|
کدخبر: 201027

سنگ تمام مجلسی ها برای معلمان از رتبه بندی تا پاداش پایان خدمت

نمایندگان مجلس در صحن علنی امروز بارها به موضوع رتبه بندی معلمان و پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداختند.

آموزشی سنگ تمام مجلسی ها برای معلمان از رتبه بندی تا پاداش پایان خدمت

بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکری شفاهی گفت: مجلس امروز بر اساس اصل دوم قانون اساسی در جهت حراست و کرامت و ارزش والای انسانی و قسط و عدل و بر اساس اصل سوم مبنی بر ایجاد محیطی مساعد برای رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه و نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیرضرور و برطرف ساختن هر نوع محرومیت در زمینه کار، اقدام تاریخی انجام داد.

وی در مجلس شورای اسلامی افزود: اقدام امروز کاملاً دانش محور و مبتنی بر تجربه جهانی و بر اساس شایستگی و آزمون طراحی شد، امیدوارم خروجی این تصمیم با اصلاحات در مواد و تبصره‌ها منجر به اشتغال مفید و عادلانه و نتایج مثبت برای عموم مردم عزیز باشد و نگرانی که بعضی از عزیزان شاغل دارند، مرتفع گردد.

نماینده سبزوار در مجلس نجم آبادی یادآور شد: در موضوع کیفیت و کمیت مسئله خودرو باید در این مجلس تکلیف مشخص شود و زمینه به نوعی فراهم شود تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند از نظر بها و کیفیت با سرعت خود را به استاندارد جهانی نزدیک کنند زیرا این شرایط و تلفات ناشی از آن قابل تحمل نیست.

محبی بیان کرد: پاداش پایان خدمت فرهنگیان که در سال ۹۹ بازنشسته شدند برخلاف عرف هر ساله پرداخت نشده لذا امیدوارم اقدام مقتضی انجام شود.

**دولت با انتخاب وزیر هر چه سریعتر وزارت آموزش و پرورش را ساماندهی کند

عبداله ایزدپناه نیز در تذکر شفاهی خود گفت: اهمیت وزارت آموزش و پرورش و جایگاه رفیع آن بر کسی پوشیده نیست بنابراین اینجانب به عنوان یک فرهنگی از رئیس‌جمهوری انتظار دارم تا هر چه سریعتر وضعیت آموزش و پرورش را با انتخاب وزیر ساماندهی کند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رتبه‌بندی معلمان، تعیین تکلیف حق‌التدریسی‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و نهضتی‌ها از دیگر مواردی است که باید هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

وی یادآور شد: از وزیر راه و شهرسازی انتظار دارم در رابطه با راه‌های روستایی با عنایت به مشکلاتی که در حوزه انتخابیه اینجانب وجود دارد به ویژه در جاده‌های ارتباطی استان خوزستان هر چه سریعتر به وضعیت آنها رسیدگی کند.

**زیارت اربعین نباید تنها برای افراد متمول امکان‌پذیر باشد

مجتبی یوسفی نماینده اهواز و عضو هیات رئیسه مجلس نیز در تذکر شفاهی خود گفت: فصل برداشت میوه‌های گرمسیری همچون خرما در خوزستان است و زحمت و دسترنج یک ساله مردم در انتظار تصمیم عاجل در خرید تضمینی است که باعث نشود این محصول هم به سرنوشت سایر محصولات در این استان دچار شود بنابراین انتظار داریم با تعیین قیمت مناسب هر چه سریعتر در این مورد تصمیم‌گیری شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: زیارت اربعین از دغدغه‌های زائرین امسال است بنابراین نباید تنها مخصوص افرادی باشد که توانایی خرید بلیت هواپیما را داشته باشند بنابراین انتظار می‌رود هر چه سریعتر در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

عضو هیات رئیسه مجلس در بخش دیگری از تذکر خود یادآور شد: فصل کشت محصولات کشاورزی است و باید برای تأمین کود و نهاده‌های دامی و سایر موضوعاتی که برای پرورش‌دهندگان آبزی که حتی در تأمین جو نیز با مشکل مواجه هستند، هر چه سریعتر تدبیری بیاندیشد.

یوسفی تأکید کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی قرار داریم و لازم است برای واکسیناسیون سریع معلمان اقدام شود، همچنین تأمین اینترنت روستاها مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه باید به این نکته هم توجه شود که ما باید در عمل برای خوزستان و تخصیص اعتبارات لازم برای آن تصمیم‌گیری کنیم و فقط نباید آنچه گفته می‌شود تنها در رسانه‌ها درج شود.

 

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    فقط ... و بس

  • محمد ارسالی در

    رتبه بندی عجب داستانی شده است که با گذشت چندسال هنوز به ثمر نمیرسد تا گرهی از مشکلات فرهنگیان عزیز باز شود امیدوارم نمایندگان محترم به جای زیبا سخن گفتن وتذکر دادن هر چه زودتر آن را تصویب کنند ودرعمل پشتیبان فرهنگیان عزیز باشند

  • احمدرضا ارسالی در

    فقط .... میخورند و بس

ارسال نظر