|
کدخبر: 203719

مدرسه تلویزیونی ایران شروع به کار کرد

مدرسه تلویزیونی ایران از امروز با نواختن زنگ آغاز مدرسه‌ها شروع به کار کرد و برنامه‌هایی برای چهار شبکه سیما تدارک دیده شده است.

آموزشی مدرسه تلویزیونی ایران شروع به کار کرد

مدرسه تلویزیونی ایران، امروز شنبه سوم مهرماه با حضور حمید شاه آبادی معاون سیما، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش سیما و رییس مدرسه تلویزیونی ایران و همچنین مسئولان و مدیرانی از تلویزیون افتتاح شد.

حمید شاه آبادی در سخنانی در زمان افتتاحیه این مدرسه تلویزیونی بیان کرد: در طول این مدت مجدانه و مشفقانه و با تلاش و پشتکار این کار را همت کردید و به اینجا رساندید. در همین چند ماهی که در معاونت سیما حضور داشتم این عزم جدی را دیدم.

وی ادامه داد: طبیعتاً در سیما وقتی ماموریتی اضافه می‌شود ظرفیت و زیرساخت آن دیده می‌شود اما برگزاری مدرسه تلویزیونی ایران بدون پیش نیازهای لازم شروع شد. در همان اسفند ۹۸ که من در رادیو بودم کار برای رشته‌های مختلف صورت گرفت.

شاه آبادی با اشاره به یک دستاورد نسبت به مدرسه تلویزیونی ایران تصریح کرد: کارکرد این مدرسه در حوزه عدالت آموزشی است و برترین اساتید در اختیار همه جامعه هستند. همراهی و همدلی دو نهاد صداوسیما و وزارت آموزش و پرورش تجربه ارزشمندی بود و این مدل می‌تواند الگو و شیوه صحیحی برای آموزش باشد چراکه برآیند همه ظرفیت‌هاست.

معاون سیما یادآور شد: اینجا جا دارد از دانش‌آموز ایذه‌ای یاد کنم که برای دانش آموزان دهه ۸۰ الگو شد. امروز دهه هشتادی‌ها هم نشان دادند که راه قهرمان را ادامه می‌دهند و علی لندی قهرمانی را برای نسل امروز نشان داد و این مشخص می‌کند راه شهید سلیمانی‌ها ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به تقارن اربعین و دفاع مقدس در این هفته عنوان کرد: این رویدادها و تقارن آنها با هفته اول مهر گشاینده فضای تعلیم و تربیت در کشور است. امروز هر چهار شبکه سیما شبکه چهار، شبکه قرآن و شبکه امید دست به دست هم دادند تا یک بار دیگر خاطره سال تحصیلی را زنده کنند. اگرچه که مدارس هم به سمت بازگشایی برود اما این تحولی در نظام آموزشی است که نه تنها آموزش را به بهترین کیفیت همراه دارد بلکه نکات تربیتی را هم در خود دارد.

شاه آبادی اضافه کرد: امیدواریم تزکیه و تعلیم هر دو در این فضا وجود داشته باشد و خوشبختانه از جمعیت ۱۵ میلیون دانش آموزش بیش از ۸۵ درصد از این مدرسه استفاده کردند که یک روش درست و اقدام تحولی بود.

 

منبع: مهر

ارسال نظر