقم‌ها بسیار پایین تر است گفت: چند وقتی است برای پاسخ پرسش‌هایشان و این که با چه حساب و کتابی ما باید بتوانیم هر دو ماهی ۸۰ میلیون تومان برای اقساط بدهیم که بین ادارات پاسکاری می‌شویم و تاکنون هیچ جواب درستی دریافت نکردیم.

یکی دیگر از فرهنگیان هم با تاکید بر اینکه بعد از اعتراضات ما اما برای ما مدت زمان ۴۸ ساعته تعیین کردند و اعلام شد که اگر ظرف ۴۸ ساعت تصمیم خود را نگرفتیم از آن طرح حذف می‌شویم گفت: حال بعد از ۴۸ ساعت تعیین شده ما به بنیاد مسکن مراجعه کردیم.

وی که معتقد است از روز نخست تاکنون ۱۰ حرف به ما زدند در حالی که روز اول ما طبق فرم‌های طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردیم گفت: قرار بود آورده اولیه ۴۰ میلیون تومان و سپس بعد از فنداسیون ۱۵ درصد واریز کنیم اما بعد از واریزی اولیه به ما اعلام شد ۵۰ میلیون تومان واریز کنید حالا هم می‌گویند هر دو ماه ۸۰ میلیون تومان باید پرداخت کنید و اگر ندارید انصراف دهید حال حرف ما این است چرا از روز اول نگفتید؟ 

یکی دیگر از فرهنگیان هم با بیان اینکه گویا در اواخر اعلام کردند قراردادهای اولیه را قبول ندارند و گفتند باید قرارداد اولیه ۹۰ میلیون تومان آورده اولیه و هر دو ماه ۸۵ میلیون تومان بدهیم اعتراش کردیم باز اعلام کردند باید هزینه آورده اولیه ۱۸۵ میلیون تومان و هر دو ماه ۶۰ میلیون تومان بدهیم و بار دیگر اعلام شد نه آورده اولیه باید ۱۷۵ میلیون باشد و هر دو ماهی ۳۰ میلیون تومان پرداخت کنیم حال در میان این صحبت‌ها که هر روز رقم‌هایشان متفاوت است ما مانده‌ایم و از سویی هم توان پرداخت نداریم چرا که اگر توان پرداخت این رقم‌ها را می‌داشتیم در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام نمی‌کردیم.

یکی دیگر از فرهنگیان هم با بیان اینکه در آذرماه ۹۹ بود که با ثبت نام ۱۲۰ فرهنگی در طرح اقدام ملی مسکن در بیرجند قرار شد واحد ۱۰۰ متری در مهزیار بیرجند که در شمال شهر واقع است با قیمت هر متراژ بین دو نیم تا سه و نیم میلیون و وام احداث شود گفت: حال می‌گویند بدون نصبیجات باید ۸۰۰ میلیون تومان علی‌الحساب پرداخت کنیم چرا که شاید با توجه به تورم و افزایش قیمت‌ها رقم بالاتر رود اما اگر همان ۸۰۰ میلیون تومان را در نظر بگیریم با هزینه نصبیجات و انشعابات به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد و این در حالی است که در حال حاضر در همان مهزیار بیرجند هر واحد ۸۰ متری ۴۰۰ میلیون تومان است.

وی گفت: وقتی اعتراضی هم می‌کنیم پاسخ می‌دهند که اگر قبول ندارید انصراف دهید و علاوه  بر اینکه بیشتر همکاران ما ۹۰ میلیون تومان را در دو مرحله واریز کردند که بنیاد بدون اجازه متقاضیان آن را برداشت کرده است و در حالی که بعد از ۱۰ ماه پروژه هیچ پیشرفتی ندارد و تنها گودبرداری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی نیز  با تاکید بر اینکه بارها این مباحث با حضور نمایندگان فرهنگیان صورت جلسه و اعلام شده که مبلغ به چه میزانی تمام می‌شود گفت: این‌ها قراردادی هم ندارند تنها اظهارنامه‌ای که در سامانه بوده را امضا کردند اگر مدعی قرارداد هستند قراردادی که با امضای دستگاه‌های اجرایی امضا کرده باشند بیاورند.

قاسم تنها افزود: در حال حاضر فرهنگیان متقاضی مسکن در طرح اقدام ملی مسکن به نحوه پرداخت مشکل دارند و می‌گویند در توان ما نیست ما هم معتقدیم که متولی اصلی اینها آموزش و پرورش است باید بررسی کند اگر در قالب تنخواه و اعتباری دارند برای متقاضیان قرار دهند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های اعلام شده بسیار با حداقل‌ها است گفت: متقاضیان از سویی اعلام می‌کنند توان پرداخت ندارند از سویی دیگر پیمانکار هم برای کار پول می‌خواهد که در حالی که با توجه به اعتراض فرهنگیان قرار است امروز با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و با حضور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی و با حضور نمایندگان فرهنگیان جلسه‌ای برگزار شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر