|
کدخبر: 171966

ایراد نمایندگان مجلس به طرح رتبه بندی معلمان

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس گفت: کارشناسان معتقدند که لایحه نظام رتبه بندی معلمان هیچ رابطه ای با سند تحول آموزش و پرورش ندارد و در حقیقت یک نوع رفع تکلیف است.

آموزشی ایراد نمایندگان مجلس به طرح رتبه بندی معلمان

محمد جواد عسکری در نشست علنی امروز سه شنبه (۲۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر گفت: وظیفه خود می‌دانم که از زحمات طاقت فرسا و تلاش‌های ایثارگرایانه  کادر بهداشت و درمان در کشور، دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ویژه پزشکان، پرستاران و بهیاران و نیروهای جهادی در بیمارستان‌های استان فارس و شهرستان‌های داراب و زیر دشت تقدیر و تشکر کنم.

وی ادامه داد: در هفته بزرگداشت مقام  و معلم و روز کارگر به فرهنگیان، اساتید و کارگران تبریک می‌گویم و از خدمات ارزنده آن‌ها در سال تحصیلی جاری و همکاری و مشارکت خانواده‌ها به ویژه مادران دانش آموزان تشکر می‌کنم.

عسکری بیان کرد: هر چند پرداختن به برجام برای مردم ملال آور شده اما با توجه به مذاکرات جدید و تیم مذاکره کننده تذکر می‌دهم که برجام نشان داد هیچ امضا و تعهدی با طرف‌های غربی تضمین ندارد.

وی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب قبل از مذاکرات جدید فرمودند که آمریکا به دنبال خواسته خود است نه مذاکره؛ تیم مذاکره کننده باید نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری و تمسک به مکتب شهید سلیمانی و راهبرد‌های ایشان طرف‌های غربی را وادار به اجرای تعهدات خود نماید.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس عنوان کرد: دیروز حاج قاسم مانع دیپلماسی انفعالی بود و امروز خون حاج قاسم و خون خواهان آن دیپلماسی انقلابی را فریاد می‌زنند.

وی تصریح کرد: باید اذعان کرد که علیرغم شعار‌های دولت مردان به ویژه در آموزش و پرورش هیچ اراده‌ای برای اجرای سند تحول بنیادین وجود ندارد؛ نظام رتبه بندی فرهنگیان که از ارکان اجرایی این سند استراتژیک محسوب می‌شود در سال ۹۲ از مجلس باز پس گرفته شد و پس از هشت سال تحت فشار افکار عمومی مجلس و اصرار فرهنگیان در اسفند ۹۹ به مجلس ارسال شد.

عسکری گفت:کارشناسان معتقدند که این لایحه هیچ رابطه و سنخیتی با سند تحول نداشته و در حقیقت یک نوع رفع تکلیف است لذا از کمیسیون آموزش و تحقیقات می‌خواهم با دقت مفاد این لایحه را مورد بررسی قرار داده تا حقی از فرهنگیان عزیز ضایع نشود.

وی افزود: به وزیر آموزش و پرورش عرض می‌کنم در راستای تکریم و پاسداشت و منزلت فرهنگیان دستور لازم برای حل مربیان پیش دبستانی،حق التدریسی‌ها، مهد کودک‌ها، نهضت سواد آموزی‌ها و همچنین خرید خدمات آموزشی را صادر نماید.

 

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    به نظر می رسد بیشتر این موضوع رتبه بندی بازی است

ارسال نظر