|
کدخبر: 202050

وضعیت رتبه‌بندی معلمان بعد از تعطیلی دو هفته ای مجلس

ضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد: بعد از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس و از ۱۱ مهر به بعد، رتبه‌بندی طی رایزنی با دولت و مجلس، پیگیری و اگر پیشنهادات کارگشایی وجود داشته باشد، بررسی می‌شود.

آموزشی وضعیت رتبه‌بندی معلمان بعد از تعطیلی دو هفته ای مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اجرای رتبه‌بندی متناظر با ۸۰ درصد حقوق اعضای هیئت علمی به بودجه ۱۷۰ هزار میلیارد تومانی نیاز دارد و قابل اجرا نیست چرا که کل بودجه آموزش و پرورش حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است.

مهرداد ویس کرمی درباره سرانجام لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: مدت‌هاست لایحه رتبه‌بندی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و کمیسیون به این نتیجه رسید که حقوق معلمان برمبنای ۸۰ درصد حقوق اساتید دانشگاه باشد.

وی افزود: وقتی این موضوع برای بررسی کارشناسی رفت، هیئت دولت اعلام کرد ۲۰۰ هزار میلیارد تومان و مجلس نیز اعلام کرد ۱۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی که کل بودجه آموزش و پرورش حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است و این رقم ۱.۵ تا دو برابر کل بودجه آموزش و پرورش است!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در آخرین جلسه کمیسیون، درباره رتبه‌بندی بحث و عنوان شد اگر اینگونه تصویب شود اصل ۷۵ می‌شود و، چون برای دولت بار مالی دارد، شورای نگهبان آن را رد می‌کند.

ویس کرمی ادامه داد: در جلسه اخیر کمیسیون آموزش مجلس، دو ساعت بحث و تبادل نظر شد و نهایتاً پیشنهاد دیگر این بود که حقوق فرهنگیان ۱.۵ برابر و حدود ۵۰ درصد از حقوق سایر کارکنان دولت افزایش پیدا کند که این مورد موافقت قرار نگرفت.

وی بیان کرد: صحبت فرهنگیان این است که میزان رقم مورد محاسبه برای اجرای رتبه‌بندی، اغراق‌آمیز است و قرار شد مشخص شود این رقم بر چه اساسی مطرح شده و فرمول آن چگونه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد: بعد از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس و از ۱۱ مهر به بعد، رتبه‌بندی طی رایزنی با دولت و مجلس، پیگیری و اگر پیشنهادات کارگشایی وجود داشته باشد، بررسی می‌شود.

وی متذکر شد: اجرای رتبه‌بندی متناظر با ۸۰ درصد حقوق اعضای هیئت علمی قابل اجرا نیست از سوی دیگر سازمان برنامه و بودجه می‌گوید بند بودجه که بر اساس آن می‌خواهید اعتبار رتبه‌بندی را تامین کنید در سال گذشته ۲ درصد محقق شده است و ۲۰ دستگاه دیگر نیز از آن سهم داشتند بنابراین تصمیم بر آن شد تا عجله نشود، چون اگر طرح ناپخته تهیه و به شورای نگهبان ارسال شود اصل ۷۵ شده و کلا از دور خارج می‌شود.

 

منبع: ایسنا
  • ناشناس ارسالی در

    ۱۷۰ همت خیلیم شدنیه، هیچ مشکلی هم نداره ،پیشنهاد کار گشا نمیخواد،بگو نمیخوایم

  • ناشناس ارسالی در

    فکر میکنی با روزی ۲۵۰ هزار درس می دهیم

  • مهران ارسالی در

    صبر کنید تا به ی انتخابات نزدیک بشیم
    تمام مسئولین از لزوم انجام رتبه بندی سخنرانی ها خواهند کرد!!!!!!و بعدش فراموش می شه تا انتخابات بعدی و این پروسه ادامه دارد

  • شیر علی ارسالی در

    مجلس که هیج کاری ندارند برن سر کلاس درس بدن حقوق فرهنگیان برای آنها !!!! دولت و مجلس و نظام سر گرمی ندارن دوست دارن مملک ت به بی نظمی کشیده شود ؟

  • رامتین ارسالی در

    شما فقط شعار میدید اما عمل نمی کنید قصه ی رتبه بندی تا کی ادامه داره

  • ناشناس ارسالی در

    80 درصد همترازی بازنشستگان پس کجای این ب ندها می باشد؟؟؟؟؟!!!!!!

ارسال نظر