|
کدخبر: 194048

بحث‌های داغ موافقان و مخالفان وزیر آموزش‌و‌پرورش

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بحث های داغی داشتند که در این گزارش به این بحث ها می‌پردازیم.

آموزشی بحث‌های داغ موافقان و مخالفان وزیر آموزش‌و‌پرورش

صدیف بدری در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه، ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت حسین باغ گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مخالفت با برنامه های ایشان، گفت: امیدواریم مجلس با دقت و سرعت بررسی وزرای پیشنهادی را در دستورکار قرار دهد زیرا جامعه بی صبرانه چشم انتظار تغییرات مثبت در حوزه های مختلف است و مجلس نقشی بی بدیل در تشکیل کابینه کارآمد دارد.

وی ادامه داد: جایگاه وزارت آموزش و پرورش به عنوان وزارتخانه ای پرمخاطب و عریض و طویل بر همگان آشکار و این وزارتخانه مامن سرمایه های فکری جامعه و محل رشد توسعه پایدار است و تردیدی نیست که کوچک ترین اخلال در نظام تعلیم و تربیت کشور می تواند بزرگ ترین خسارات را متوجه جامعه کند.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه نگاه دولت به حوزه آموزش و پرورش باید ویژه باشد تا شاهد ثبات و برنامه ریزی درآن باشیم، ادامه داد: متاسفانه وزارت آموزش و پرورش طی دهه اخیر به وزارتخانه ای بی ثبات از نظر مدیریتی تبدیل شده و در حال حاضر نیز در انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز به این مهم توجه نشده است البته باغ گلی جوان خوش فکر و با دانشی است اما سوابق بسیار محدود ایشان با جایگاه حساس تعلیم و تربیت به هیچ وجه تناسب ندارد.

بدری با بیان اینکه باغ گلی سابقه اجرایی در حد مدیریت خرده دولتی هم ندارد، گفت: نباید وزارت آموزش و پرورش را به محلی برای آزمون و خطا تبدیل کنیم؛ اظهارات اخیر ایشان در مورد پرداخت حقوق به معلمان و زیر سوال بردن کیفیت آموزشی آن ها خاطر فرهنگیان را مکرر کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: آموزش و پرورش با مشکلات زیادی مواجه است، در حال حاضر سهم مدارس دولتی از ده ها رتبه برتر کنکور صفر است و باید پاسخ داد که چرا هیچ دانش آموزی موفق به قرار گرفتن در جمع نفرات برتر کنکور نمی شود در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید تفاوتی میان سطح تحصیل در این مدارس باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییرات در هر مجموعه ای باید از درون آن شکل گیرد، ادامه داد: باغ گلی هرگز نمی تواند منشأ تحولات موثر در نظام تعلیم و تربیت باشد؛ وزیر آموزش و پرورش باید از بطن فرهنگیان کشور باشد و با گوشت و پوست و استخوان مشکلات آن ها را درک کند در این رابطه از نمایندگان انتظار داریم با رأی مخالف به وزیر پیشنهادی زمینه معرفی وزیری توانمند را فراهم کنند.

بدنه وزارتخانه با باغگلی همکاری نمی‌کند

جلال رشیدی کوچی در نشست علنی نوبت دوم امروز (شنبه، ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مخالفت با برنامه‌های ارائه شده از سوی وی گفت: در وهله اول ای کاش طرح شفافیت آرای نمایندگان به تصویب می‌رسید تا مزایای آن برای کشور مشخص شود.

نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه وزارت آموزش و پرورش را از بزرگترین و کلیدی‌ترین وزارتخانه‌های کشور دانست و گفت: مشکلات این وزارتخانه به اندازه خود آن حساس و بزرگ است و نیروهای فرهیخته و دانشمندی در آن فعالیت دارند که مشکلات آنها بر کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه رتبه‌بندی فرهنگیان، معیشت و عزت آنها را از مهمترین مشکلات حوزه آموزش و پرورش دانست و افزود: کمبود ۳۰۰ هزار نفر معلم، عدم اجرای سند تحول و عدم ارتقاء و استقلال دانشگاه فرهنگیان و همچنین مصرف‌گرا شدن این وزارتخانه نیز از مهمترین مشکلات است که به خواسته حق فرهنگیان باید برای حل آنها، فردی بزرگ، با تجربه و متخصص معرفی می‌شد که نشد.

رشیدی کوچی ادامه داد: انتظار داشتیم فردی از بدنه آموزش و پرورش برای تصدی پست این وزارتخانه معرفی شود که سلسله مراتب را طی کرده باشد و به همه ابعاد آن تسلط کافی داشته باشد لذا امروز چشم صدها هزار نفر فرهنگی به این جلسه است و باید دغدغه اقشار مختلف فرهنگیان دیده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه تا پیش از معرفی باغگلی شناختی از وی نداشتم، عنوان کرد: اما اکنون وی را جوانی انقلابی یافتم که البته این خصوصیات برای اداره وزارتخانه کافی نیست و علیرغم اینکه قطعا وی یکی از رویش‌های انقلاب است اما باید در جایگاه خود از او استفاده شود.

وی در ادامه خطاب به باغگلی اظهار کرد: شما تجربه و تخصص لازم را برای اداره وزارت آموزش و پرورش ندارید و اگر بر مسند این وزارتخانه تکیه بزنید بدنه آن با شما همکاری نخواهد کرد چرا که شما تنها مدیریت مجموعه‌ای با ۸ هزار دانش آموز را داشته‌اید در حالی که تنها در مرودشت نزدیک به ۸ هزار معلم و کادر آموزشی فعال است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در پایان با بیان اینکه خود شخص آقای باغگلی باید از این معرفی کنار می‌کشید، خاطر نشان کرد: مجلس انقلابی با قدرت در برابر وزرایی که احتمال می‌دهد در آینده ناکارآمد باشد، می‌ایستد و به آنها رأی اعتماد نمی‌دهد.

مجلس انقلابی گل به دروازه خودی نزند

جعفر راستی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: بعد از چند دهه مردم ایران توانستند رئیس جمهور انقلابی و پاکدست انتخاب کنند که کمتر زمانی وجود داشت که قوای مقننه و قضاییه انقلابی و جهادی بودند پس مجلس انقلابی گل به دروازه خودی نزند.

وی امتیاز کابینه رئیسی را جوان گرایی و غیرجناحی بودن دانست و گفت: آن هایی که می گویند آقای باغگلی برای وزارت آموزش و پرورش جوان است دقت کنند که پیامبر اکرم (ص) در ۴۰ سالگی به رسالت مبعوث شد و رهبری در ۴۲ سالگی رئیس جمهور شد و فرماندهان جنگ تحمیلی هم از جوانان بودند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شبکه های معاند علیه باغگلی به فضاسازی پرداخته اند، گفت: آنها که امروز از بدنه آموزش و پرورش ایراد می گیرند در ۱۲ دوره قبلی کجا بودند؟ آنها همه وزیر و معاون و مدیرکلی بودند که اجازه تحول در وزارت آموزش و پرورش را ندادند. یک بار بگذارید فرزندان راستین انقلاب بیایند و آموزش و پرورش را سامان دهند. تسلیم توطئه های دشمنان نشوید؛ چون آنان نسل آینده ما را هدف قرار دادند.

وی افزود: ما به نگاهی نو و جوان نیاز داریم. کسی که زیر بیرق سند ننگین ۲۰۳۰ پرورش پیدا کند نمی تواند مثل جوانان هشت سال دفاع مقدس بوده اند.

نماینده شبستر خطاب به معلمان و کارکنان آموزش و پرورش گفت که جوانی مثل باغگلی می توانند در این وزارتخانه تحول ایجاد کند. او می تواند مشکلات را مرتفع نماید.

وی تأکید کرد که مصلحت مجلس انقلابی در آن است که افرادی با نگاه نو و فارغ از جریانات قبلی را سر کار آورد. البته که مجلس ضمن همکاری با دولت رئیسی از جایگاه خود هم دفاع می کند پس وزرا خیال نکنند که اگر امروز از فردی دفاع کردیم در صورت تغییر رویکرد او همچنان مدافع خواهیم بود بلکه باید وزرا پاسخگو باشند.

برنامه‌های باغگلی قابل دفاع است

علی‌اصغر عنابستانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان کرد: امروز بنده نمی‌خواهم از برنامه آقای باغ گلی دفاع کنم، بلکه می‌خواهم از خود ایشان و نسل ایشان که حقیقتا مظلوم واقع شده‌اند دفاع کنم. می‌خواهم از جوانانی دفاع کنم که عده‌ای آنها را خام نامیده‌اند، بنده ۱۵ ساله بودم که دیدم ۲۰ ساله‌ها در شلمچه، خرمشهر و در سایر مناطق جنگی چگونه درخشیدند. مگر آنها سابقه وزارت یا وکالت داشتند؟

وی در ادامه اظهار کرد: مگر همتی‌ها و باکری‌ها غیر از اخلاص در کوله بار خود چه داشتند؟ چه زمانی قرار است از پیله بسته مدیریتی که بالغ بر ۴۰ سال است کشور را در بر گرفته خارج شویم؟ می‌گویند امروز روزهای سختی است و دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم، مگر آن روزها نیز مساله‌ی اصلی کشور جنگ نبود؟ مگر با سپردن جنگ به دست جوانان پیروز نشدیم؟. امروز برای پیروزی در جنگ به روحیه جوانی، شجاعت در تصمیم‌گیری، قدرت و استحکام و به عبارتی دیگر تغییر نیاز داریم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انقلاب را مگر سربازان بی‌نشان به پیروزی نرساندند؟ نسل جوانی که ۴۰ سال به نظاره نشسته است و امیدهایشان مانند بغض در گلویشان شکسته است چه زمانی فرصت پیدا خواهند کرد؟ این جوانان از اصحاب صندلی خون دل خورده‌اند و ژنرال‌های پیر نیز برای حفظ جایگاه خود این جوانان را بی‌تجربه نامیده و دستشان را کوتاه کرده‌اند. چشم امید این جوانان به بازماندگان خیبر است که همچنان تعدادی از آنها در این مجلس حضور دارند.

عنابستانی در پایان تاکید کرد: این مجلس انقلابی بوده و از مجلس انقلابی نیز انتظار می‌رود به جوانانی که حافظ آرمان‌های انقلاب هستند فرصت دهد. ما باید به فردایی آری از ژنرال‌های پرادعا فرصت دهیم. بنده ۱۶ سال قبل در شهرداری مشهد به آقای باغ گلی که دانشجویی جوان بودند فرصت دادم و نتیجه گرفتم. آقای رئیسی نیز در تولیت آستان قدس رضوی به ایشان فرصت داد و نتیجه گرفت امروز نیز نوبت مجلس است. کمیسیون آموزش چطور در ۲۰ دقیقه به این گزارش با این همه مخالفت رسیده است؟. اکنون باید در آغاز گام دوم انقلاب همانطوری که رهبری تاکید داشتند به تشکیل دولت جوان و انقلاب کمک کنیم.

برنامه‌های باغگلی قابل دفاع است

علی اصغر عنابستانی در نشست علنی نوبت دوم امروز (شنبه، ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم ضمن موافقت با برنامه‌های وی گفت: برنامه‌های باغگلی قابل دفاع است اما باید عنوان کرد وی و نسلی که به آن متعلق است مظلوم مانده است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۱۵ سال سن داشتم که جوانان ۲۰ ساله در جبهه‌ها بدون سابقه وزارت و وکالت از میهن دفاع کردند؛ سابقه شهید کاوه را نمی‌دانم اما مدیریت و قدرت تصمیم‌گیری وی را دیده‌ام؛ مگر همت‌ها و باکری‌ها جز عشق و ایثار چیزی در کوله‌های خود داشتند.

وی ادامه داد: ژنرال‌های پرمدعا چه بر سر ملت‌ها آورده‌اند؟ آیا وقت آن نرسیده که از پیله بسته مدیریتی ۴۰ ساله خارج شویم.

عنابستانی افزود: برخی می‌گویند کشور در شرایط حساسی است و فرصت آزمون و خطا وجود ندارد، باید به آنها گفت آیا در زمان جنگ شرایط بحرانی نبود؛ در این شرایط نیاز به افرادی شجاع، جوان، غیرمحافظه‌کار و کاری وجود دارد تا کشور را به سمت تغییر سوق دهند، وقتی نسیم تغییر بوزد، طوفان شجاعت شکل می‌گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نسل جوان گذشته ۴۰ سال در مسند وزارت نشسته است اما نسل کنونی که دارای برنامه است خون‌ دل‌هایی از اصحاب صندلی و ژنرال‌های پرمدعا دیده است که می‌خواهند دست آنها از قدرت کوتاه باشد و این در حالی است که این نسل سکوت کرده است و چشمشان به بازماندگان خیبر است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مجلس انقلابی مملو از زخم خوردگان جنگ است لذا باید به نسلی که ایده دارد و فردایی که عاری از ژنرال‌های پرمدعا است فرصت دهد.

وی تصریح کرد: در زمان مسئولیتم در شهرداری مشهد به دانشجویان اعتماد کردم و نتیجه خوبی دریافت کردم. باغگلی دارای برنامه بوده و متخصص است و باید در مظلومیتش گفت زمانی که کسی وی را نمی‌شناخت و برنامه‌هایش را نشنیده بود تخریب ها علیه‌اش شروع شد، رهبر انقلاب تأکید کردند فرصت‌ها را در اختیار جوانان بگذارید لذا باید تلاش کنیم اولین دولت گام دوم در اختیار جوان‌ها باشد./

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها