|
کدخبر: 172899

رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟

آخرین اخبار رتبه بندی معلمان حاکی از بررسی این لایحه در مجلس شورای اسلامی است. در این میان امروز برخی از معلمان با انتشار اطلاعیه خواهان تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی شدند.

آموزشی رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟

لایحه رتبه بندی معلمان همچنان در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است. با این که نمایندگان مجلس بر اجرای این طرح در حمایت از فرهنگیان و افزایش حقوق آنها تاکید می کنند اما در این میان برخی از نیز ایراداتی را نسبت به این لایحه دولت منتسب می دانند. تعلل نمایندگان مجلس در تصویب این لایحه باعث افزایش نگرانی معلمان همزمان با فرا رسیدن موسم انتخابات شده است. بسیاری از انها نگران این موضوع هستند که دولت آینده توجهی به اجرای این لایحه نکند. به همین دلیل از نمایندگان می خواهند که هر چه زودتر نسبت به تصویب این لایحه اقدام کنند. در این میان امروز برخی از معلمان با انتشار اطلاعیه ای برخی از مطالبات خودر را مطرح کرده اند که یکی از آنها اجرای رتبه بندی معلمان است.

اجرای رتبه بندی بر مبنای سند تحول بنیادین ( ۸۰ درصد هیئت علمی)

_ اجرای همسان‌سازی با مشاغل مشابه (هیئت علمی دانشگاه) طبق بند ۳ ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه

_ برقراری فوق العاده ویژه ۵۰ درصد به طور کامل، طبق بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری

_ اجرا به صورت طرح یا لایحه دو فوریتی

_ حقوق یک معلم جوان ۳ میلیون نباید باشد و یک هیئت علمی ۳۰ میلیون؛ با کار و شرایط مشابه و بلکه کار معلم مهم‌تر و سخت‌تر و بیشتر هم هست!

سابقه طرح رتبه بندی معلمان

طرح رتبه بندی معلمان قرار بود فروردین ماه ۱۴۰۰ اجرایی شود اما پروسه تدوین و تصویب آن در دولت و مجلس باعث شده است تا معلمان همچنان منتظر اجرای این طرح باشند. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده در حال حاضر لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس به سر می برد و گویا نمایندگان ایرادات اساسی را در مورد آن مطرح کرده‌اند. در جدیدترین مورد یکی از نمایندگان مجلس گفته است : طرح رتبه بندی معلمان باید در ابتدای شروع دولت دهم آغاز می‌شد، اما هم اکنون یک لایحه حداقلی که پر از ایراد بوده، تقدیم مجلس شده است. در واقع دولت بدون توجه به زیرساخت‌ها و صرفا برای اینکه کار را از سر خود باز کند، این لایحه را ارائه کرده است. رتبه بندی معلمان با هدف افزایش دریافتی معلمان تدوین شده و چندین مرحله از ان در سال های ۹۴، ۹۸ و ۹۹ اجرایی شده اما با این حال نتوانسته است رضایت معلمان در دریافت حقوق را جلب کند. به طوری که معلمان همچنان از فاصله پرداختی خود با سایر کارمندان دولتی گلایه دارند. 

 


 

منبع: خبرآنلاین
  • معلم فرسوده ارسالی در

    اسم این سند تحول نیست تهوع است با این رت به خالی بندی

  • ناشناس ارسالی در

    زمان صدور احکام رتبه بندی معلمان ی کم فروردین ۱۴۰۰ می باشد ،

  • ناشناس ارسالی در

    خدا نابودتان کند.ما اضافی هستیم قالیباف. ؟؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها