|
کدخبر: 179780

این استان اولین سری مسکن ارزان را برای فرهنگیان می سازد!

معاون پژوهش و برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد سال گذشته در هفته معلم، احداث این پروژه آغاز شد و امید است تا پایان سال ۱۴۰۲ اتمام یابد.

آموزشی این استان اولین سری مسکن ارزان را برای فرهنگیان می سازد!

معاون پژوهش،برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفت وگو با پانا با اشاره به جزئیات طرح مسکن ملی فرهنگیان گفت: «طبق بخشنامه مقام عالی وزارت آموزش و پرورش از دی ماه سال ۹۸، پیگیری های لازم صورت گرفت و اطلاعات داوطلبان از سطح استان جمع آوری شد که ۸ هزار و ۴۵۰ نفر، مراحل ثبت نام را طی کردند.»

وی افزود: «فرم های این افراد پس از سازماندهی، برای تایید فرم های صنفی به راه و شهرسازی ارسال شد. هرچند طبق نظر این اداره فقط در هر خانوار به یک نفر سند مسکن اعطا شود و با توجه به اولویت بندی، در رده اول همکاران بالای ۲۰ سال، در رده دوم بانوان سرپرست خانوار و در ادامه همکاران دیگر قرار گرفتند.»

کیانوش عطایی اظهار کرد: «در نتیجه اطلاع رسانی طبق بخشنامه پس از اولویت‌بندی نهایی، حدود هزار و ۹۷۰ نفر از کل استان برای مراحل بعدی تایید شدند؛ تا اینکه سال پیش در هفته معلم، انجام این پروژه به صورت مجازی با حضور معاون اول رئیس جمهور، استاندار آذربایجان شرقی و مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان آغاز شد.»

وی با اشاره به محل مشخص شده برای احداث پروژه ادامه داد: «این محل، واقع در شهر جدید سهند با عنوان طرح چشمه و دارای ۱۶ بلوک و هر بلوک دارای ۴۸ واحد است و در هر طبقه ۴ واحد با دو آسانسور وجود دارد که در مجموع شامل ۷۶۸ واحد مسکونی است. این واحد ها در متراژهای ۷۵، ۹۵ و ۱۰۵ متر مربع اعم از مفید و غیر مفید هستند.»

این مقام مسئول با تاکید بر توانایی و سرعت عمل استان در شروع این طرح گفت: «هنوز هیچ یک از استان ها نتوانسته اند کلید اجرای این طرح را بزنند و آذربایجان شرقی اولین استانی است که قرداد بسته و این طرح را آغاز کرده است.»

معاون توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه توضیحاتش افزود: «پس از مشورت‌ها و جلسات متعدد، مشکل یافتن پیمانکار را پشت سر گذاشتیم و با تایید مقامات و مسئولین و راهنمایی شرکت عمران سهند جدید، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) که یک ستاد اجرایی قوی است به ما معرفی شد که آنان نیز اجرای این پروژه را به شرکت نصر آرمان تبریز واگذار کردند.»

عطایی در مورد میزان پیشرفت کار بیان کرد: «طبق گفته شرکت پیمانکار، بالغ بر ۱۵ درصد پروژه تکمیل شده است؛ البته مشکل کوچکی نیز در رابطه با تایید نقشه ها از سوی نظام مهندسی وجود دارد که به محض تایید و رفع مشکل کار با سرعت هر چه بیشتر ادامه خواهد یافت. طبق گفته شرکت تا دو سال کاری این واحدها آماده تحویل خواهد شد.سعی بر این داریم که تا پایان سال ۱۴۰۲ پروژه را به اتمام رسانده و با قیمت پایانی هر متر مربع ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان مسکنها را به فرهنگیان عزیز تحویل دهیم.»

وی اضافه کرد: «تاکنون ۶۲۶ نفر هزینه احداث مسکن را پرداخت کرده و تخصیص پروژه شده‌اند. در این راستا شهرستانهای اسکو، آذرشهر و شبستر نیز برای تکمیل پروژه به شهر تبریز وصل شده و واحدهای آنها نیز در این طرح قرار دارد.»

این مقام مسئول در مورد وام مسکن این پروژه در پایان تاکید کرد: «اولویت درمعرفی وام مرابحه از طرف ما با وام مسکن است و تدابیر لازم نیز در این باره اندیشیده شده تا فرهنگیان نگرانی از این بابت نداشته باشند‌.»

وی در پایان سهمیه استان را در طرح ملی مسکن فرهنگیان ۲ هزار واحد عنوان کرد.

منبع: پانا
  • معلم ارسالی در

    .درود
    چرا مسکن ارزان برتی فرهنگیان بسازید.. مگه فرهنگی مسخره دست شماهستند؟. ایا خون پرسنل شرکت نفت و گاز.. دادگاه.. ادتره اب وبرق.. مخابرات.. رنگین تر از معلمان هست؟ به اونها زمین خوب می دهید یا اپارتمان بهترین جای شهر براشون با قیمت بچگانه می سازید.. بخ معلم که میرسه ارزونشومی سازید؟ .شرم نمی کنید؟ حرفهایی می زنید انگار از جایی طراحی شده اید.. برای اینمه روان معلم را بریزید بهم!

  • نجفی ارسالی در

    ما بندر عباس هستیم،اورده ی اولیه رو‌گفتن 40میلیون با گرفتاری واریز کردیم ،دو‌ماه نگذشته گفتن 60میلیون دیگه واریز کنید ؟ا ز کجا باید بیاریم ؟
    واقعا که همه چ ه رو به تمسخر گرفتید !!

  • ناشناس ارسالی در

    مرند هست؟

  • پوران ارسالی در

    همه کشورهای پیشرفته بهترین ها را برای فر هنگیان انتخاب می‌کنند تا نسل های آینده ر ااز لحاظ تربیت، علم ،وکل کشورشان رابیمه نمایند شما چی؟!

  • محمد ارسالی در

    خاک تو سرتون...
    حق معلم بهترین منزل هاست...
    نه مسکن ارزان...

  • ناشناس ارسالی در

    مسکن ارزان برای متکدیان هست نه معلم ها.. ..

  • محمدعلی ارسالی در

    سلام کمترازدوماه به پایان کاردولت مونده ومسکنی که قراربودقبل از ان تحویل داده بش ه باوجود اینکه هزینه هاپرداخت شده حتی کا رهای مقدماتی صورت نگرفته وطبق قراردادی ک ه بستند (فازیک زاهدان )گفته اند :ازوام خ بری نیست کل هزینه بامتقاضی حداقل 4تا5سال طول میکشد ساخت ان وتازه اتاقها بدون( در ب) بدون (کابینت وسایل گرمایشی سرمایشی کف پوش امتیازبرق اب گاز و) وبدون حداقل امک انات وخلاصه مسکنی خشک وخالی باتنها چهارد یواری خالی ودرحالی که چندصدمیلیون تومان پول دریافت میکنند قراردادش است

ارسال نظر