|
کدخبر: 168804

اختصاص زمین رایگان برای مسکن فرهنگیان

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: در شهرستان ایلام بیش از ده هزار متر مربع زمین برای مسکن فرهنگیان را شناسایی و به وزارت راه و شهرسازی معرفی کرد‌ه‌ایم که به صورت رایگان به فرهنگیان اختصاص داده می‌شود.

آموزشی اختصاص زمین رایگان برای مسکن فرهنگیان

حیدر بیگی رئیس اداره رفاه و دبیر کارگروه مسکن آموزش و پرورش استان ایلام ظهر گفت: در راستای اجرای این طرح، فرهنگیان شاغل و بازنشسته که فاقد مسکن بودند، ثبت‌نام و در مرحله اول حدود ۹۰۰ نفر از فرهنگیان فاقد مسکن استان ایلام شناسایی و در سامانه مسکن تایید نهایی شدند که امیدواریم گام خوبی برای تأمین مسکن آنان برداشته شود.

بهبود وضعیت فرهنگیان

امیر مهردادی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به طرح تأمین مسکن فرهنگیان گفت: یکی از سیاست‌های جدی آموزش‌وپرورش، ارتقای منزلت و معیشت فرهنگیان است و به طرق مختلف تلاش می‌شود وضعیت فرهنگیان بهبود یابد.

وی ادامه داد: مسکن یکی از نیازهای اصلی هر فردی است و ما می‌دانیم که بخش زیادی از حقوق معلمان فاقد مسکن، صرف اجاره‌بها در مسکن می‌شود و اگر بتوانیم مسکن لازم را برای فرهنگیان تأمین کنیم کمک بزرگی به این قشر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در مورد اختصاص اراضی و املاک مازاد آموزش‌وپرورش استان، به ساخت مسکن فرهنگیان گفت: از آنجا که تأمین هزینه زمین، بخش مهم و تعیین‌‌کننده در مسکن است هر جا زمین مازاد متعلق به آموزش‌وپرورش داریم به مسکن فرهنگیان اختصاص می‌دهیم، در این خصوص در شهرستان ایلام بیش از ده هزار متر مربع زمین برای مسکن فرهنگیان را شناسایی و به وزارت راه و شهرسازی معرفی کرد‌ه‌ایم، برخی از این زمین‌ها نیاز به تغییر کاربری دارند که با پیگیری‌های انجام‌شده، تغییر کاربری آنها صورت خواهد گرفت.

وی افزود: هزینه زمین، چه زمین‌هایی که از طریق آموزش‌وپرورش به فرهنگیان اختصاص‌ یافته و چه زمین‌هایی که در وزارت راه و شهرسازی برای مسکن فرهنگیان در نظر گرفته‌شده است، برای فرهنگیان رایگان محسوب شده و از این طریق امیدواریم که مسکن ارزان‌تری در اختیار همکاران فرهنگی قرار گیرد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها