|
کدخبر: 181730

حاجیان زاده:اولویت ما آموزش حضوری است

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: در آموزش غیرحضوری کیفیت پایین خواهد آمد و افت تحصیلی ایجاد خواهد شد، به همین دلیل اولویت ما آموزش حضوری است.

آموزشی  حاجیان زاده:اولویت ما آموزش حضوری است

«علیرضا حاجیان‌زاده» مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه‌ها و اقداماتی که وزیر آموزش و پرورش بعدی باید در دستور کار خود قرار دهد، گفت: در وزارت آموزش و پرورش محور و ملاک عمل برای هر وزیر یا مسئولی سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت است. در واقع وزرای مختلفی که در طول این دوره آمدند، سند تحول بنیادین را محور برنامه‌هایشان قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه سند تحول مورد توجه رهبری است، از این رو اجرای آن ضرورت دارد، گفت: قاعدتا باید وزیر بعدی هم همین مسیر را در قالب سند تحول دنبال کند. سند تحول سندی است که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار دارد و انتظار مقام معظم رهبری به تحقق و اجرای آن است.

حاجیان زاده با تاکید بر ادامه روند اجرای سندتحول در دولت بعدی گفت: در سند تحول بنیادین ابعاد مختلفی تبیین شده و زیر نظام‌های متعددی در مورد مسائل آموزشی، برنامه درسی، فضاهای آموزشی و موضوعات تربیتی قید شده است، ولی اگر مقام مسئول خود را در قالب تحقق سند تحول قرار دهد قاعدتا مسیر دنبال خواهد شد.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش ادامه روند توجه به حقوق معلمان توسط دولت بعدی و پرداختن به رتبه بندی معلمان خاطرنشان کرد: آقای حاجی میرزایی وزیر کنونی سیاستی را به همه معاونین اعلام کردند و خودشان هم در این قالب قرار دادند.  سیاست این است  که هر کاری در طول این چند سال انجام داده‌ایم باید تبیین شود و هر معاونتی برنامه‌های خود را ادامه دهد.

وی توضیح داد: در واقع فرد بعدی که آمد، باید آن برنامه را ادامه دهد و تبیین کند و ما کار را تقدیم وزیر و معاونین بعدی کنیم. اکنون این سیاست خیلی خوبی است که همیشه می‌تواند راهگشا باشد و با تغییر دولت‌ها و مسئولان روند متوقف یا متزلزل نشود.

 حاجیان زاده اظهار داشت: وزرا و معاونان بعدی در آینده باید سنگ بنایی روی این سنگ بناها بگذارند، کار را ارتقا دهند و تحولات بییشتری را ایجاد کنند. در حال حاضر این سیاست فعلی وزارتخانه است و آقای وزیر هم تاکید دارد کل فعالیت‌ها به نحوی مستندسازی و تدوین شود که مسئولان بعدی در کارشان اشراف بیشتری داشته باشند. تا آنها با سرعت، قوت و عمق بیشتری به کار ادامه دهند.

وی درباره بازگشایی مدارس گفت: بازگشایی مدارس به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی دارد. هر تصمیمی که آنها بگیرند عملی می‌شود، اما نگاه آموزش و پرورش این است، تا جایی که امکان داشته باشد و خطری دانش آموزان و خانواده‌ها را تهدید نکند، اولویت با بازگشایی و آموزش حضوری باشد.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: از آنجا که آموزش غیرحضوری برای مواقع خیلی ضروری است، قطعا در آموزش غیرحضوری کیفیت پایین خواهد آمد و افت تحصیلی ایجاد خواهد شد، به همین دلیل اولویت ما آموزش حضوری است.

حاجیان زاده در پایان اظهار داشت: اگر شرایط کرونا بهتر شد و مجوزهای لازم داده شود، بنای آموزش و پرورش بر بازگشایی است، مگر این که خلاف آن ثابت شود یا شرایط طوری باشد که ستاد ملی کرونا مجوز صادر نکند.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر