|
کدخبر: 214821

دستور سرپرست آموزش و پرورش برای اجرای یک شیوه نامه جدید

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، شیوه نامه «برنامه ویژه مدرسه» را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

آموزشی دستور سرپرست آموزش و پرورش برای اجرای یک شیوه نامه جدید

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به منظور عملیاتی سازی راهکار ۵-۵ سندتحول بنیادین و برنامه درسی ملی و در راستای سیاست کاهش تمرکز، شیوه نامه اجرایی «برنامه ویژه مدرسه» را به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کرد.

به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، برنامه ویژه مدرسه بر اساس رویکرد فرهنگی تربیتی و با تأکید بر آموزش های مهارت محور و بسط گستره فعالیت های پرورشی در سطح مدارس ابتدایی، متوسطه، فنی و حرفه ای و کاردانش به اجرا در می آید.

 برنامه ویژه مدرسه (بوم) در راستای راهکار۵-۵سند تحول بنیادین و ۲-۱۳برنامه درسی ملی براساس رویکرد فرهنگی تربیتی و با تأکید بر آموزش های مهارت محور و بسط گستره فعالیت های پرورشی در سطح مدارس به اجرا در آمده و طراحی و اجرای بخشی از زمان آموزش را طبق ضوابط و چارچوبی معین، به مدرسه واگذار می کند. به این معنا که مدرسه می تواند با توجه به خواست و نیازسنجی داخلی خود و با سنجش امکانات بالفعل و بالقوه اجتماع پیرامونی اش برنامه های خاص و ویژه خود تدارک ببیند.

در این برنامه‌ها امکان ویژه سازی آموزش بر اساس نیازها و علائق دانش آموزان، خانواده ها و اجتماع محلی مدرسه فراهم می شود. در واقع این برنامه تلاش دارد فرصتی فراهم آورد تا مدیران و همکاران در مدرسه فضایی منعطف برای ظهور و بروز ابتکار عمل ها و شایستگی های حرفه ای خود در زمینه رهبری برنامه درسی و برنامه ریزی درسی در اختیار داشته باشند و مدرسه محیطی جذاب و یادگیرنده برای دانش آموز به دلیل پرداختن به نیازها و علائقشان شود که رنگ و بوی امکانات و شرایط محلی و بومی را به خود وکلیه کارکنان مدرسه گرفته است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها