|
کدخبر: 169425

دستور کار استخدام جدید در آموزش و پرورش

احمد حسین فلاحی با اشاره به آخرین مراحل استخدام ۲۳هزار نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش گفت: این استخدام ها مربوط به آن دسته از نیروهای حق التدریسی، نهضتی ها، مربیان پیش دبستانی و خرید خدمتی هایی است که بعد از سال ۹۱ در آموزش و پرورش مشغول به کار شده اند.

آموزشی دستور کار استخدام جدید در آموزش و پرورش

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به روندی که متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش طی خواهند کرد، گفت: بر اساس قانون، استخدام نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت بگیرد اما با توجه به انباشت نیازهای استخدامی و مبتنی بر قانون الحاق تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس، خرید خدمات آموزشی، مربیان پیش دبستانی و نهضتی ها قرار شد تا ۸۸هزار نفر از نیروهای مورد نیاز از طرقی غیر از دانشگاه فرهنگیان استخدام شوند.

احمد حسین فلاحی با اشاره به روندی که برای استخدام این نیروها طی شده گفت: بر اساس قانون تا به امروز در یک مرحله ۲۵هزار نفر و در مرحله دوم، بیش از ۳۰هزار نفر از میان نیروهای متقاضی به استخدام آموزش و پرورش در آمده اند. آخرین مرحله از جذب نیروهای استخدامی نیز مرتبط با ۲۳هزار باقی مانده و آن دسته از افرادی است که بعد از سال ۹۱ در آموزش و پرورش مشغول به کار شده اند.

او در ادامه افزود: مجلس در قالب تدوین طرحی تلاش می کند تا هرچه سریعتر تکلیف نیروهای باقی مانده نیز روشن شود. واقع آن است که این حجم از نیروهای بلاتکلیف، کیفیت خدمات آموزشی کشور را کاهش داده است. باید هرچه سریعتر به این روند بلاتکلیفی پایان داده شود تا بتوان سطح آموزشی کشور را در وضعیتی استاندارد قرار داد.

دانشگاه فرهنگیان نیازمند بودجه و امکانات است

فلاحی در پاسخ که آیا دانشگاه فرهنگیان ظرفیت تربیت معلمان مورد نیاز کشور را دارد؟ گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر ظرفیت های زیرساختی دانشگاه فرهنگیان به دلایل گوناگون از جمله کمبود بودجه و امکانات کاهش پیدا کرده است. در شرایطی که بر اساس قانون در هر سال باید ۲۵هزار دانشجو از طریق این دانشگاه جذب شوند، این میزان در سال ۹۹ به ۳هزار نفر رسیده است.

نماینده مردم همدان یادآور شد: بر اساس وعده رییس دانشگاه فرهنگیان به نمایندگان، قرار است در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰هزار دانشجو جذب این دانشگاه شوند. واقع آن است که ساختار آموزشی کشور نیازمند بیش از ۱۹۰هزار معلم است. پاسخگویی به این نیازها بدون ایجاد امکانات و زیرساختهای مورد نیاز مقدور نخواهد بود. در مورد بودجه و امکانات باید نگاه ویژه‌ای به دانشگاه فرهنگیان شود تا بتواند به نیازهای آموزشی کشور پاسخ دهد.

فلاحی خاطرنشان کرد: برای اجرای این تحولات، اساسنامه دانشگاه فرهنگیان باید تغییر کند. در حال حاضر، رییس جمهوری در راس هیات امنای این دانشگاه قرار دارد. در استان ها نیز استانداران چنین نقشی را دارند. این مقامات به دلیل مشغله اغلب در جلسات هیات امنای دانشگاه حضور پیدا نمی کنند، بنابراین روند پیگیری بودجه و امکانات مورد نیاز نیز به درستی انجام نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: بسیاری از ساختمان‌های این دانشگاه و حتی دانشگاه شهید رجایی کد تخریب خورده‌اند و کسی نیست که به این موارد رسیدگی کند. مسئولان دولتی ابتدا باید زیرساخت‌های لازم برای تربیت نیرو در این دانشگاه را فراهم کنند تا در آینده بتوان از این ظرفیت‌ها بهره برداری کرد.

فلاحی در بخش دیگری از گفتگو درباره احتمال بازگشایی مدارس و حضور فیزیکی دانش آموزان در کلاس‌های درس از سال آینده گفت: بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، احتمالا کرونا طی سه سال آینده، همچنان در کشور حضور خواهد داشت. برای مواجهه با این وضعیت باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد تا به نگرانی‌های خانواده‌ها پاسخ داده شود. حتی در صورت تزریق واکسن کرونا نیز باید پیوست‌های بهداشتی ویژه‌ای در مدارس و محیط‌های آموزشی سراسر کشور تدارک دیده شود. مسئولان آموزش و پرورش باید زمینه اجرای این پروتکل‌های بهداشتی در عالی‌ترین سطح را فراهم کنند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین
  • زهرا ارسالی در

    سلام.پس تکلیف نیروهای پیش دبستانی سال ۹۱ به بعد چی میشن؟

  • زهرا ارسالی در

    خواهش میکنم رشته های خاص رو مدنظر قرار ن دین

  • از استان فارس ارسالی در

    با سلام
    با هزار امید و آرزو با رتبه های خوب تحصیل کردیم ، وارد دانشگاه شدیم، در بدترین شرایط اقتصادی خانواده بودیم که وارد دانشگاه آزاد شدیم، از هر لحاظ عالی بودیم در این دوره، فارغ التحصیل در رشته خود شدیم.
    وارد پیش دبستانی و مهدکودک شدیم...
    بدون حقوق ،حتی کرایه رفت و آمد با خودمون.
    در تمام جلسات و آزمون های آموزش و پرورش که برگزار می کردن مخصوص مربیان پیش دبستانی، شرکت کردیم.
    من رهگیری گرفتیم که اگر زمانی بخواهند نیرو جذب کنند، شما در اولویت هستید

    کجا این اولویت بندی مجلس ؟
    کجا این انصاف و عدالت علی؟
    کجا همه را یکسان دیدن ؟
    این آشفتگی ها نتیجه زحمات پدری کشاورز از خطه جنوب کشور عزیزمان نیست

    این نگرانی ها نتیجه بی‌خواب های مادری که شب تا صبح بیدار می موند تا دخترش به سلامت برسه دانشگاه راه دور نیست

    این اصلا انصاف نیست که بگویند نیروهای پیش دبستانی را جذب می کنیم، با این تبصره که رشته های خاص در اولویت باشند
    و هرگونه تبصره و ماده ی دیگری...

  • ناشناس ارسالی در

    سلام خدمت شما
    از کارگزاری همیشه ف عال شما تشکر ویژه دارم.
    فوق العاده هستید واقعا
    خدا خیرتون بده
    انتظار واقعا سخته... خواهش می کنیم یه روز غافل گیرمون کنید و بگید که نیروهای پ یش دبستانی بدون در نظر گرفتن رشته بخصوصی استخدام میشن...
    همین مهر ۱۴۰۰ می رید سر کلاس تدریس.
    یا اصلا نه میری د دانشگاه فرهنگیان برای آموزش.
    ما روی سر میزاریم و میگیم بازم چشم آموزش و و پرورش.
    ما با عشقی که به بچه های کشورمان داشتیم رفتیم وارد پیش دبستانی شد یم..
    وگرنه هیچ کسی بدون حقوق و مزا یا خدمت نکرده و نخواهد کرد..

    تو را به این ماه عزیز قسم زودتر پیگیری کنید

  • ناشناس ارسالی در

    تو را به خدا خبری تهیه کنید در مورد تعیین تکلیف نیروهای بعد از ۹۱تا ۹۹حق ما چی میشه پس.؟ما هم سابقه داریم با هزار تا مشکل بدون حقوق رفتیم مربی پیش دبستانی مدارس دولتی شدیم فقط برای استخدام در آموزش و پرورش..سالهای جوانیمون رفت به امید استخدامی الان چ فرقی بین ما و قبل ۹۱وجود داره ک استخدام شدن ؟! میگید از طریق ماده ۲۸خب رشته های ما اعلام نیاز نمیکنه ماده ۲۸.... چرا وقتی کمبود نیرو هست و ماها ک تجربه و سابقه داریم استخدام نمیکنید ماهم میریم دوره فرهنگیان.
    تورا ب این ماه عزیز ب شرافتتون قسم برا ماهم فکری کنید مثل قبل ۹۱

  • فاطمه ارسالی در

    الهی بحق این ماه عزیز بزودی در مورد ما ن یروهای پیش دبستانی بعد از ۹۱تصمیم گرفته بشه با وجود کمبود نیرو و زحماتی که کشیدی م ..از مجلس ۱۱خواهش میکنیم مثل نیروهای ق بل ۹۱تکلیف ما هم مشخص کنید ..ما هم زحمت کشیدیم نوآموز تربیت کردیم و به کلاس اول روانه کردیم بدون هیچ حق و حقوقی فقط به ا مید استخدام شدن..یا خدا

  • ناشناس ارسالی در

    خبر گذاری گسترش خدا خیرتون بده صدای ما ر ا به گوش مسئولین برسونید تا تکلیف ما مرب یان و حق التدریس بعد 91هم مشخص بشه ..هیچ ‌دادرسی نداریم غیر از شما خبر گذاری ها، آموزش و پرورش شهرستانمون اصلا نمیدونن ما چی میگیم و اهمیت نمیدن چون خودشون امنیت شغلی دارن هر روز پست جدیدتر میگیرن کجا می‌فهمه من مربی پیش دبستانی چقدر تحمل سخ تی کردم برا کرایه رفت و آمدم چند روز بجا ی من زندگی کرده که بفهمه چطور گذروندم و با شرایط سخت و امید به خدا فقط به امید ا ستخدام شدن...کمسیون آموزش مجلس ،وزارت مح ترم آموزش و پرورش یک روز بشینید پای درد دل مربیان پیش دبستانی دهه 60 که موقع دا نشجو شدن ما دانشگاه فرهنگیان نیرو نگرفت ...سنمون داره می‌ره بالا ما بچه دبیرستان ی نیستیم که 2,سال وارد فرهنگیان میشه و ب ه عنوان معلم وارد کلاس درس میشه ..بخدا م ا هم این معلم ها را قبول نداریم لااقل سن داریم و هر کدام روانشناس در زندگی هستیم با توجه به سنمون و سابقه تدریس در پیش د بستانی ها ...مدرک تحصیلی هم که داریم چرا استخدام نشیم ...عدالت و برابری لطفا...

  • کیان ارسالی در

    خواهش می کنیم نیروهای پیمانی طرح مهر آفرین را به دادشون برسید لطفاپیگیری کنید بعد از 14سال هنو پیمانی هستیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها