|
کدخبر: 152646

شرط استخدام ۳۰ هزار نفر در آموزش و پرورش اعلام شد

بر اساس قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریسان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، وزارت آموزش‌وپرورش موظف شده بود ۸۸ هزار نفر از آموزشیاران، آموزش‌دهندگان، معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی که تا قبل از سال ۹۱ و ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری می‌کردند را با چند شرط استخدام کند.

این شروط شامل جذب به میزان ردیفی که هرساله تخصیص می‌یابد، به‌تناسب اعتباری که در بودجه پیش‌بینی می‌شود و استخدام این تعداد تا پایان سال برنامه ششم توسعه است و این افراد بعد از جذب باید دوره آموزشی یک‌ساله را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و پس از موفقیت در این دوره، به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

 در سال ۹۸ تعداد ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر را شناسایی و بر اساس بالاترین امتیاز مرتب‌سازی شده است سهمیه‌ها به استان‌ها و شهرستان‌ها اختصاص داده شده و همه افراد انتخاب شده را برای طی دوره‌های آموزشی به دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند.

آموزش و پرورش در هفته گذشته مجوز به‌کارگیری ۳۰ هزار نفر از نیروهای فوق اخذ کرده که به‌تناسب سابقه و امتیازی که کسب کردند و سهمیه‌ای که بین استان‌ها و شهرستان‌های کشور توزیع می‌شود، جذب شوند و بلافاصله دوره آموزشی یکساله آنها در دانشگاه فرهنگیان آغاز می‌شود.

از مجموع ۸۸ هزار نفر حدود ۳۰ هزار نفر باقی می‌ماند که تلاش می‌شود که به‌سرعت ردیف استخدامی آنها دریافت شود زیرا آموزش و پرورش موظف است تا پایان سال ۱۴۰۰ همه این افراد را به استخدام آموزش و پرورش درآوریم. همه ۸۸ هزار نفر قطعا استخدام خواهند شد و آموزش و پرورش ملزم به اجرای قانون در فرصت باقیمانده ما تا سال ۱۴۰۰ است

 نحوه انتخاب مشمولان بر اساس امتیاز فضلی

آموزشیاران و معلمان حق‌التدریسی که کار کردند از نظر سابقه، فعالیت و مدرک تحصیلی دارای امتیازات متفاوتی هستند و به‌تناسب این امتیازات از بالاترین تا پایین‌ترین مرتب می‌شود و افرادی که بیشترین امتیاز را دارند، در این مرحله معرفی می‌شوند.

همچنین به گفته وزیر آموزش و پرورش کسانی که در سال ۹۸ معرفی شدند به دلیل مشکلاتی که در قانون پیش آمد و اصلاحاتی که برای قانون پیش‌بینی شد و قانون برای شورای نگهبان رفت؛ مراحل قطعیت قانون یک مقدار طول کشید و همچنین موظف بودیم از آموزشیاران، آزمون بگیریم بودیم که به دلیل کرونا این آزمون با تأخیر برگزار شد و نمی‌توانستیم بخشی از آنها را انتخاب کرده و بخشی را رها کنیم و ناگزیر به توقف استخدام‌ها بودیم تا امتیاز همه افراد مرتب شود و باعث نشود افرادی که امتیاز بیشتری دارند فرصت را از دست بدهند. عملاً این اقدامات تا ماه گذشته طول کشید و نهایتاً در بهمن‌ماه این افراد به دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر